Planowanie marketingowe. Od analiz do wdrożenia i kontroli ✅ SZKOLENIE

location icon
ONLINE ul. Sienna 39, Warszawa
calendar icon
Od 12 wrz 9:00 do 13 wrz 16:00
ticket icon
Od 1 660,50 zł

Planowanie marketingowe. Od analiz do wdrożenia i kontroli

Trener: MICHAŁ DZIEKOŃSKI

Zapisz się i uzyskaj 10% rabatu: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/planowanie-marketingowe/

Program szkolenia: 

Moduł 1. Analiza sytuacji wyjściowej - gdzie jesteśmy i dokąd możemy pójść?

1. Analiza zasobów - czym dysponujemy?

  • Model biznesu - jak generujemy przychody?
  • Audyt procesu planowania marketingowego - czy nie popełniamy błędów?
  • Analiza potencjału rynkowego (produkty/marki, ceny, dystrybucja, komunikacja)
  • Analiza portfela klientów

2. Analiza rynku funkcjonowania

  • Określenie rynku - czy dobrze definiujemy swój rynek?
  • Stworzenie mapy rynku - jak rynek jest zbudowany?
  • Analiza klientów - jak klienci podejmują decyzje o zakupie i czym różnią się między sobą?
  • Analiza konkurencji (charakter, natężenie)
  • Analiza konkurentów i ich strategii

3. Analiza warunków działania - co stało się, co dzieje się i co stanie się w przyszłości?

4. Diagnoza i prognoza - jakie są nasze możliwości?

  • SWOT
  • Scenariusze rozwoju sytuacji - co jest najbardziej prawdopodobne?

Moduł 2. Wyznaczanie celów - dokąd chcemy i możemy dojść?

1. SMART-ne formułowania celów marketingowych - jaki jest cel naszej przyszłej wędrówki?
2. Cele w zakresie potencjału rynkowego - co chcemy zmienić w umysłach klientów?
3. Cele rynkowe - jaką pozycję na rynku chcemy zająć?
4. Cele finansowe - Jak nasze działania marketingowe wpłyną na wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli?

Moduł 3. Tworzenie i wybór strategii marketingowej - jaką drogę wybieramy, aby dojść do celu?

1. Określenie pola rynkowego - co oferujemy/możemy oferować i komu?
2. Segmentacja - wybór rynku docelowego - pozycjonowanie - do kogo się zwracamy z naszą ofertą i dlaczego ma wybrać nas a nie konkurentów?
3. Strategia wobec konkurentów i partnerów biznesowych - iść na konfrontację czy współpracować?
4. Kryteria wyboru najlepszej strategii - która droga jest najlepsza?

5. Best practices - strategie marketingowe w realnych działaniach rynkowych

  • Rodzaje strategii marketingowych i ich wybór zależnie od celów, branży, działań konkurencji
  • Strategie oparte na wyszukiwaniu nisz rynkowych
  • Case studies skutecznych i ciekawych strategii marketingowych w Polsce i na świecie - interpretacja i analiza czynników sukcesu

Moduł 4. Planowanie działań marketingowych - co konkretnie robić, aby podążając wybraną drogą dojść do wybranego celu?

1. Kształtowanie wartości dla klienta - co robimy z ofertą produktową?
2. Kształtowanie cen - jak sprawić, aby klienci zapłacili nam uczciwą cenę za dostarczoną wartość?
3. Kształtowanie dostępności produktów - jak dostarczymy produkt naszym klientom?
4. Kształtowanie komunikacji marketingowej - jakich narzędzi użyjemy, aby poinformować i przekonać klientów do zakupu?
5. Sporządzanie budżetu i harmonogramu - ile mamy pieniędzy na realizację zadań i kto i kiedy będzie realizował plan?

Moduł 5. Wdrożenie i kontrola planu - dobry plan to dopiero początek sukcesu

1. Bariery skuteczności planowania marketingowego - co może nam przeszkodzić w realizacji naszych zamiarów?
2. Komunikowanie planu wewnątrz firmy i motywowanie wykonawców - jak pozyskać sojuszników?
3. Kontrola wykonywania i wykonania planu

  • Kontrola bieżąca - czy robimy rzeczy właściwie?
  • Kontrola strategiczna - czy robimy właściwe rzeczy?

Zobacz program szkolenia:
http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/planowanie-marketingowe/

KALENDARZ SZKOLEŃ MARKETINGOWYCH Zapraszamy do kontaktu:
tel. 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  szkolenie Atrium
już niedostępne 1 660,50 zł -