Merchandising - organizacja powierzchni sklepu ✅ SZKOLENIE

location icon
Atrium Centrum Al. Jana Pawła II 27, Warszawa
calendar icon
Od 25 paź 10:00 do 26 paź 17:00
ticket icon
Od 1 537,50 zł

Merchandising - organizacja powierzchni sklepu

Warszawa, biurowiec Atrium Centrum
SZKOLENIE DOSTEPNE TYLKO JAKO ZAMKNIETE / IN COMPANY

TERMIN DOWOLNY
Trener: WALDEMAR SZYMECKI

Zobacz program szkolenia i złóż zamówienie:
http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/merchandising-efektywna-ekspozycja-towaru/

Grupa docelowa: Szkolenie dedykowane jest zarówno właścicielom punktów sprzedaży (sklepy), jak i producentom produktów sprzedawanych w sklepach.

  • Część szkolenia jest/może być realizowana w rzeczywistych punktach sprzedaży (sklepy) w celu zrealizowania przez uczestników zadań/ćwiczeń związanych z obserwacją klientów i oceną ekspozycji produktów.
  • Omawiane zasady merchandisingowe będą analizowane na podstawie materiału zdjęciowego wykonanego przez trenera w realnych punktach sprzedaży, pokazującego różne praktyki w wybranych kategoriach.
  • Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają zadanie domowe, polegające na przygotowaniu materiału zdjęciowego (foto) z wybranymi najlepszymi praktykami i najczęstszymi błędami popełnianymi przy ekspozycji produktów/merchandisingu.

EFEKTY SZKOLENIA:

  • Wykorzystać wpraktyce wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich.
  • Poprzez merchandising wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.
  • Wykorzystać praktycznie wiedzy z zakresu komunikacji cenowej, stosowania różnych technik komunikacji cenowej w celu zwiększania sprzedaży.
  • Wykorzystać praktyczną wiedzę z obszaru tworzenia, budowania dodatkowych ekspozycji (paletowych, słupkowych, standów) w celu zwiększenia sprzedaży.
  • Stosować technikę AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektywność i efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych.
  • Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu.
  • Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zrządzania kategorią (category managament).
  • Umiejętnie posługiwać się i wykorzystywać materiały reklamowe zgodnie z ich przeznaczeniem w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.

METODY PRACY:

  • Mini wykład trenera - podstawowe zasady merchandisingu
  • Mini wykład trenera - podstawy psychologii zachowań konsumenta
  • Analiza przykładów biznesowych dobrych i złych praktyk merchandisingowych (materiały foto).
  • Dyskusja moderowana - bank pomysłów.
  • Case study

PROGRAM SZKOLENIA:

DZIEŃ PIERWSZY

1. CELE MERCHANDISINGU

  • Drzewo decyzyjne Klienta w procesie zakupów.
  • Pięć etapów podejmowania decyzji zakupowych i wpływ merchandisingu na każdym z etapów.
  • Merchandising, jako technika zwiększająca lojalność konsumenta do produktu.
  • Merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów Klienta
  • Podstawy visual merchandisingu.

2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE

  • Korzyści dla Klienta, PH, Producenta, Sklepu.
  • Strategia przygotowania i wdrożenia standardów merchandisingowych.
  • Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
  • Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów merchandisingowych.

3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły Klienta.
  • Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
  • 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie min. strefa dekompresji, gorące i zimne miejsca ekspozycyjne, skanowanie półki.
  • Analiza materiału foto/video
  • Case study

4. JAK EFEKTYWNIE ZARZĄDZAĆ PÓŁKĄ?

  • Ustawienia poziome i pionowe (wertykalne i blokowe).
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
  • Gorące i zimne strefy półki.
  • Pozycjonowanie w stosunku do konkurentów, czyli jak zabierać konkurencji i nie dać odebrać sobie?
  • Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
  • Efekt obfitości w półce.
  • Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Case study

5. CROSS-MERCHANDISING

  • Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
  • Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
  • Merchandising, jako "cichy sprzedawca".
  • Analiza foto/video
  • Ćwiczenia koncepcyjne

DZIEŃ DRUGI

1. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE

  • AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
  • "wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji..
  • Efekt koncentracji i rozproszenia na przykładzie stosowania POSM.
  • Gorące miejsca, a floor plan sklepu
  • Niekonwencjonalne i nowatorskie przykłady stosowania materiałów reklamowych.
  • Efektywność wizerunkowa promocji.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Ćwiczenia koncepcyjne

2. ZARZĄDZANIE MARŻĄ I KOMUNIKACJA CENOWA

  • Jak skutecznie komunikować cenę Klientowi w sklepie? (najlepsze i najgorsze praktyki)
  • Najlepsze praktyki i błędy przy stosowaniu materiałów reklamowych i cenówek.
  • Promocja w kontekście celów wizerunkowych i finansowych.
  • Promocja - inwestycja, czy wydatek?
  • Parametr wrażliwości cenowej i jego wpływ na efektywność promocji.
  • Prawo Webera, a optymalizacja marży.
  • Podstawy matematyki handlowej (wyliczanie efektywności promocji cenowych).
  • Case study i ćwiczenia praktyczne.

3. PODSTAWY ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ (CATMAN)

  • Faza przygotowawcza
    Definicja i segmentacja kategorii
    Rola kategorii
    Ocena kategorii
  • Faza rekomendacji
    Cele dla kategorii
    Strategia kategorii
    Lokalizacja poszczególnych kategorii w przestrzeni sklepowej
  • Faza realizacji
    Taktyki kategorii
    Wprowadzenie planu
    Komunikacja cenowa
    Weryfikacja kategorii

Case study wybranej kategorii w branży klientów


KALENDARZ SZKOLEŃ MARKETINGOWYCH

Zapraszamy do kontaktu:
tel. 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl


Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Shopper marketing i merchandising SZKOLENIE
31 Grudnia 2021, 17:00 1 537,50 zł