Prossste jak Python. Podstawy popularnego języka programowania w edukacji klas 4-8 SP

location icon
Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog ONLINE
calendar icon
Od 8 lut 19:00 do 8 lut 19:00

Szkolenie indywidualne dla nauczycielek i nauczycieli informatyki w klasach 4-8 SP

Nauka popularnego języka programowania Python jest doskonałym kierunkiem rozwoju dla Ciebie oraz Twoich uczennic i uczniów, którzy mają już opanowane podstawy programowania (np. na platformie Scratch). Programowanie z użyciem języka Python pozwoli Ci w przejrzysty sposób poznawać podstawowe struktury budowania kodu przy jednoczesnym zgłębianiu zagadnień algorytmicznych.

Termin: 8 i 15 lutego 2022 r., godz. 19:00-20:30

Co wydarzy się podczas szkolenia?

Zdobędziesz praktyczną wiedzę o:

  • wykorzystaniu edytora online trinket.io do generowania skryptów z jednoczesną możliwością udostępniania swoich kodów,
  • edytorze MU, wykonując w nim kilka przykładów skryptów oraz dokona jego analizy porównawczej z edytorem wymienionym wcześniej.

A także dowiesz się, jak:

  • przygotować krótkie skrypty w języku Scratch, które można przenieść na język Python,
  • stworzyć grafiki z wykorzystaniem biblioteki żółwia.

Jakie kompetencje rozwijamy podczas szkolenia?

Poszerzysz swój warsztat pracy o:

  • wskazówki dotyczące przyszłościowej drogi rozwoju dla siebie i swoich podopiecznych,
  • pomysły na lekcje w ramach zajęć obowiązkowych oraz dodatkowych,
  • umiejętności i dobre praktyki, które można wykorzystać w ramach awansu zawodowego.

Po szkoleniu otrzymasz:

  • Zaświadczenie udziału w szkoleniu,
  • Nagranie szkolenia.

Co przygotować przed szkoleniem?

  • Komputer z dostępem do Internetu i działającymi głośnikami.

Kto prowadzi szkolenie

Sylwia Milczarek

Edukacyjne zainteresowania: praktyczne zastosowania nowych technologii w edukacji wszystkich przedmiotów szkolnych, wykorzystywanie globalnie dostępnych zasobów internetu w prezentowaniu wiedzy przedmiotowej i indywidualnych zainteresowań poznawczych, podejście do tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemu i potrzeb użytkownika metodą Design Thinking.

Co mnie motywuje: zaangażowanie ludzi, uczniów w proces poznawczy, kreatywne i nietuzinkowe podejście innych do zagadnień edukacyjnych, szybkość nastepujących zmian w świecie IT, pogoda ducha i empatia innych ludzi

Doświadczenie: Trenerka i koordynatorka w projektach edukacyjnym Zaprogramuj Przyszłość, nauczycielka matematyki i informatyki w szkole podstawowej. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla dorosłych, dzieci i młodzieży z języków programowania: Scratch, Scratch Junior, App Inventor, Python. Prelegentka na konferencjach związanych z programowaniem. Autorka artykułu Scratch - sterowanie głosem oraz scenariuszy dla dzieci w aplikacji Scratch Junior i współautorka scenariuszy zajęć z wykorzystaniem maty edukacyjnej, kodowanie bez komputera. Autorka innowacji pedagogicznych w zakresie nauki programowania dla dzieci. Współpracuje z instytucjami rozpowszechniającymi wdrażanie nowych technologii w szkolnictwie, redaguje scenariusze na potrzeby polskiej szkoły. Miłośniczka nowych technologii oraz sztuki origami. Nieustannie poszukująca inspiracji. 

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Szkolenie online - 2 x 90 min.
już niedostępne 130,00 zł -