Planowanie marketingowe. Od analiz do wdrożenia i kontroli ✅ SZKOLENIE
Planowanie marketingowe. Od analiz do wdrożenia i kontroli
Trener: MICHAŁ DZIEKOŃSKI
Zapisz się i uzyskaj 10% rabatu: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/planowanie-marketingowe/
Program szkolenia:
Moduł 1. Analiza sytuacji wyjściowej - gdzie jesteśmy i dokąd możemy pójść?
1. Analiza zasobów - czym dysponujemy?
- Model biznesu - jak generujemy przychody?
- Audyt procesu planowania marketingowego - czy nie popełniamy błędów?
- Analiza potencjału rynkowego (produkty/marki, ceny, dystrybucja, komunikacja)
- Analiza portfela klientów
2. Analiza rynku funkcjonowania
- Określenie rynku - czy dobrze definiujemy swój rynek?
- Stworzenie mapy rynku - jak rynek jest zbudowany?
- Analiza klientów - jak klienci podejmują decyzje o zakupie i czym różnią się między sobą?
- Analiza konkurencji (charakter, natężenie)
- Analiza konkurentów i ich strategii
3. Analiza warunków działania - co stało się, co dzieje się i co stanie się w przyszłości?
4. Diagnoza i prognoza - jakie są nasze możliwości?
- SWOT
- Scenariusze rozwoju sytuacji - co jest najbardziej prawdopodobne?
Moduł 2. Wyznaczanie celów - dokąd chcemy i możemy dojść?
1. SMART-ne formułowania celów marketingowych - jaki jest cel naszej przyszłej wędrówki?
2. Cele w zakresie potencjału rynkowego - co chcemy zmienić w umysłach klientów?
3. Cele rynkowe - jaką pozycję na rynku chcemy zająć?
4. Cele finansowe - Jak nasze działania marketingowe wpłyną na wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli?
Moduł 3. Tworzenie i wybór strategii marketingowej - jaką drogę wybieramy, aby dojść do celu?
1. Określenie pola rynkowego - co oferujemy/możemy oferować i komu?
2. Segmentacja - wybór rynku docelowego - pozycjonowanie - do kogo się zwracamy z naszą ofertą i dlaczego ma wybrać nas a nie konkurentów?
3. Strategia wobec konkurentów i partnerów biznesowych - iść na konfrontację czy współpracować?
4. Kryteria wyboru najlepszej strategii - która droga jest najlepsza?
5. Best practices - strategie marketingowe w realnych działaniach rynkowych
- Rodzaje strategii marketingowych i ich wybór zależnie od celów, branży, działań konkurencji
- Strategie oparte na wyszukiwaniu nisz rynkowych
- Case studies skutecznych i ciekawych strategii marketingowych w Polsce i na świecie - interpretacja i analiza czynników sukcesu
Moduł 4. Planowanie działań marketingowych - co konkretnie robić, aby podążając wybraną drogą dojść do wybranego celu?
1. Kształtowanie wartości dla klienta - co robimy z ofertą produktową?
2. Kształtowanie cen - jak sprawić, aby klienci zapłacili nam uczciwą cenę za dostarczoną wartość?
3. Kształtowanie dostępności produktów - jak dostarczymy produkt naszym klientom?
4. Kształtowanie komunikacji marketingowej - jakich narzędzi użyjemy, aby poinformować i przekonać klientów do zakupu?
5. Sporządzanie budżetu i harmonogramu - ile mamy pieniędzy na realizację zadań i kto i kiedy będzie realizował plan?
Moduł 5. Wdrożenie i kontrola planu - dobry plan to dopiero początek sukcesu
1. Bariery skuteczności planowania marketingowego - co może nam przeszkodzić w realizacji naszych zamiarów?
2. Komunikowanie planu wewnątrz firmy i motywowanie wykonawców - jak pozyskać sojuszników?
3. Kontrola wykonywania i wykonania planu
- Kontrola bieżąca - czy robimy rzeczy właściwie?
- Kontrola strategiczna - czy robimy właściwe rzeczy?
Zobacz program szkolenia:
http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/planowanie-marketingowe/

tel. 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl