Zapobieganie urazom w sporcie - Sesja praktyczna we Wrocławiu

location icon
Calypso Fitness Wrocław Renoma Świdnicka 40, Wrocław
calendar icon
Od 18 lip 11:00 do 18 lip 11:00

JESTEŚ AKTYWNY NA CO DZIEŃ, ALE CZY WIESZ JAK UPRAWIAĆ SPORT BEZPIECZNIE?

Na szkoleniu w przystępny i obrazowy sposób dowiesz się jak funkcjonuje ludzkie ciało i dlaczego dochodzi do urazów. Poznasz też środki zapobiegawcze i ćwiczenia, które uchronią Cię przed niepotrzebnymi urazami i kontuzjami.

Techniki przedstawione na szkoleniu to sprawdzone i skuteczne metody, które z pewnością zmniejszą ryzyko wystąpienia kontuzji bez względu na jakim poziomie uprawiasz sport.

Skorzystaj z mistrzowskiego doświadczenia fizjoterapeuty pracującego na co dzień z czołowymi polskimi lekkoatletami i mistrzami bieżni.

Całodniowe szkolenie jest kompleksowym prewencyjnym kursem który da Ci niezbędną wiedzę w tematyce prewencji urazów także w Twojej ulubionej dyscyplinie. Jesteśmy pewni, że po szkoleniu będziesz umiał przekazać cenne wskazówki swoim partnerom treningowym, współpracownikom czy znajomym.

Przedstawiamy Wam Kubę który od wielu lat pomaga swoim pacjentom w różnych obszarach związanych z aktywnością ruchową. W naszej Akademii prowadzi jedno z bardziej rozbudowanych szkoleń "Zapobieganie urazom w sporcie" gdzie zbliża tajniki kontuzji, uczy prawidłowej rozgrzewki, opowiada o podstawach rozciągania, oraz przedstawia najlepsze techniki oddechowe. To szkolenie dla wszystkich aktywnych i świadomych osób uprawiających sport na co dzień. 

Jakub Dukiewicz - magister fizjoterapii, który stoi za sukcesami Adama Kszczota. Od 7 lat pomaga ludziom, którzy borykają się z problemami narządu ruchu. W 2017 roku rozpoczął pracę w Polskim Związku Lekkiej Atletyki, związany także z renomowaną klinika ortopedyczną Rehasport Clinic.



W TAKIM RAZIE MOŻE ZACZNIJMY OD... KONTUZJI!

Szkolenie potrwa 7 godzin i będzie podzielone na jednogodzinne bloki. Każdy blok to połączenie krótkiego wykładu teoretycznego z dłuższą częścią praktyczną gdzie uczestnik będzie wykonywał określone zestawy ćwiczeń w zależności od modułu. Do dyspozycji oddajemy maty, rolki i taśmy. Poniżej prezentujemy program szkolenia: 

CO TO JEST KONTUZJA?

  • Podział kontuzji,
  • Jakie są przyczyny ich występowania?
  • Wyjaśnienie zjawiska brain fog,
  • Jakie kontuzje pojawiają się najczęściej u biegaczy?
  • Jak zminimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji?
  • Skuteczne formy prewencji.

a. PRAWIDŁOWA ROZGRZEWKA

  • Dlaczego rozgrzewka jest ważna?
  • Rozgrzewka w świetle badań naukowych,
  • Zasady prawidłowej rozgrzewki,
  • Fizjologiczne korzyści płynące z prawidłowo przeprowadzonej rozgrzewki,
  • Najczęstsze błędy,
  • Jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka,
  • Fazy rozgrzewki - ćwiczenia, które każdy powinien uwzględnić w swojej rozgrzewce,- Przykładowo rozgrzewka.

b. ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE

  • Czy zwierzęta sie rozciagaja?
  • Korzyści płynące z rozciągania,
  • Jak działa rozciąganie?
  • Co tak naprawdę rozciągamy?
  • Czy powinniśmy być bardziej rozciągnięci?
  • Rodzaje rozciągania,
  • Kiedy powinniśmy się rozciągać?
  • Rozciąganie w świetle badań naukowych.

c. MOBILITY

  • Co to jest Mobility?
  • Najskuteczniejsze formy poprawy zakresów ruchu: rolowanie, ćwiczenia ukierunkowane na ograniczenia, wykorzystanie gum power band i floss band,
  • Techniki mobilizacyjne,
  • Mobility A badania naukowe,
  • 7 zasad mobilizacji,
  • Jak działa rolowanie,
  • Metody rolowania,
  • Jak działa floosing.

d. STABILITY

  • Co to jest core?
  • Mięśnie tworzace core,
  • Jak powinniśmy ćwiczyć "brzuch", 
  • 3 kategorie ćwiczeń,
  • Przygotowanie motoryczne z akcentem na trening siłowy,
  • Trening siłowy ukierunkowany na obszary szczególnie istotne w treningu biegacza.

e. ODDECH 

  • Oddychanie na poziomie komórkowym,
  • Mechanika oddychania,
  • Mięśnie oddechowe,
  • Tory oddychania, jak prawidłowo oddychać,
  • Zalety prawidłowego oddychania,
  • Przyczyny zaburzonego wzorca oddechowego,
  • Główne zasady oddychania,
  • Ćwiczenia oddechowe.

f. DIETA I NAWODNIENIE

  • Co jeść, żeby nasze tkanki były bardziej odporne na przeciążenia,
  • Co jeść, żeby się szybciej regenerować,
  • Jakie produkty zaburzają regenerację i stymulują procesy zapalne,
  • Nawodnienie jako niezbędny element regeneracji.

g. SEN

  • Ilość snu, a ryzyko kontuzji,
  • Jak poprawić jakość snu.

TWOJA INWESTYCJA CZYLI CO OTRZYMUJESZ W PAKIECIE?

  • 7-godzinne szkolenie łączące wiedzę teoretyczno-praktyczną,
  • Salę fitness z matami, rolkami oraz taśmami służącymi do wykonania wszystkich ćwiczeń praktycznych,
  • Pomoc wykładowcy przy wykonywaniu konkretnych ćwiczeń na sali - Kuba chętnie pomoże i nauczy prawidłowych wzorców :)
  • Komplet materiałów dydaktycznych w formie drukowanej oraz online,
  • Butelkę wody mineralnej przeznaczonej dla ludzi aktywnych - bo wierzymy, że odpowiednie nawodnienie to podstawa :)
  • Owoce dla wzmocnienia,
  • Certyfikat uczestnictwa - otrzymasz od nas zaświadczenie o przebytym szkoleniu,
  • Członkostwo w Akademii i wiele korzyści z tego płynących - między innymi nielimitowany dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku gdzie wymieniamy się doświadczeniami, opisujemy problematykę treningową oraz odpowiadamy na najtrudniejsze pytania,
  • Pyszną przerwę kawową - oddajemy do Twojej dyspozycji aromatyczną kawę, herbatę oraz zimne napoje. W przerwie poznajemy się bliżej.


Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania sesji szkoleniowej w przypadku niewystarczającej liczby chętnych która wynosi 15 osób.

Organizatorem szkolenia jest Akademia Kultury FizycznejMasz pytania? Pisz do nas: kontakt@akademiakf.pl 



Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Bilet promocyjny
już niedostępne 250,00 zł -