Marketing Sprzedaż Biznes i Przedsiędsiębiorczość Komunikacja i wystąpienia publiczne Zarządzanie

MARKETING INTERKULTUROWY. PUŁAPKI I WYMOGI KULTUROWE W MARKETINGU

location icon
CK GOLDEN FLOOR UL. SIENNA 39, Warszawa
calendar icon
Od 22 wrz 10:00 do 23 wrz 17:00
ticket icon
Od 2 152,50 zł

Szkolenie adresowane jest do pracowników działu eksportu oraz marketingu, w tym dla osób zajmujących się pozyskiwaniem kontrahentów z zagranicy lub lokowaniem produktów na rynkach zagranicznych

Szkolenie jest polecane również dla wszystkich osób zajmujących się komunikacją marketingową, PR i reklamą.

Zobacz program i uzyskaj 10% rabatu: https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/marketing-miedzykulturowy/

KORZYŚCI:

  • Uczestnicy poznają kulturowe uwarunkowania decydujące o sukcesie bądź porażce reklamy kampanii marketingowej na licznych przykładach marek globalnych.
  • Nabędą niezbędna wiedzę o światowych trendach i wyzwaniach przy lokowaniu produktu na rynkach zagranicznych.
  • Poprzez ukazanie wpływu różnic kulturowych na decyzje zakupowe, uczestnicy dowiedzą się jak prawidłowo dobierać przekaz marketingowy w zależności od strefy kulturowej konsumenta.
  • Poznają przydatne narzędzia pozwalające podnieść skuteczność przekazu marketingowego oraz uniknąć wielu pułapek kulturowych.

DZIEŃ 1.
Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowej
1. Wyzwania dla marketerów w dobie globalizacji
2. Homogenizacja potrzeb vs heterogenizacja zachowań konsumentów
3. Podatność produktów na standaryzację
4. Produkty culture-bound
5. Produkty culture-free
6. Rola produktów o znaczeniu komplementarnym
7. Ujednolicenie produktów a wymogi kulturowe
8. Orientacja regiocentryczna w marketingu, na przykładach
9. Style reklamy w różnych kulturach - część warsztatowa

  • Polska
  • Francja, Wielka Brytania, USA
  • Indie
  • kraje Dalekiego Wschodu
  • kraje arabskie
10. Przekaz marketingowy w krajach ekspresyjnych i powściągliwych: Niemcy vs Włochy
11. Adaptacja czy standaryzacja produktu - argumenty za i przeciw
12. Dostosowywanie koncepcji produktu do wymagań zagranicznych konsumentów
Barbie - case study
13. Kulturowe zróżnicowanie zwyczajów konsumpcyjnych - część warsztatowa
Gesty i emblematy - pułapki mowy niewerbalnej
Kolor w przekazie promocyjnym - symbolika kulturowa
Szczęśliwe i pechowe liczby
Analiza niewidocznych barier kulturowych przy eksporcie produktu
14. Postawy klientów wobec marek globalnych
15. Marki panujące, marki prestiżowe i Super -marki
16. Otwartość krajów indywidualistycznych i kolektywistycznych na marki globalne
Dzień 2.
Pułapki kulturowe w marketingu i reklamie
1. 3 strategie marketingu międzynarodowego wg Philipa Kotlera
2. Adaptacja produktów globalnych do wymogów kulturowych
3. Glokalizacja, lokalizacja i internacjonalizacja - Twoje must know
4. "Myśl globalnie, działaj lokalnie" - od ekologii do marketingu międzynarodowego
5. Dobór strategii marketingowej na rynku dóbr elektronicznych
6. Dobór strategii marketingowej w sektorze F&B (żywność i napoje)
7. The Starbucks Reserve Roastery - case study
8. Marketing Mix
9. Promowanie produktów od wewnątrz na rynkach zagranicznych
10. Przydatne narzędzia dla marketerów - część warsztatowa


  • Dane statystycznew strategii marketingowej
  • Uwarunkowania geograficzne a przyzwyczajenia konsumentów
  • Kontekst polityczny i wymuszone zachowania konsumentów
11. Nawyki zakupowe w państwach egalitarnych i hierarchicznych
12. Wymiary kultury - unikanie niepewności a otwartość na nowe produkty
13. Męskość i kobiecość społeczeństw a język reklamy
14. Pozycja kobiety w wybranychkulturachz perspektywy marketingu
15. Błędy kulturowe przyczynąporażkikampanii reklamowych - część warsztatowa
Tropienie kodów kulturowych
Target a rzeczywista grupa docelowa
Utrata tożsamości produktu
Check list - narzędzie do omijania pułapek kulturowych
16. Nietrafione brandy i inne międzykulturowe pułapki
17. H&M - case study
18. Kosztowne błędy językowe
19. Praktyczne wskazówki jak poprawić skuteczność strategii eksportu

KALENDARZ AKTULANYCH SZKOLEŃ ATRIUM 

Skontaktuj się z nami: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  BILET MARKETING INTERKULTUROWY
31 Grudnia 2020, 17:00 2 152,50 zł