Projektowanie Design Systemów w Figmie - zdalne szkolenie UX Upgrade
Figma jako narzędzie do projektowania interfejsów i Design Systemów
W ramach szkolenia:
- Nauczysz się jak projektować strony internetowe oraz aplikacje,
- Poznasz obsługę narzędzia do projektowania, jakim jest Figma,
- Dowiesz się, w jaki sposób tworzyć Design System i jak wykorzystywać go podczas projektowania.
Na szkolenie szczególnie zapraszamy:
- Product Managerów,
- Product Ownerów,
- Specjalistów ds. rozwoju produktów,
- Junior UX Designerów,
- UI Designerów,
- Badaczy UX,
- Marketing Managerów,
- Graphic Designerów,
- i wszystkich, którzy chcą poznać narzędzie do zespołowego projektowania interfejsów.
Szczegółowa agenda:
DZIEŃ 1, 9:30-13:30
9:30 - 10:00 Wprowadzenie do projektowania User Experience. Podstawy projektowania UX.
Podstawowe informacje na temat User Experience oraz informacje pomagające zacząć pracę nad projektem.
10:00 - 11:00 Wyzwanie projektowe. Tworzenie projektu low-fi (o niskiej szczegółowości).
Część 1. Rozpoczęcie prac nad projektem przy użyciu istniejących komponentów w formie Lo-Fi. Prace od początku przebiegają przy użyciu Figmy.
11:00 - 11:15 Przerwa
11:15 - 12:15 Wyzwanie projektowe. Tworzenie projektu low-fi (o niskiej szczegółowości).
Część 2. Kontynuowanie prac projektowych rozpoczętych w części pierwszej.
12:15 - 12:30 Przerwa
12:30 - 13:30 Wyzwanie projektowe. Tworzenie interaktywnego prototypu.
Podsumowanie dnia. Wykorzystanie dodatkowych funkcji prezentacji Figmy do stworzenia prostego interaktywnego prototypu z wykorzystaniem drobnych animacji.
DZIEŃ 2
9:30 - 10:00 Wprowadzenie do Design Systemu.
Podstawowe pojęcia i podziały w Design Systemie.
10:00 - 11:00 Wyzwanie projektowe. Tworzenie Design Systemu do zaprojektowanej wcześniej makiety.
Część 1. Wykorzystanie istniejącej makiety do stworzenia ostatecznie wyglądającego projektu w formie High Fidelity. Przygotowanie pierwszych elementów Design systemu.
11:00 - 11:15 Przerwa
11:15 - 12:15 Wyzwanie projektowe. Tworzenie Design Systemu do zaprojektowanej wcześniej makiety.
Część 2. Kontynuowanie prac projektowych rozpoczętych w części pierwszej.
12:15 - 12:30 Przerwa
12:30 - 13:30 Wyzwanie projektowe. Projektowanie dodatkowych elementów interfejsu.
Przygotowanie dodatkowych elementów interfejsu w postaci komponentów użytych w Design Systemie.
Po szkoleniu:
- Znasz podstawowe zasady projektowania interfejsów użytkownika
- Potrafisz projektować atrakcyjne wizualnie prototypy
- Wiesz jak tworzyć i wykorzystywać Design Systemy
Trenerzy:
Łukasz Rybkowski — Symetria
Zajmuje się projektowaniem użyteczności od 2018 r. Ukończył studia z psychologii na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu i z UX Designu na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Specjalizuje się w projektowaniu przyjaznych użytkownikom interfejsów, posiada również wiedzę z zakresu metodologii badawczej.
Wybrane projekty trenera:
Credit Agricole - projektowanie strony internetowej
Orange -
projektowanie aplikacji Chroń Dzieci w Sieci
Asseco Data Systems -
projektowanie platformy do zarządzania zasobami ludzkimi Asseco Human
Capital Management
Polski Standard Płatności - projektowanie procesów
płatności BLIK
Marcin Stanisławski — Symetria
Na co dzień zajmuje się tworzeniem wyglądu stron serwisów i interfejsów aplikacji w duchu projektowania zorientowanego na użytkownika, a także interakcji. Interesują go też tematy brandowe, w szczególności te gdzie istotne aspekty marki należy powiązać ze wdrażanym projektem. W ciągu ponad 10-letniego doświadczenia zawodowego wielokrotnie zajmował się rozwiązywaniem problemów związanych z użytecznością dla swoich klientów.
Wybrane projekty trenera:
Credit Agricole - projektowanie strony internetowej
Co mówią trenerzy na temat szkolenia?
W czasie tego kursu dowiesz się, w jaki sposób pracować z istniejącym Design Systemem jak i będziesz wiedział jak go zaprojektować od początku. Dodatkowo dzięki wykonywanym podczas warsztatów zadaniom poznasz w praktyce podstawy projektowania Figmie.