Zarządzanie personelem pielęgniarskim
Online
Od 9 gru 9:00 do 10 gru 14:00
Od 1 291,50 zł
Co omawiamy podczas kursu online?
Dzień I - Rozwój kompetencji liderskich.
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia. Zapoznanie się uczestników. Przedstawienie celów szkoleniowych oraz korzyści związanych z wprowadzeniem do codziennej pracy umiejętności ćwiczonych na szkoleniu.
- Wyzwania współczesnego lidera. Zdiagnozowanie najtrudniejszych obszarów w codziennej pracy oraz budowanie proaktywnego podejścia poprzez koncentrację na poszukiwaniu rozwiązań.
- Stworzenie portretu doskonałego Menedżera. Jakie cechy osobowości, kompetencje zawodowe i społeczne musi posiadać i rozwijać świadomy lider zespołu. Przeprowadzenie swojej autoanalizy poprzez ćwiczenie coachingowe oraz wyznaczenie obszarów do rozwoju. Poznanie budowy celu SMART oraz związanych z nim korzyści.
- Poznanie narzędzia "Expose Szefa". Zapoznanie się z korzyściami, jakie daje jego zastosowanie we współpracy z zespołem. Uświadomienie sobie zagrożeń związanych z brakiem czytelnego artykułowania granic szefowskich. Poznanie konstrukcji prawidłowego expose. Ułożenie swojego wystąpienia i możliwość jego prezentacji podczas szkolenia wraz z otrzymaniem informacji zwrotnej.
- Konstruktywna informacja zwrotna jako narzędzie do rozwijania, motywowania, doceniania i dyscyplinowania pracowników. Rodzaje informacji zwrotnych i ich zastosowanie. Uświadomienie sobie korzyści płynących ze świadomego posługiwania się tym narzędziem oraz zagrożenia związane z przemilczeniem ważnych zachowań pracowniczych.
- Podstawy andragogiki - czyli jak uczą się dorośli. Etapy rozwoju pracownika. Cykl Kolba. Jak wspierać i motywować pracowników. Autodiagnoza dotycząca uświadomienia swojego etapu rozwoju zawodowego i związanych z tym wyzwań i dalszej nauki.
- Co trzeba wiedzieć o procesie grupowym oraz o etapach rozwoju pracownika w celu skutecznego wspierania, motywowania oraz dyscyplinowania pracowników.
- Work life balans w życiu współczesnego menedżera.
Dzień II - Jak budować zdrową współpracę zespołową i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz mobbingowi w miejscu pracy?
- Wpływ stresu na powstanie wypalenia zawodowego.
- Co warto wiedzieć o stresie, aby świadomie dbać o swoje zasoby oraz w zdrowy sposób rozładowywać napięcie emocjonalne.
- Jak środowisko pracy przekłada się na powstanie i dynamikę rozwoju wypalenia zawodowego.
- Czym przejawia się wypalenie zawodowe i jakie są jego długotrwałe konsekwencje?
- Diagnoza kluczowych potrzeb pracowników mających wpływ na budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa w zespole pracowniczym.
- W jaki sposób radzić sobie z konfliktem oraz z sytuacjami trudnymi, aby nie doprowadzić do wypalenia zawodowego.
- Wpływ wypalenia zawodowego oraz braku umiejętności radzenia sobie ze stresem na powstawanie sytuacji mobbingowych.
- Mobbing we współpracy zawodowej
- Czym jest, a czym nie jest mobbing? Jak odróżnić mobbing od dyscyplinowania pracowników. Jakie są różnice pomiędzy raniącą krytyką, a konstruktywną informacją zwrotną.
- Przyczyny mobbingu. W jakich warunkach dochodzi do mobbingu i czym się przejawia w zachowaniu pracowników.
- Rola kozła ofiarnego w zespole pracowniczym. Jak nie dopuścić do zaistnienia tego zjawiska.
- Sprawcy i ofiary mobbingu. Wpływ postawy na wchodzenie w toksyczne role zespołowe.
- Skutki mobbingu w organizacji. Jak proces ten przekłada się na życie indywidualnych osób, zespołu oraz firmy. Jakie są skutki społeczne.
- Jak przeciwdziałać mobbingowi w placówce medycznej z punktu widzenia pracodawcy, szefa zespołu i pracownika.
- Jak budować zdrowe poczucie własnej wartości w relacjach zawodowych. Asertywna sztuka obrony własnych granic w sytuacjach trudnych.