Zarządzanie Rozwój osobisty

Z PORADNIKA MŁODEGO KIEROWNIKA, czyli jak współpracować z kolegami po awansie - SZKOLENIE ON-LINE

location icon
SZKOLENIE ON-LINE
calendar icon
Od 28 sty 9:00 do 29 sty 14:00
ticket icon
Od 1 170,96 zł

Jeżeli właśnie awansowałeś, a koledzy jeszcze tego nie zauważyli i nie zawsze robią to, co im mówisz, to szkolenie jest dla Ciebie.

Podczas szkolenia:

  • Przygotujesz się do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów
  • Wypracujesz techniki dotarcia i współpracy z pracownikami-kolegami
  • Nauczysz się komunikacji językiem rozwiązań ważnych z punktu widzenia firmy i podwładnego
  • Dowiesz się, jak skutecznie delegować i egzekwować polecenia od długoletnich pracowników-kolegów

PROGRAM MERYTORYCZNY WYDARZENIA

Proponowane działanie rozwojowe składa się z następujących elementów:

  1. Określenie celów szkolenia
  2. Zadanie przedszkoleniowe - przygotowanie uczestników
  3. Warsztat

1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA
Celem warsztatu jest:

  • Przygotowanie do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej zarządzania kolegami i przełożenie tej wiedzy na realia firmy
  • Nauczenie komunikowania się językiem korzyści i rozwiązań ważnych z punktu widzenia firmy i jednocześnie z punktu widzenia podwładnego/kolegi
  • Uświadomienie roli nastawienia na poszukiwanie rozwiązań w kontaktach ze współpracownikami.
  • Nauczenie skutecznego delegowania i egzekwowania w sytuacji gdy pracownik jest długoletnim kolegą.

Generalnie:
Jak być dobrym szefem i nie przestać mieć przyjaciół.

Na poziomie wiedzy, po warsztacie, Uczestnik będzie:

  • Rozumiał odmienne podejścia do postrzegania roli kierownika/lidera prezentowane przez współpracowników
  • Będzie znał język komunikacji wg modelu: Pozytywnie, po Partnersku, podkreślając Korzyści.
  • Rozumiał, jaki typ transakcji przyczynia się do powstawania konfliktów ze współpracownikami i wywołuje ich niezadowolenie.

Na poziomie umiejętności, po warsztacie, Uczestnik będzie:

  • Umiał określić swoją rolę w zespole i ją konsekwentnie umacniać
  • Radził sobie z manipulacją i presją stosowana przez kolegów
  • Umiał zawrzeć skuteczny kontrakt społeczny
  • Umiał skutecznie delegować, zlecać i egzekwować zadania (nawet przyjaciołom)
  • Potrafił przenieść komunikację ze współpracownikiem na poziom Dorosły-Dorosły

2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE - PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW

  • Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap nie ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
  • Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkolenIiem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia

3. WARSZTAT - PROPONOWANE ZAGADNIENIA
Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:

  • Pokazy trenerskie - krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
  • Ankiety, kwestionariusze - indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
  • Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. - ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych "zespołach projektowych", poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
  • Informacja zwrotna połączona z doradztwem - dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem ("co?" i "jak?") do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
  • Sesje Q&A - pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.
  • Proponowany program szkolenia

Jakim szefem chcę być?

  • Moje obawy - 3 razy M
  • Ekologia bycia szefem - równowaga pomiędzy rolami społecznymi i zawodowymi
  • Zostałem szefem - moje expose

Kontrakt społeczny:

  • Zostałem kierownikiem swoich kolegów - i co dalej?
  • Sytuacja się zmieniła - etapy tworzenia zespołu na nowo
  • Sposoby uzgadniania oczekiwań
  • Wzajemne zobowiązania - czy przyjaźń działa w jedną stronę

W co grają ludzie - czyli transakcje Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami:

  • Stany "Ja" (Analiza Transakcyjna) i ich praktyczne zastosowanie w kontaktach ze współpracownikami.
  • Identyfikowanie stanów "Ja" własnych i współpracowników/kolegów.
  • Typy transakcji w relacjach i ich konsekwencje.
  • Techniki przenoszenia transakcji krzyżowych na transakcję Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami/kolegami.

Asertywność szefa na co dzień:

  • Rama problemu a rama celu czyli jak ma pracować mój zespół
  • Informacja zwrotna - kiedy działa
  • Drabina przekonań - czyli jak się tworzą schematy myślowe - dlaczego nie mogę się dogadać z kolegą

Kuferek menadżera - co się przyda każdemu szefowi:

  • Delegowanie zadań - jak to zrobić gdy podwładny jest moim kolegą
  • Egzekwowanie założonych celów i zadań od kolegów i przyjaciół
  • Rozliczanie zadań z elementami rozwijania pracowników i ich umiejętności zawodowych.
  • Rozliczanie zadań z elementami dyscyplinowania - sytuacje trudne w zarządzaniu grupą kolegów

W trakcie zajęć każdy z Uczestników wypełni indywidualny Plan Działań Wdrożeniowych, zgodnych z założonymi celami szkoleniowymi




Zapraszamy do odwiedzenia strony Vademecum i zapoznanie się również z innymi kursami w naszej ofercie - sprawdź tutaj.

Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Aleja Piastów 11
52-424 Wrocław
NIP 894-10-25-657


Tel. +48 71 341 85 10
E-mail: vade@vade.com.pl
www.vade.com.pl

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  rezerwacja miejsca na szkoleniu "Z poradnika młodego kierownika"
już niedostępne 1 170,96 zł -