TRADE MARKETING
ONLINE
Al. Jana Pawła II 27,
Warszawa
Od 11 sty 10:00 do 12 sty 16:00
Od 1 783,50 zł
1. Jak zmienia się praca trade marketerów w okresie dynamicznych zmian u partnerów handlowych
- ROPO, showroom, pokolenie Zalando - zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
- marketing handlowy - łącznik między sprzedażą a marketingiem
- najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
- nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa - zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok dla firm B2C - category management
- category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) - możliwości i ryzyka
- kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
- kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu
- opcje i kierunki działań
- macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
- pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów
- promocja sprzedaży, materiały POS
- rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- programy wspólne producenta i dystrybutora
- szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
- eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych - techniki dotarcia
6. Efektywność trade marketingu
- wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- trade marketing w internecie - platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull
7. Blok dla firm B2B - trade marketing B2B
- specyfika trade marketingu na rynku B2B - gdzie kupującym są firmy,
- sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B