Protokołowanie z uwzględnieniem nowelizacji 2023
PRAWO, ZARZĄD
Protokołowanie jest jednym z podstawowych procesów monitorujących i dokumentujących prawidłowość funkcjonowania organów zarządczych, nadzorczych i właścicielskich.
Prawo gospodarcze w dużej mierze pozostawia dowolność w tworzeniu protokołów, jednak uchybienia w tej czynności mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla spółki.
Zapraszamy na warsztat opierający się w 100% na dobrych praktykach protokołowania w spółkach. Szkolenie ma na celu przygotowanie do profesjonalnego konstruowania protokołów z posiedzeń, wskazanie obszarów ryzyka i jego eliminację.
Korzyści:
- otrzymasz instrukcję i zaawansowane kwestie tworzenia protokołu z posiedzeń
- poznasz dobre praktyki protokołowania w spółkach - elementy obowiązkowe i te ułatwiające funkcjonowanie organów
- dowiesz się gdzie najczęściej protokolanci popełniają błędy i jak się ich wystrzegać
- poznasz kruczki prawne, których nieznajomość najczęściej powoduje uchybienia
- poznasz kluczowe kwestie jak np.: ujmowania zdań odrębnych, porządków obrad, protokołowania sprzeciwów, zmiany kapitału zakładowego, liczenia głosów, prowadzenia księgi i udostępniania.
Uczestnicy
- Protokolanci
- Pracownicy biura zarządu
- Asystenci zarządu
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
- Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie protokołowania
Program:
5 CZERWCA 2023 R.
9.15 - logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 - rozpoczęcie szkolenia
DOBRE PRAKTYKI PROTOKOŁOWANIA - ELEMENTY, TREŚĆ, UKŁAD PROTOKOŁU I KLUCZOWE ELEMENTY POPRAWNOŚCI PROCESU PROTOKOŁOWANIA
Ogólne zasady prowadzenia protokołów
- Elementy zasad legislacji, które należy uwzględnić przy tworzeniu uchwał i protokołów
- Elementy logiki prawniczej w treści protokołu
- Jakie elementy powinien zawierać każdy protokół?
- Oczywiste omyłki pisarskie a wady istotne uchwał i protokołów
- Wyciąg z protokołu i uchwały
- Jak liczymy głosy?
- Kiedy głosowanie jest tajne? - warunki, uchybienia
- Co to jest księga protokołów i jak ją prowadzić?
SZCZEGÓŁOWE KWESTIE PROTOKOŁOWANIA POSIEDZENIA ZARZĄDU
Protokołowanie uchwał, procesu podejmowania uchwał zarządu, podpisy, uchwały na odległość, pełnomocnictwa
- Jakie warunki musza być spełnione, aby zarząd mógł podejmować uchwały?
- Uchwała powołująca pełnomocnika lub prokurenta
- Kto podpisuje protokół w sp. z o.o. i S.A.?
- Nieformalne posiedzenia zarządu a protokoły i uchwały
- Czy zarząd może podejmować uchwały na odległość?
- Sprzeczny interes członka zarządu
TWORZENIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA ORGANÓW NADZORCZYCH
Kluczowe kwestie posiedzeń rad nadzorczych, ważność uchwał, protokołowanie zdań odrębnych, podpisywanie, kluczowe elementy
- Dobre praktyki protokołowania - co musi zawierać protokół, co może a co powinien
- Jakie warunki musza być spełnione, aby RN mogła podejmować uchwały?
- Wymagania dotyczące kworum rady nadzorczej
- Co powinien zawierać protokół rady i kto go podpisuje?
- Oddanie głosu na piśmie
- Podejmowanie uchwał w trybie pisemnym
- Podejmowanie uchwał przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
- Zdania odrębne w protokole
- Zgoda a opinia rady nadzorczej
- Ograniczenia w uprawnieniach rady nadzorczej
- Wadliwy wybór przewodniczącego rady nadzorczej
PROTOKOŁOWANIE POSIEDZEŃ ORGANÓW NADZORCZYCH
Protokoły i uchwały zgromadzenia wspólników/ walnego zgromadzenia
- Treść protokołu w zależności od rodzaju zgromadzenia (zwyczajne, nadzwyczajne)
- Jaką większością głosów podejmowane są uchwały?
- Porządek obrad w protokole, zmiana porządku obrad
- Kiedy protokół w formie pisemnej, a kiedy w formie aktu notarialnego?
- Co to jest uchwała nieistniejąca?
- Księga protokołów
- Pełnomocnictwa jako załącznik do księgi protokołów - treść, forma
- Uchwały w zakresie podwyższenia i obniżenia kapitału zakładowego
- Jak zaprotokołować sprzeciw? Jakie znaczenie ma sprzeciw?
Archiwizacja i udostępnianie protokołów
NOWELIZACJA KSH 2022 - JAKIE ZMIANY WPROWADZAJĄ NOWE PRZEPISY W PROTOKOŁACH I UCHWAŁACH?
- Nowe wymagania wobec protokół zarządu i rady nadzorczej
- Kto podpisuje protokoły z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej?
- Uprawnienia rady nadzorczej - zakres zmian
- Przewodniczący rady nadzorczej - pozycja ustrojowa
- Nowy dokument - zaproszenie na posiedzenie
- Głosowanie rady nadzorczej - tajne czy jawne?
- Zmiana porządku obrad - kryteria prawne
- Posiedzenia rady nadzorczej bez formalnego Zwołania - nowe przepisy
- Nowy obowiązek zarządu udzielania radzie nadzorczej szczegółowych informacji
15.30 - Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
5 czerwca 2023R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 15/05/2023: 1 070 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 16%
Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu on-line dla jednej osoby
materiały szkoleniowe, certyfikat
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: "Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio"
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca