UX Chatbotów - zdalne szkolenie UX Upgrade
Jak projektować przyjazne użytkownikom interfejsy konwersacyjne.
W ramach szkolenia:
- Dowiesz się, jakie są rodzaje chatbotów i jakie możliwości dają najważniejsze platformy.
- Poznasz sposoby projektowania botów i tworzenia skryptów konwersacji.
- Przekonasz się, jakie są najczęstsze problemy użytkowników podczas rozmowy z botem i w jaki sposób można im zapobiec.
- projektantów UX,
- projektantów UI,
- Project Managerów,
- Product Ownerów,
- Marketing Managerów,
- i wszystkich, którzy chcą poznać podstawy projektowania interfejsów konwersacyjnych.
Poruszane zagadnienia: #chatbot #CUI #NLP #bot_personality #testing_chatbots #conversation_script
Szczegółowa agenda:
9:30 - 10:15 Wprowadzenie- Czym są boty, rodzaje botów, najważniejsze platformy chatbotów, zastosowania botów.
- Jak wybrać odpowiedniego bota i odpowiednią platformę? Przegląd najciekawszych realizacji.
- Z czego składa się chatbot, rodzaje interakcji, osobowość bota.
10:45 - 11:15 Dobre praktyki
- Jakie są główne problemy użytkowników podczas korzystania z chatbota i jak im zaradzić?
- Dobre praktyki bazujące na badaniach ilościowych i jakościowych z użytkownikami.
11:15 - 11:45 Przerwa
11:45 - 14:30 Proces projektowania
- Zarys procesu projektowania, przygotowanie skryptu rozmowy, szkicowanie przepływów. Ćwiczenie praktyczne.
14:30 - 15:30 Testowanie
- W jaki sposób przeprowadzać badania z użytkownikami? Ćwiczenie praktyczne.
Po szkoleniu:
- Znasz dobre praktyki i zasady projektowania interfejsów konwersacyjnych.
- Umiesz testować prototyp bota.
- Posiadasz podstawowe umiejętności, które pozwolą Tobie wprowadzić projekt chatbota w swojej firmie.
Trenerka:
Anna Schneider - Symetria
Specjalizuje się w badaniach jakościowych m.in. testach użyteczności i indywidualnych wywiadach pogłębionych. Jest współautorką raportu Chatboty w Polsce 2020.
Co mówi trenerka na temat szkolenia?
Rosnąca popularność czatbotów nasuwa pytanie - jak najlepiej wykorzystać ich potencjał? Aby chatboty były akceptowalne wśród ludzi, należy pamiętać o projektowaniu zorientowanym na użytkownika i o badaniach. Sukces chatbota to nie tylko jego użyteczność, ale także pozytywne emocje, które wzbudza. Na szkoleniu pokażemy najlepsze praktyki z rynku, a także podzielimy się naszym doświadczeniem z badań chatbotów.
Wybrane projekty trenerki:
Santander Bank Polska - badanie chatbota z użytkownikami
CANAL+ - projektowanie serwisu
OLX Group - cykliczne badania użyteczności serwisów Otodom i Otomoto
Netia S.A. - projektowanie serwisu, strategia treści
KRUK S.A. - badania użyteczności e-KRUK na rynku włoskim
Vitalia.pl - projektowanie serwisu