Zarządzanie Prawo i Podatki Nauka i Edukacja Rozwój osobisty Polityka i Gospodarka

MARATON PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - kurs doskonalący wdrażanie zmian w praktyce

location icon
MIELNO, HOTEL FERRY Wakacyjna 4, Mielno
calendar icon
Od 23 sie 9:30 do 27 sie 15:30
ticket icon
Od 2 490,00 zł

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Uwaga! Zapraszamy na 5-dniowy maraton zamówień publicznych. To nie jest zwykłe szkolenie, a wyjątkowy kurs doskonalący wdrażanie zmian w praktyce!

Relaksujące, nadmorskie otoczenie, dużo praktycznej wiedzy o nowym Prawie zamówień publicznych i jego najistotniejszych aspektach, warsztaty i wiele innych atrakcji spotka uczestników kompleksowego szkolenia z zamówień publicznych.

Na maratończyków czeka potężny zastrzyk wiedzy z nowego Prawa zamówień publicznych w jego najświeższym wydaniu, w tym m.in.:

  • Kwintesencja zmian w zamówieniach publicznych pod kątem nowej ustawy, która weszła w życie 1 stycznia 2021.
  • Nowa Platforma E-Zamówienia
  • Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie nowej ustawy pzp
  • Składanie i otwarcie ofert pod rządami nowej ustawy Pzp

CENA SZKOLENIA 2690.00 zł netto

CENA ZAWIERA

  • Aplikację mobilną z aktualną ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Materiały wraz z nową ustawą Pzp

  • Dostęp do EduStrefy

  • Wzór SWZ wg nowej ustawy Pzp

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • wyżywienie

  • Zakwaterowanie

  • Imprezy towarzyszące

  •  Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp
    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających

Strona szkolenia TUTAJ

Trener: Łukasz Czaban

PROGRAM

  1. PODSTAWOWE INFORMACJE ZWIĄZANE Z PLATFORMĄ E-ZAMÓWIENIA
  1. Harmonogram uruchamiania poszczególnych modułów Platformy e-zamówienia
  2. Kto i w jaki sposób może się zarejestrować na Platformie e-Zamówienia?
  3. Funkcjonalności Platformy e-Zamówienia:
  • Moduł Tożsamości (MT)
    • Moduł Ogłoszeń (MO): przygotowanie ogłoszeń, planów postępowań, Biuletyn Zamówień Publicznych
  • Moduł Postępowań (MP): inicjacja postępowania, aktualizacja statusu postępowania, komunikacja interesariuszy postępowania (pytania/odpowiedzi, zaproszenia, wyjaśnienia, odwołania, zawiadomienia)
  • Moduł Ofert/Wniosków (MOW): przygotowanie, składanie ofert/wniosków o dopuszczenie, prac konkursowych, przechowywanie i zabezpieczenie ofert/wniosków i prac konkursowych, Otwarcie ofert/wniosków o dopuszczenie/ prac konkursowych
  • Moduł Monitorowania i Analiz (MMiA)
  • II.PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP

    1. Polityka zakupowa państwa

    • Cele polityki zakupowej państwa
    • Zasady polityki zakupowej państwa
    • Kierunki rozwoju polityki zakupowej państwa
    • Kto musi opracować strategię zarządzania dla poszczególnych kategorii zakupowych w związku z polityką zakupową państwa?

    2. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego

    • Kto sporządza analizę potrzeb?
    • Wymagany zakres analizy potrzeb
    • Forma analizy potrzeb
    • Kto powinien wykonać analizę potrzeb i wymagań na szczeblu zamawiającego?
    • Jaki jest związek analizy potrzeb i wymagań z zasadą efektywności ekonomicznej?

    3. Plan postępowań o udzielenie zamówienia

    • Co to jest plan postępowań?
    • Kto sporządza plan postępowań?
    • Kiedy i gdzie należy zamieścić plan postępowań?
    • Wymagane elementy planu postępowań wynikające z załącznika do nowego rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
    • Czy w planie postępowań należy umieszczać informacje dotyczące zamówień bagatelnych?
    • Jak poprawnie aktualizować plan postępowań?

    4. Doprecyzowanie zasad szacowania wartości zamówienia

  • Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw
  • Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług
  • Szacowanie wartości zamówień na roboty budowlane z uwzględnieniem definicji obiektu budowlanego
  • Szacowanie wartości zamówień planowanych i nieplanowanych
  • Szacowanie zamówień obejmujących opcje lub wznowienia
  • Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach
  • 5. Konflikt interesów i niekaralność w stosunku do osób po stronie zamawiającego

  • Co to jest konflikt interesów?
  • Kto podlega wykluczeniu w sytuacji konfliktu interesów?
  • Moment złożenia oświadczenia o istnieniu albo braku istnienia konfliktu interesów
  • Oświadczenie o niekaralności (kiedy osoby przygotowujące postępowanie muszą złożyć oświadczenie o niekaralności?)
  • 6.Opis przedmiotu zamówienia

  • Zmiany dotyczące opisywania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń
  • 7. Przedmiotowe i podmiotowe środki dowodowe

  • Co to są przedmiotowe środki dowodowe?
    • Kiedy należy składać przedmiotowe środki dowodowe?
    • Zasady uzupełniania przedmiotowych środków dowodowych
  • Co to są podmiotowe środki dowodowe?
    • Zasady uzupełniania podmiotowych środków dowodowych
    • W jakiej formie winny być złożone przedmiotowe i podmiotowe środki dowodowe?
    • Nowe rodzaje podmiotowych środków dowodowych wynikające z rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
  • 9. Podstawy wykluczenia z postępowania

  • Zmiany w zakresie obligatoryjnych podstaw wykluczenia
  • Poszerzenie katalogu fakultatywnych podstaw wykluczenia
  • Nowa procedura składania oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • 10. Zmiany dotyczące warunków udziału w postępowaniu

  • Jak należy w praktyce stosować warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym?
  • Zmiany dotyczące sposobu wykazywania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
  • Zasady udostępniania zasobów przez podmioty trzecie pod rządami nowej ustawy Pzp
  • 11. Zmiany w zakresie kryteriów oceny ofert

  • Ułatwienia dotyczące stosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert
  • Ustalanie wag dotyczących kryteriów oceny po wejściu w życie nowej ustawy Pzp
  • Nowe zasady przeprowadzania dogrywek, gdy nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej
  • 11. Dokumenty zamówienia

  • Definicja dokumentów zamówienia
  • Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW): zawartość; w jakich trybach, który dokument?
  • Nowe zasady udzielania wyjaśnień dotyczących SWZ i OPiW
  • Zmiany SWZ prowadzące do unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 ustawy Pzp (przykłady)
  • Dlaczego nie zawsze jest możliwe wprowadzenie zmian do SWZ na 1 dzień przed upływem terminu składania ofert?
  • 12. Zmiany dotyczące wadium

  • Zmiany dotyczące kwoty wadium
  • W jakich formach może być wniesione wadium?
  • Jak prawidłowo wnieść wadium?
  • Kiedy wadium podlega zwrotowi?
  • III. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP

    1.Ogłoszenia i informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia

  • Zmiany w zakresie publikacji ogłoszeń o zamówieniach podlegających ustawie PZP
  • Obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu
    • Ogłoszenie o wyniku postępowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi UE
    • Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w postępowaniu o wartości równej lub wyższej niż progi UE
    • Ogłoszenie o wykonaniu zamówienia
  • - Kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?

    - Gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?

    - Co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?

    • Czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
  • Wybór oferty i informowanie o wynikach postępowania
  • 2. Składanie i otwarcie ofert pod rządami nowej ustawy Pzp

  • Nowa procedura otwarcia ofert bez udziału wykonawców
  • Zasady postępowania w sytuacji awarii systemu teleinformatycznego uniemożliwiającej otwarcie ofert
  • W jakiej formie należy złożyć ofertę?
  • Nowe podstawy odrzucenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
  • Nowe podstawy odrzucenia oferty (m.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, złożenia oferty bez przeprowadzenia wizji lokalnej)
  • 3. Zmiany dotyczące terminu związania ofertą

  • Jak zmienia się długość terminu związania ofertą?
  • W jaki sposób należy określać termin związania ofertą w dokumentach zamówienia?
  • Jak przedłużyć termin związania ofertą?
  • Czy można wybrać ofertę po upływie terminu związania ofertą?
  • 4. Zmiany dotyczące trybów udzielania zamówień publicznych o wartości równej lub przekraczającej progi UE

    5. Procedura odwrócona w świetle nowej ustawy PZP

  • Na czym polega procedura odwrócona?
    • Dodatkowe uproszczenia związane z procedurą odwróconą
    • Czy jest możliwe zastosowanie procedury odwróconej w postępowaniu o zamówienie o wartości mniejszej niż progi UE?
  • 6. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne

  • Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
  • Tryb podstawowy:
    • Dopuszczalne warianty
    • Szczegółowe omówienie przebiegu postępowania w każdym z wariantów trybu podstawowego
  • Przepisy niemające zastosowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi unijne
  • 7. Rewolucja dotycząca udzielania zamówień na usługi społeczne

  • Definicja usług społecznych
  • Wymagania dotyczące udzielania zamówień na usługi społeczne o wartości od 130 000 zł do 750 000 euro
  • Wymagania dotyczące udzielania zamówień na usługi społeczne o wartości równej lub wyższej niż 750 000 euro
  • 8. Zakończenie postępowania

  • Nowe podstawy unieważnienia postępowania
  • Obowiązek informowania wykonawców o wszczęciu kolejnego postępowania
  • Zastępczy wybór wykonawcy
  • Zasady zawierania umów w sprawie zamówienia publicznego
  • IV.DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

    1.Zmiany w zakresie zawartości protokołu postępowania

    2.Nowe zasady przechowywania protokołu praz załączników do protokołu

    3.Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu (czy oferty podlegają udostępnieniu z urzędu, czy na wniosek?)

    4.Zmiany w zakresie przechowywania i zwrotu próbek złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia

    V.ZMIANY w umowach o zamówienie publiczne

    1.Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego

  • Wprowadzenie klauzul abuzywnych
  • Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
  • Wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów i kosztów
  • Wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji
  • 2. Raport z realizacji umowy

  • Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
  • Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
  • Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania?
  • Kto powinien sporządzić raport z realizacji zamówienia po stronie Zamawiającego?
  • VI.SRODKI OCHRONY PRAWNEJ

    1. Zmiana katalogu podmiotów uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej

    2. Przywrócenie możliwości wnoszenia odwołań na każdą czynność i zaniechanie zamawiającego w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych

    3. Kto może być pełnomocnikiem strony w świetle nowej ustawy PZP?

    4. Skarga do sądu zamówień publicznych

    • Utworzenie sądu zamówień publicznych
    • Zmniejszenie opłaty od skargi na orzeczenie KIO
    • Nowe terminy wnoszenia skargi do sądu zamówień publicznych

    5. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja)

    Dołącz do wydarzenia

    Dołącz do wydarzenia
      Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
    Dla podmiotów zwolnionych z podatku VAT ZGŁOSZENIE Pokój 1 os.

    Dla podmiotów zwolnionych z podatku VAT

    23 Sierpnia 2021, 09:30 2 890,00 zł
    dla podmiotów zwolnionych z podatku VAT ZGŁOSZENIE Pokój 2 os.

    dla podmiotów zwolnionych z podatku VAT

    23 Sierpnia 2021, 09:30 2 490,00 zł