Marketing IT i Nowe technologie Biznes i Przedsiędsiębiorczość Zarządzanie

Szkolenie Google Tag Manager

location icon
Online
calendar icon
Od 29 cze 11:00 do 30 cze 15:00

Google Tag Manager w praktyce - zaprojektuj i skonfiguruj swój ekosystem analityczny w menedżerze tagów.

Czy zdarzyło Ci się czekać 2 tygodnie na wprowadzenie zmian analitycznych na stronie, które były elementem ważnego testu i potrzebowałeś ich "na już"? Mamy na to rozwiązanie - naucz się projektować i konfigurować ekosystem analityczny z wykorzystaniem Google Tag Managera!

👉Menedżer tagów od Google pozwala łatwo i sprawnie zarządzać kodami śledzenia oraz konwersji na stronie internetowej. Dzięki niemu wdrożysz dowolną wersję Google Analytics, dodasz piksel Facebooka na stronę oraz prześlesz dane o konwersji do Google Ads - wszystko to z minimalnym udziałem programistów i działu IT.

Brzmi nieźle, prawda? Podczas szkolenia poznasz niezbędne podstawy teoretyczne dotyczące zbierania danych, a praktyczne ćwiczenia i konfiguracje "na żywo" przeprowadzą Cię przez cały proces konfiguracji. Wspólnie stworzymy kontener, zainstalujemy Google Analytics (w wersji Universal Analytics i GA4), skonfigurujemy zdarzenia czy pozyskamy dane z warstwy danych (dataLayer). Dodamy też piksel Facebooka, kody konwersji Google Ads czy Hotjar - wszystko to, co pozwoli Ci mierzyć i analizować efektywność działań w Internecie.

Co zyskasz dzięki szkoleniu?

Szkolenie Google Tag Manager pozwoli Ci zrozumieć, dlaczego pierwszy krok - konfiguracja - to najważniejszy element całego procesu wdrażania analityki w firmie. Po szkoleniu będziesz potrafił:

✅ zaplanować wdrożenie kontenera Google Tag Manager oraz stworzyć słownik zdarzeń
✅ sprawdzić poprawność osadzenia kodu na stronie internetowej lub w sklepie oraz sprawdzać w czasie rzeczywistym, czy Twoja konfiguracja działa właściwie
✅ stworzyć najważniejsze tagi Google Analytics (Universal Analytics, GA4) oraz wdrożyć piksel Facebooka i kody konwersji Google Ads
✅ samodzielnie dodać nowe reguły, zdarzenia oraz pozyskać dane z warstwy danych (dataLayer) i przesłać dane do wybranych narzędzi analitycznych.


PROGRAM ⤵⤵

DZIEŃ I

Jak przygotować się do wdrożenia analityki w firmie?

00:30

  • "Wdrożenie analityki" - co to właściwie znaczy i od czego zacząć?
  • dlaczego dobra konfiguracja to najważniejszy element analityki internetowej?
  • narzędzia, wtyczki i organizacja pracy przy tworzeniu konfiguracji analitycznej

Wprowadzenie do Google Tag Manager (podstawy)

01:30

  • czym jest menedżer tagów i dlaczego to Twój sojusznik w zarządzaniu kodami analitycznymi na stronie (w przeciwieństwie do programistów i działu IT :)
  • struktura konta i kontenera w GTM
  • interfejs i praca z panelem GTM
  • najważniejsze pojęcia menedżera tagów: zmienne, reguły, tagi
  • umieszczenie kontenera na stronie WWW oraz sprawdzenie poprawności wdrożenia

dataLayer - warstwa danych i niestandardowe zmienne w GTM

00:30

  • czym jest warstwa danych i dlaczego Twoja strona powinna ją mieć?
  • wdrożenie warstwy danych - kod śledzenia oraz popularne wtyczki (np. Wordpress)
  • tworzenie zmiennych w menedżerze tagów w oparciu o dane w warstwie danych (dataLayer)

Instalacja podstawowych narzędzi za pomocą GTM

01:30

  • Twój pierwszy tag - odsłona Google Universal Analytics i konfiguracja GA4
  • piksel Facebooka - zainicjowanie kodu i tag odsłony (PageView)
  • integracja GTM i Google Ads - śledzenie mikro- i makrokonwersji
  • Hotjar - analiza zachowań użytkowników na stronie WWW

Dzień II

Śledzenie zdarzeń z wykorzystaniem menedżera tagów

02:00

  • dlaczego śledzenie zdarzeń zaczyna się w Excelu (Google Sheets)?
  • organizacja słownika zdarzeń: nazewnictwo i parametry zdarzeń
  • praca z interfejsem Tag Managera - śledzenie i mierzenie popularnych zdarzeń: m. in. intencji kontaktu (kliknięcie w telefon, skopiowanie e-mail), przesłania formularza, pobrania pliku
  • moduł e-commerce - analiza zachowań użytkownika na ścieżce zakupowej

Szablony i popularne tagi - automatyzacja pracy z GTM

01:00

  • galeria szablonów Google Tag Manager - czy i jak korzystać z gotowych rozwiązań od zewnętrznych dostawców
  • organizacja pracy w kontenerze - jak zautomatyzować powtarzalne czynności zarządzając dużą liczbą kont i kontenerów

Sesja Q&A (pytania uczestników) i FAQ (najczęściej zadawane pytania)

01:00

  • Q&A - czas na pytania od uczestników
  • FAQ - często zadawane pytania i wątpliwości związane z wykorzystaniem menedżera tagów

W międzyczasie przerwy kawowe.

👉 Formularz zgłoszeniowy oraz szczegóły znajdziesz też na: www.szkoleniegoogletag.indm.pl

Cena szkolenia obejmuje:
🔸udział w całodniowym szkoleniu;
🔸materiały szkoleniowe w formie elektronicznej;
🔸na zakończenie certyfikat ukończenia szkolenia Google Tag Manager

Dodatkowo, po szkoleniu otrzymasz o nas:

  • dostęp do kontenera Google Tag Manager i konta Google Analytics wykorzystywanych w trakcie szkolenia zawierającego wszystkie przykłady tworzone "na żywo"
  • kod kontenera (w pliku JSON) z najpopularniejszymi tagami, który zaimportujesz po szkoleniu bezpośrednio do swojego kontenera - zawierający przykłady ze szkolenia, ale również najczęściej wykorzystywane, uniwersalne tagi

Materiały ze szkolenia oraz dodatkowe bonusy pozwolą Ci łatwo i skutecznie utrwalić wiedzę oraz wprowadzić omawiane przykłady do Twojego projektu. 


Trener: Mateusz Muryjas - Pasjonat wizualizacji danych. Analitykę traktuje jako przyprawę, która nadaje smaku projektom internetowym. Wierzy, że wszystkie działania można opisać wskaźnikami, a później je zoptymalizować. Pomaga firmom rozwiązywać problemy z analityką internetową: wyznaczać cele, mierzyć konwersje i zrozumieć zachowania użytkowników.

Praktyk strategii i narzędzi analitycznych. Za swoich zawodowych przyjaciół uważa Google Analytics, Google Data Studio i Hotjar, którym w ciągu ostatnich 10 lat poświęcił setki godzin. 


Napisz ✍ do nas: kontakt@indm.pl


Do zobaczenia! 😊

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Szkolenie online z Google Tag Manager 29-30.06.2021
Wyprzedane 1 008,60 zł Wyprzedane