Z PORADNIKA MŁODEGO KIEROWNIKA, czyli jak współpracować z kolegami po awansie - SZKOLENIE ON-LINE
Jeżeli właśnie awansowałeś, a koledzy jeszcze tego nie zauważyli i nie zawsze robią to, co im mówisz, to szkolenie jest dla Ciebie.
Podczas szkolenia:
- Przygotujesz się do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów
- Wypracujesz techniki dotarcia i współpracy z pracownikami-kolegami
- Nauczysz się komunikacji językiem rozwiązań ważnych z punktu widzenia firmy i podwładnego
- Dowiesz się, jak skutecznie delegować i egzekwować polecenia od długoletnich pracowników-kolegów
PROGRAM MERYTORYCZNY WYDARZENIA
Proponowane działanie rozwojowe składa się z następujących elementów:
- Określenie celów szkolenia
- Zadanie przedszkoleniowe - przygotowanie uczestników
- Warsztat
1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA
Celem warsztatu jest:
- Przygotowanie do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów
- Zdobycie wiedzy dotyczącej zarządzania kolegami i przełożenie tej wiedzy na realia firmy
- Nauczenie komunikowania się językiem korzyści i rozwiązań ważnych z punktu widzenia firmy i jednocześnie z punktu widzenia podwładnego/kolegi
- Uświadomienie roli nastawienia na poszukiwanie rozwiązań w kontaktach ze współpracownikami.
- Nauczenie skutecznego delegowania i egzekwowania w sytuacji gdy pracownik jest długoletnim kolegą.
Generalnie:
Jak być dobrym szefem i nie przestać mieć przyjaciół.
Na poziomie wiedzy, po warsztacie, Uczestnik będzie:
- Rozumiał odmienne podejścia do postrzegania roli kierownika/lidera prezentowane przez współpracowników
- Będzie znał język komunikacji wg modelu: Pozytywnie, po Partnersku, podkreślając Korzyści.
- Rozumiał, jaki typ transakcji przyczynia się do powstawania konfliktów ze współpracownikami i wywołuje ich niezadowolenie.
Na poziomie umiejętności, po warsztacie, Uczestnik będzie:
- Umiał określić swoją rolę w zespole i ją konsekwentnie umacniać
- Radził sobie z manipulacją i presją stosowana przez kolegów
- Umiał zawrzeć skuteczny kontrakt społeczny
- Umiał skutecznie delegować, zlecać i egzekwować zadania (nawet przyjaciołom)
- Potrafił przenieść komunikację ze współpracownikiem na poziom Dorosły-Dorosły
2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE - PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW
- Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap nie ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
- Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkolenIiem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia
3. WARSZTAT - PROPONOWANE ZAGADNIENIA
Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:
- Pokazy trenerskie - krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
- Ankiety, kwestionariusze - indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
- Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. - ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych "zespołach projektowych", poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
- Informacja zwrotna połączona z doradztwem - dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem ("co?" i "jak?") do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
- Sesje Q&A - pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć. Proponowany program szkolenia
Jakim szefem chcę być?
- Moje obawy - 3 razy M
- Ekologia bycia szefem - równowaga pomiędzy rolami społecznymi i zawodowymi
- Zostałem szefem - moje expose
Kontrakt społeczny:
- Zostałem kierownikiem swoich kolegów - i co dalej?
- Sytuacja się zmieniła - etapy tworzenia zespołu na nowo
- Sposoby uzgadniania oczekiwań
- Wzajemne zobowiązania - czy przyjaźń działa w jedną stronę
W co grają ludzie - czyli transakcje Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami:
- Stany "Ja" (Analiza Transakcyjna) i ich praktyczne zastosowanie w kontaktach ze współpracownikami.
- Identyfikowanie stanów "Ja" własnych i współpracowników/kolegów.
- Typy transakcji w relacjach i ich konsekwencje.
- Techniki przenoszenia transakcji krzyżowych na transakcję Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami/kolegami.
Asertywność szefa na co dzień:
- Rama problemu a rama celu czyli jak ma pracować mój zespół
- Informacja zwrotna - kiedy działa
- Drabina przekonań - czyli jak się tworzą schematy myślowe - dlaczego nie mogę się dogadać z kolegą
Kuferek menadżera - co się przyda każdemu szefowi:
- Delegowanie zadań - jak to zrobić gdy podwładny jest moim kolegą
- Egzekwowanie założonych celów i zadań od kolegów i przyjaciół
- Rozliczanie zadań z elementami rozwijania pracowników i ich umiejętności zawodowych.
- Rozliczanie zadań z elementami dyscyplinowania - sytuacje trudne w zarządzaniu grupą kolegów
W trakcie zajęć każdy z Uczestników wypełni indywidualny Plan Działań Wdrożeniowych, zgodnych z założonymi celami szkoleniowymi
Zapraszamy do odwiedzenia strony Vademecum i zapoznanie się również z innymi kursami w naszej ofercie - sprawdź tutaj.
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.
Aleja Piastów 11
52-424 Wrocław
NIP 894-10-25-657
Tel. +48 71 341 85 10
E-mail: vade@vade.com.pl
www.vade.com.pl