Zarządzanie rozproszonym zespołem sprzedażowym- szkolenie online
Zarządzanie rozproszonym zespołem sprzedażowym
Obecnie wiele firm na rynku funkcjonuje w hybrydowym modelu pracy. Jeśli w Twojej organizacji taka sytuacja również ma miejsce i chcesz pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym- zapraszamy na nasze szkolenie. Na początek omówimy różnicę pomiędzy zespołem stacjonarnym a rozproszonym oraz przejdziemy przez analizę SWOT zespołu rozproszonego w odniesieniu do konkretnej branży.
Jednym z największych wyzwań, w zarządzaniu zespołem rozproszonym, jest koordynowanie działań osób, z którymi nie ma się na co dzień bezpośredniego kontaktu. Jak sobie z tym poradzić? W trakcie szkolenia, szczegółowo przejdziemy przez proces komunikacji. Dowiesz się jak efektywnie przeprowadzać spotkania zdalne, jakie kwestie z zespołem omawiać online oraz zwrócimy uwagę na te które lepiej zostawić do omówienia w trakcie spotkania na żywo.
Poznasz również kilka skutecznych działań oraz metod, jakie warto zastosować w procesie zarządzania zespołem rozproszonym. Na przykładzie własnych pracowników zdiagnozujesz potencjał zespołu i dopasujesz do niego najskuteczniejszy sposób działania. A na koniec Trener przeprowadzi Cię przez plan wdrożenia nowych narzędzi zarządzania.
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł 1. SPECYFIKA
- Zespół rozproszony a stacjonarny - różnice w zarządzaniu
- Analiza SWOT zespołu rozporoszonego w odniesieniu do danej branży
- Rodzaje zespołów rozproszonych
- Zarządzanie zespołem rozproszonym - problemy i wyzwania
- Ćwiczenie: Analiza własnego zespołu pod kątem wyzwań
Moduł 2. ROLA LIDERA
- Przywództwo w zespole rozproszonym - znaczenie i różnice między zespołami
- Budowanie zaufania w zespole, którego się nie widzi na co dzień
- Cechy i kompetencje lidera zarządzającego zespołem rozproszonym
- Ratownik, Fachowiec czy Drogowskaz - różne role liderskie
- Budowanie relacji w zespole
Moduł 3. KOMUNIKACJA
- Kontrakt zespołowy i ustalanie zasad współpracy
- Prowadzenie spotkań zdalnych - złote zasady
- Komunikacja telefoniczna - o czym rozmawiać zdalnie a o czym na wizji
- Docenianie i reprymenda w pracy zdalnej
- Ćwiczenie: Informacja zwrotna przy ograniczonej wiedzy
Moduł 4. WYZNACZANIE CELÓW
- Definiowanie celów do samodzielnej realizacji
- Wsparcie zespołu na etapie realizacji
- Odpowiedzialność i kreatywność członków zespołu rozproszonego
- Usamodzielnianie zespołu rozproszonego
- Ćwiczenie: Plan działania długoterminowego
Moduł 5. ORGANIZACJA PRACY
- Róznice w podejściu do zadań - kwestionariusz diagnostyczny
- Planowanie, Organizacja, Przewodzenie i kontrola w pracy szefa
- Pilnowanie ustalonych reguł
- Komunikacja w przypadku zmiany zasad
- Ćwiczenie: Przygotowanie zadania dla różnych typów pracowników
Moduł 6. ZARZĄDZANIE SYTUACYJNE
- Instruktaż, Mentoring i Coaching zdalny
- Rozwój pracowników - analiza przypadku
- Style zarządzania - dobranie działania do poziomu rozwojowego
- Własne predyspozycje - kwestionariusz autodiagnostyczny
- Ćwiczenie: Diagnoza własnego zespołu zdalnego
Moduł 7. PLAN WDROŻENIA
- Plan działania z nowymi narzędziami
- Przejście przez zmianę - ryzyko zaniechania działań
- Wsparcie organizacji przy wdrażaniu nowych standardów
- Tabela wdrożeniowa nowo poznanych metod
Po szkoleniu uczestnicy będą posiadać WIEDZĘ w zakresie:
- Planowania zadań dla zespołów rozproszonych
- Form wsparcia i kontroli pracowników pracujących zdalnie
- Organizacji pracy dla samodzielnych pracowników
- Różnorodności zespołów i wyzwań z tego wynikających
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy nabędą UMIEJĘTNOŚĆ:
- Wyznaczania celów długo- i krótkoterminowych dla poszczególnych osób
- Prowadzenia angażujących spotkań zdalnych grupowych i indywidualnych
- Prowadzenia rozmów rozwojowych bez fizycznej obecności pracowników
- Diagnozowania potencjałów rozwojowych pracowników i dobierania do nich formy współpracy