Nauka i Edukacja Rozwój osobisty

ZARZĄDZANIE STRESEM w pracy i na co dzień - SZKOLENIE ON-LINE

location icon
SZKOLENIE ON-LINE
calendar icon
Od 1 lut 9:00 do 1 lut 15:00

"Tracę nerwy", "Jasna krew mnie zalewa", "Kipię ze złości" - jeśli przychodzą Ci do głowy takie powiedzenia w sytuacjach stresogennych, to ten warsztat jest dla Ciebie.

Uczestnicząc w nim poznasz metody diagnozowania i skutecznego radzenia sobie z obciążeniami oraz obniżaniem poziomu stresu. Dzięki temu odnajdziesz harmonię pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, zdobędziesz umiejętności relaksacji w stresujących warunkach oraz odnajdziesz inspirację do rozwoju i odszukania w sobie pozytywnych emocji.

Na warsztatach:

  • Uświadomisz sobie wewnętrzne i zewnętrzne czynniki stresogenne. Dowiesz się, czym jest stres, jakie są rodzaje stresu (eustres, dystres) i czy każdy jest zły (Prawo Yarkesa i Dodsona).
  • Poznasz fizjologiczne (dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała) i psychologiczne (dostrzegalne w zachowaniu) przejawy sytuacji stresogennej.
  • Uświadomisz sobie, co się dzieje w Twoim mózgu, kiedy się denerwujesz (neurofizjologia reakcji stresowej).
  • Poznasz fazy stresu i mechanizmy obronne - od "uciekać czy bić się" do "udawać martwego".
  • Uświadomisz sobie następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia,
  • bezpłodność).
  • Dokonasz autoanalizy: "Jak stres wpływa na mnie?" Uświadomisz sobie jakie sytuacje są dla Ciebie trudne i jak na nie reagujesz.
  • Poznasz metody kontroli stresu w sytuacjach trudnych i techniki redukcji dużego stresu: ćwiczenia oddechowe - kontrola tętna, rozluźnianie mięśni; trening relaksacji neuromięśniowej; techniki umysłowe - wizualizacje, afirmacje; gimnastyka mózgu - ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe; office aerobik - ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową.
  • "W poszukiwaniu równowagi życia" - pogłębisz samoświadomość na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu (odpoczynek i sen, ćwiczenia fizyczne, energetyzująca dieta, muzyka relaksacyjna)

PROGRAM SZKOLENIA

CZYM JEST STRES? - POZYTYWNE I NEGATYWNE NASTĘPSTWA JEGO WYSTĘPOWANIA

  • Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości - wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna).
  • Czym jest stres? Rodzaje stresu (eustres, dystres).
  • Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - Prawo Yarkesa i Dodsona.
  • Przyczyny chronicznego stresu.
  • Następstwa długotrwałego stresu.
  • "Koło życia" wg Aleksandra Lowena - co blokuje dostęp do naszych mocnych stron?


ŹRÓDŁA STRESU

  • Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu).
  • Neurofizjologia reakcji stresowej - co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
  • Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała).
  • Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu).
  • Fazy stresu - od "uciekać czy bić się" do "udawać martwego". Rozpoznanie wczesnych sygnałów ostrzegawczych zapowiadających wybuch emocjonalny.
  • Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność).
  • Zapobieganie chorobom związanym z przeciążeniem stresem.

JAK STRES WPŁYWA NA MNIE?" - OSOBISTA "MAPA SYTUACJI STRESOGENNYCH" (AUTODIAGNOZA)

  • Jakie sytuacje są dla mnie trudne? - typologia indywidualna.
  • Jak reaguję na sytuacje trudne? - schematy, nawyki działania.
  • "Linia czasu" - źródła wewnętrznego oparcia.


TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH, TECHNIKI REDUKCJI DUŻEGO STRESU

  • Ćwiczenia oddechowe - kontrola tętna, rozluźnianie mięśni.
  • Trening relaksacji neuromięśniowej.
  • Techniki umysłowe - wizualizacje, afirmację.
  • Gimnastyka mózgu - ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe.
  • Office aerobik - ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową.
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe - ćwiczenia Dennisona, technika Jacobsona, Mindfulness.



Zapraszamy do odwiedzenia strony Vademecum i zapoznanie się również z innymi kursami w naszej ofercie - sprawdź tutaj.


Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Aleja Piastów 11
52-424 Wrocław
NIP 894-10-25-657


Tel. +48 71 341 85 10
E-mail: vade@vade.com.pl
www.vade.com.pl

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  rezerwacja miejsca na szkoleniu Zarządzanie stresem

dostępnych: 16

już niedostępne 678,96 zł -