Muzyka i Taniec

Game Music Festival 2020 Edu Stream - Masterclass sessions & Panel discussion

location icon
Narodowe Forum Muzyki - Sala Kameralna piętro 2/ Chamber Hall floor 2 Plac Wolności 1, Wrocław
calendar icon
Od 16 paź 16:30 do 17 paź 23:00
ticket icon
Od 0,00 zł

Warsztaty Masterclass prowadzone przez kompozytorów będących gośćmi specjalnymi Game Music Festival 2020 to niepowtarzalna okazja, by poznać świat profesjonalnej sfery game audio - z bliska i od zaplecza. To także unikatowa szansa na podniesienie własnych kompetencji w zakresie produkcji dźwięku, tworzenia muzyki, budowania ścieżki kariery i rozwoju zawodowego w branży kompozytorskiej mediów interaktywnych. To jedyna w swoim rodzaju okazja do bezpośredniego spotkania światowej klasy zawodowców, co czyni je wartościowym przeżyciem dla każdej osoby zainteresowanej tą branżą od podszewki.


The Masterclass workshops conducted by composers who are special guests of the Game Music Festival 2020 are a unique opportunity to go behind the scenes of professional game audio industry. They also represent a great chance to improve your own competencies in sound production, music composition, career planning, and professional development in the art of composing music for video games. These meetings will be a one-of-a-kind opportunity to meet a truly renowned game audio professional up close, backstage, making this an amazing experience for anyone interested in having profound knowledge of the industry.


BILETY/TICKETS

  • Bilety są bezpłatne, jednak obowiązuje rejestracja. Po wysłaniu rezerwacji prosimy o oczekiwanie na potwierdzenie uczestnictwa ze strony organizatora
  • The admission is free of charge however registration is mandatory. After submitting your registration form, please wait for the confirmation.
  • Keep in mind that event takes places in Wroclaw, Poland: CEST (UTC+2) time zone.
    All tickets are available in online and offline version. 


Borislav Slavov

Bułgarskiego pochodzenia kompozytor i kierownik muzyczny, który otrzymał liczne nagrody za swoją twórczość. Współtworzył oprawę dźwiękową m.in. Two Worlds II, Gothic 3, serii Crysis, Divinity: Original Sin 2, a ostatnio Baldur's Gate 3. Specjalizuje się w produkcji i implementacji muzyki adaptacyjnej, która dynamicznie reaguje na decyzje i działania gracza.

Borislav Slavov is a multiple award-winning video game composer and music director. He participated in creating audio for Two Worlds II, Gothic 3, the Crysis series, Divinity: Original Sin 2, and recently Baldur's Gate 3. He specializes in composition, production and implementation of adaptive video game music which changes and adapts in real-time according to players' decisions and actions.


Arkadiusz Reikowski

Kompozytor, reżyser dźwięku. Pasjonat muzyki nietuzinkowej, oryginalnej. Lubi zatracać się w dźwięku. Częste inspiracje muzyką daleko wschodnią (Ryouchi Sakamoto, Akira Yamaoka) ale też tą bliższą, jak Johan Johannson, Olafur Arnalds. Muzyka wielokrotnie nominowana i nagradzana, w tym m. in. Hollywood Music In Media Awards, Digital Dragons, Epic Game Music, CEEGA.

Composer, sound director. Passionate about extraordinary, original music. Likes to lose himself in sound. Frequent inspirations with Far Eastern music (Ryouchi Sakamoto, Akira Yamaoka) but also with music closer to him, like Johan Johannson, Olafur Arnalds. Music has been nominated and awarded many times, including Hollywood Music In Media Awards, Digital Dragons, Epic Game Music, CEEGA.


Darren Korb

Główny kompozytor oraz szef audio w Supergiant Games, słynący z pisania świetnych piosenek i eklektycznego podejścia do muzyki. Udźwiękowił takie tytuły jak Bastion, Transistor, Pyre, Hades. Wszystkie z nich są uwielbiane przez fanów.

Darren Korb, the Audio Director and Composer of Supergiant Games, well known for his brilliant songwriting skills and an eclectic approach. He scored Bastion, Transistor, Pyre, and Hades. All of these soundtracks have become fan favorites and gained much praise.


Austin Wintory

Zawodowo interesuję się muzyką - tak mówi o sobie Austin Wintory, wielokrotnie nagradzany kompozytor muzyki do gier i filmów, którego twórczość możemy usłyszeć m.in. w The Banner Saga, Journey czy Abzû. Dzięki niesamowitemu wyczuciu oraz nietuzinkowemu podejściu jego kompozycje od lat wzruszają publiczność na całym świecie. Jest również odpowiedzialny za powszechnie uznaną muzykę do Assassin's Creed: Syndicate. Jego pasja ma korzenie w twórczości Jerry'ego Goldsmitha. Patton oraz W cieniu dobrego drzewa to dwie partytury, które poruszyły dziesięcioletniego wtedy kompozytora. Od tamtej pory jego światem rządzi muzyka. Studiował kompozycję na uniwersytecie w Nowym Jorku oraz Uniwersytecie Południowej Kalifornii, obok Mortena Lauridsena i Charlesa Fussella.

Professionally curious about music - this is how Austin Wintory describes himself. The award-winning composer for film and video games has scored such titles as The Banner Saga, Journey and Abzû. Through his understanding of music and extraordinary approach, his compo- sitions have for years moved audiences across the globe. He is also responsible for the critically acclaimed soundtrack from Assassin's Creed: Syndicate. His passion has its roots in the works of Jerry Goldsmith. Patton and A Patch of Blue are two scores that moved the 10-year-old composer so much so that music has become his world ever since. Austin Wintory studied at the New York University and University of South California, among Morten Lauridsen and Charles Fussell.


Jon Everist

Amerykański kompozytor muzyki z gier wideo oraz filmów. Po raz pierwszy zyskał sławę dzięki swojej nagradzanej partyturze do Shadowrun: Hong Kong (2015) i długotrwałej współpracy z Harebrained Schemes i Paradox Interactive przy produkcji ścieżek dźwiękowych do ich gier. Jego najnowsza muzyka do gry BATTLETECH (2018) był nominowany do nagrody "Best Video Game Score of 2018" na 34. dorocznym konkursie ASCAP Screen Music Awards i zdobył wyróżnienie na Jerry Goldsmith Awards w 2019 roku w kategorii Best Video Game Score.

An American video game and film composer from Seattle, Washington. He first gained renown with his award-winning score for Shadowrun: Hong Kong (2015) and continues to work with longtime collaborator Harebrained Schemes and Paradox Interactive to produce soundtracks for their games. His most recent score for BATTLETECH (2018) was nominated for "Best Video Game Score of 2018" at the 34th Annual ASCAP Screen Music Awards and won a distinction at the 2019 Jerry Goldsmith Awards for Best Video Game Score.


O GAME MUSIC FESTIVAL 2020

Oto szczegóły trzeciej edycji Game Music Festival we Wrocławiu. Festiwal muzyki z gier o tej skali to unikatowa impreza w skali całej Europy. W trakcie dwóch dni, 16 i 17 października 2020, na prestiżowej scenie Narodowego Forum Muzyki rozbrzmią ścieżki dźwiękowe znane z gier produkcji Larian Studios oraz Supergiant Games. Poprzednie edycje Game Music Festival zebrały liczne wyrazy uznania od fanów i zostały świetnie przyjęte w środowisku branżowym, gromadząc łącznie ponad 10 tysięcy uczestników. Również i tym razem na odwiedzających czekają wydarzenia towarzyszące, choć w nieco innym kształcie niż dotychczas. Organizatorem jest polska Fundacja Game Music, a bilety są już dostępne.


Z uwagi na sytuację pandemiczną, tegoroczny GMF odbędzie się w formie hybrydowej - koncerty będą także transmitowane online. Organizatorzy dbają o bezpieczeństwo uczestników, przez co liczba biletów na tę edycję jest ściśle ograniczona, aby umożliwić zachowanie odpowiedniego dystansu na widowni. Ci z fanów, którym uda się zdobyć limitowane wejściówki, będą mieli jedyną w swoim rodzaju okazję doświadczenia tegorocznego repertuaru na żywo. Biorąc pod uwagę wyjątkową sytuację, organizatorzy zdecydowali się na przygotowanie profesjonalnej transmisji online, aby w festiwalu mogli uczestniczyć fani na całym świecie.


Pierwszy z koncertów tegorocznej edycji Game Music Festival - The Symphony of Four Worlds - to dzieło oddające hołd czterem wyjątkowym grom: Transistor, Hades, Pyre, Bastion. Wszystkie z nich zaskarbiły sobie miejsca w sercach fanów także dzięki muzyce Darrena Korba, którego eklektyczny styl jest ich wspólnym mianownikiem. Te zróżnicowane ścieżki dźwiękowe w zaskakujących aranżacjach zaprezentuje Sound Factory Orchestra pod batutą Roberta Kurdybachy, która podczas poprzednich edycji GMF dostarczała słuchaczom niesamowitych wrażeń, a tym razem zabierze ich w podróż po wizjonerskich światach Supergiant Games.


Drugi koncert tegorocznego festiwalu to The Symphony of Sin - prawdziwa uczta dla fanów gier RPG. Słuchacze usłyszą bowiem światową premierę muzyki z Baldur's Gate III, czyli nadchodzącej kontynuacji kultowych gier w świecie Dungeons & Dragons. To jednak nie wszystko, bo drugim składnikiem tego niesamowitego wydarzenia będzie ścieżka dźwiękowa do Divinity: Original Sin II, świetnie przyjętej gry z flagowego cyklu od Larian Studios. Kompozytorem obu tych wspaniałych soundtracków jest Borislav Slavov, a za wykonanie symfonii odpowiadać będą znakomici muzycy Narodowego Forum Muzyki.


Jak mówią organizatorzy z Fundacji Game Music: "Ten rok jest dla nas inny niż poprzednie z oczywistych względów. Wychodzimy więc naprzeciw oczekiwaniom fanów i przygotowujemy streaming obu koncertów w wysokiej jakości. Profesjonalna transmisja będzie dostępna online za darmo. Planujemy także ściągnąć na miejsce wyjątkowych gości specjalnych, jeśli tylko regulacje prawne na to pozwolą z uwagi na pandemię. Niezależnie od tego, warsztaty i sesje meet-and-greet będą także możliwe zdalnie. Jak co roku stawiamy na najwyższą jakość artystyczną, dlatego ponownie zdecydowaliśmy się na Narodowe Forum Muzyki, które ma jedną z najlepszych pod względem akustyki sal na całym świecie."


Bilety:

Ceny za wstęp na pojedyncze wydarzenia zaczynają się od 79 zł i rosną w zależności od umiejscowienia na sali. Karnety na wszystkie koncerty festiwalu wyceniono od 199 zł. W sprzedaży są także ściśle limitowane karnety VIP, zapewniające najlepsze miejsca na sali, dodatkowo spotkania ze wszystkimi kompozytorami, którzy pojawią się na festiwalu (bezpośrednio lub online), a także priorytetowy wstęp na wydarzenia towarzyszące. W celu uzyskania aktualnych informacji warto odwiedzać stronę wydarzenia na Facebooku. Wszystkie rodzaje wejściówek są już dostępne na stronie Ticketmaster oraz w salonach sieci Media Markt.


Miejsce:

Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu to imponujący gmach na mapie polskich filharmonii. Doskonała akustyka specjalnie zaprojektowanych sal koncertowych stawia NFM w czołówce najlepszych obiektów tego typu na świecie. Posiadają one nowoczesne systemy służące do zmiany akustyki, m.in. ruchomy sufit oraz przestrzenie akustyczne okalające sale, pozwalając na regulację długości wybrzmiewania dźwięku.


Artyści:

Orkiestra symfoniczna NFM Filharmonia Wrocławska powstała w 1945 roku i od tego czasu wykonała dziesiątki unikalnych projektów, promując także polską muzykę za granicą. Sound Factory Orchestra jest zaś projektem multimedialnym powołanym do życia w 2009 roku przez Roberta Kurdybachę. Celem SFO jest promocja i popularyzacja wydarzeń związanych ze sztuką współczesną, głównie w obszarze muzyki i sztuki wizualnej. Ponadto orkiestrom towarzyszyć będzie chór i soliści.


O Fundacji Game Music:

Jesteśmy grupą ludzi zafascynowanych muzyką z gier wideo, którzy założyli Fundację Game Music, aby promować tę wyjątkową formę sztuki. Nasz zespół tworzy dwujęzyczny portal gamemusic.pl, który od 2006 roku dostarcza wszystko to, co chcielibyście przeczytać i usłyszeć o dźwięku w grach. Pochodzimy z Polski, lecz działamy na skalę międzynarodową. Działalność portalu obejmuje recenzje, wywiady i artykuły, a także organizację koncertów, warsztaty i panele dyskusyjne oraz wytwórnię płyt winylowych gamemusic records, której nakładem ukazały się takie soundtracki jak Frostpunk czy Heroes of Might & Magic.


ABOUT GAME MUSIC FESTIVAL 2020

The details of the third edition of the Game Music Festival in Wroclaw, Poland have been unveiled. A fully-fledged festival of this scale dedicated to the soundtracks of video games is a truly unique event. During the 16th and 17th of October 2020, the prestigious stage of the National Forum of Music will be filled with music known from titles produced by Larian Studios and Supergiant Games. The previous editions of Game Music Festival received much praise and were praised by fans and composers alike, attracting an audience of over 10,000 participants total. There will be multiple accompanying events this time as well. The whole initiative is organized by the Game Music Foundation, and tickets are already available for purchase.


Due to the pandemic situation, this year's GMF will take place in a hybrid format - all concerts will be also transmitted online. Safety is the top priority for organizers, hence the amount of tickets for this edition is strictly limited, in order to enable proper social distancing rules among the audience. Those fans who purchase the limited entry passes will be able to hear and see the performances live on stage, a truly one-of-a-kind experience. Given the unusual circumstances, organizers decided to prepare professional streaming online, so that fans worldwide can participate in the festival remotely, free of charge.


The Symphony of Four Worlds is the first concert of this year's Game Music Festival. It is an opus that pays homage to four amazing games: Transistor, Hades, Pyre, Bastion. Each of them has earned a special spot in the hearts of gamers also thanks to the awesome music by Darren Korb whose eclectic is their common denominator. These diverse soundtracks will be presented live in surprising arrangements by the Sound Factory Orchestra, conducted by Robert Kurdybacha, who delivered incredible performances during previous GMFs. This time they will take the listeners on a journey across the visionary worlds by Supergiant Games.


The second concert of the festival will be The Symphony of Sin, a true delight for all RPG enthusiasts. Fans will hear the world premiere of music from Baldur's Gate III, the upcoming continuation of cult classic games set in the Dungeons & Dragons universe. Furthermore, the other main ingredient of this event is the soundtrack of Divinity: Original Sin II - the critically acclaimed flagship title by Larian Studios. Both of these were composed by Borislav Slavov, and will be performed live by the seasoned NFM Philharmonic.


As the organizers explain: "This year is different for us for obvious reasons. Thus we want to meet the expectations of our fans by preparing a high quality streaming of both concerts. A professional transmission will be available online for free. We are also planning to invite some special guests onsite, if only the regulations allow us to. Nevertheless, masterclass workshops and meet & greet sessions are also possible remotely. We focus on the highest artistic quality, so once again we decided to cooperate with the National Forum of Music which has one of the best philharmonic halls in the world in terms of sheer acoustics."


Tickets:

The price range of tickets for this event starts from 79 PLN and rises depending on the location of the seat. Combined passes for all festival concerts start from 199 PLN. Strictly limited VIP vouchers are also available - they include the best seats, plus meetings with all composers that will appear at the festival (in person or online), as well as priority entry to all accompanying events. All tickets are being sold online via the Ticketmaster portal. For the latest news, follow the event's Facebook page.


Venue:

The Witold Lutoslawski National Forum of Music (NFM) is an impressive edifice located in Wroclaw, Poland. The perfect acoustics of its concert halls put it among the very best objects of its kind in the world. Moreover, the venue has innovative systems for programming acoustics, including the shifting ceiling in the main concert hall and an air margin encircling it, allowing to control the length of reverberation.


Artists:

The music will be played by the NFM Wroclaw Philharmonic and the Sound Factory Orchestra. The NFM's symphonic orchestra was founded in 1945, and since then it has been delivering dozens of unique projects, also promoting Polish music around the world. Sound Factory Orchestra is a multimedia project that was created in 2009. Its mission is to promote and popularize projects related to contemporary art, primarily in the field of music and visual arts. Beside the NFM Orchestra and Sound Factory Orchestra, there will be more performers on the Festival's stage, including a choir and soloists.


About Game Music Foundation:

We are a group of individuals passionate about the music of video games. Our team created gamemusic.net which has been one of the most active and comprehensive portals dedicated to game audio since 2006. We are based in Poland, but our mission spreads internationally. Our activities include soundtrack reviews, interviews with composers, organization of events, workshops, and discussion panels. We also run gamemusic records, a label releasing game music on vinyls, like Frostpunk or Heroes of Might & Magic.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
18:00 - 19:00 | Masterclass with Borislav Slavov | Chamber Hall 2nd floor

Title: The Adaptive Syphonic Music of Baldur's Gate 3

The Composer and Music Director Borislav Slavov will talk about the way he has composed the score and designed the music systems, in order to achieve the adaptive musical experience of Baldur's Gate 3. He will make a live D&D music presentation on stage, where everyone from the public will be able to join and influence the course of the soundtrack in real-time.
Masterclass with Borislav Slavov [NFM - Offline]

18:00 - 19:00 | Masterclass with Borislav Slavov | Chamber Hall 2nd floor

Title: The Adaptive Syphonic Music of Baldur's Gate 3

The Composer and Music Director Borislav Slavov will talk about the way he has composed the score and designed the music systems, in order to achieve the adaptive musical experience of Baldur's Gate 3. He will make a live D&D music presentation on stage, where everyone from the public will be able to join and influence the course of the soundtrack in real-time.

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
18:00 - 19:00 | Masterclass with Borislav Slavov

Title: The Adaptive Syphonic Music of Baldur's Gate 3

The Composer and Music Director Borislav Slavov will talk about the way he has composed the score and designed the music systems, in order to achieve the adaptive musical experience of Baldur's Gate 3. He will make a live D&D music presentation on stage, where everyone from the public will be able to join and influence the course of the soundtrack in real-time.
Masterclass with Borislav Slavov [Zoom - Online]

18:00 - 19:00 | Masterclass with Borislav Slavov

Title: The Adaptive Syphonic Music of Baldur's Gate 3

The Composer and Music Director Borislav Slavov will talk about the way he has composed the score and designed the music systems, in order to achieve the adaptive musical experience of Baldur's Gate 3. He will make a live D&D music presentation on stage, where everyone from the public will be able to join and influence the course of the soundtrack in real-time.

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
14:30 - 15:30 | Masterclass with Arkadiusz Reikowski | Chamber Hall 2nd floor

Title: The Medium - connecting the spirit world and the real world through music.

The creative process behind the minds of Arkadiusz Reikowski and Akira Yamaoka. How the two styles connected and how they work inside the world of "The Medium".
Masterclass with Arkadiusz Reikowski [NFM - Offline]

14:30 - 15:30 | Masterclass with Arkadiusz Reikowski | Chamber Hall 2nd floor

Title: The Medium - connecting the spirit world and the real world through music.

The creative process behind the minds of Arkadiusz Reikowski and Akira Yamaoka. How the two styles connected and how they work inside the world of "The Medium".

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
14:30 - 15:30 | Masterclass with Arkadiusz Reikowski

Title: The Medium - connecting the spirit world and the real world through music.

The creative process behind the minds of Arkadiusz Reikowski and Akira Yamaoka. How the two styles connected and how they work inside the world of "The Medium".
Masterclass with Arkadiusz Reikowski [Zoom - Online]

14:30 - 15:30 | Masterclass with Arkadiusz Reikowski

Title: The Medium - connecting the spirit world and the real world through music.

The creative process behind the minds of Arkadiusz Reikowski and Akira Yamaoka. How the two styles connected and how they work inside the world of "The Medium".

już niedostępne -
16:00 - 17:00 | Masterclass with Darren Korb | Chamber Hall 2nd floor

Title: Scoring the Underworld: The Music of HADES

Composer/Audio Director Darren Korb will discuss making and implementing the music for Supergiant's latest title, HADES. He'll explore some of the unique challenges of scoring a game designed for replayability, and his approach to solving them, and he'll take you through his process of how he arrived at the game's "Mediterranean-Prog Rock-Halloween Music" sound.
Masterclass with Darren Korb [NFM - Offline]

16:00 - 17:00 | Masterclass with Darren Korb | Chamber Hall 2nd floor

Title: Scoring the Underworld: The Music of HADES

Composer/Audio Director Darren Korb will discuss making and implementing the music for Supergiant's latest title, HADES. He'll explore some of the unique challenges of scoring a game designed for replayability, and his approach to solving them, and he'll take you through his process of how he arrived at the game's "Mediterranean-Prog Rock-Halloween Music" sound.

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
16:00 - 17:00 | Masterclass with Darren Korb

Title: Scoring the Underworld: The Music of HADES

Composer/Audio Director Darren Korb will discuss making and implementing the music for Supergiant's latest title, HADES. He'll explore some of the unique challenges of scoring a game designed for replayability, and his approach to solving them, and he'll take you through his process of how he arrived at the game's "Mediterranean-Prog Rock-Halloween Music" sound.
Masterclass with Darren Korb [Zoom - Online]

16:00 - 17:00 | Masterclass with Darren Korb

Title: Scoring the Underworld: The Music of HADES

Composer/Audio Director Darren Korb will discuss making and implementing the music for Supergiant's latest title, HADES. He'll explore some of the unique challenges of scoring a game designed for replayability, and his approach to solving them, and he'll take you through his process of how he arrived at the game's "Mediterranean-Prog Rock-Halloween Music" sound.

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
17:30 - 19:00 | Panel discussion - Darren Korb, Broislav Slavov, Austin Wintory, Jon Everist and Arek Reikowski | Chamber Hall 2nd floor

Moderation: Krzysztof Bińczak - Game Music Festival
Panel discussion - Darren Korb, Borislav Slavov, Austin Wintory, Jon Everist and Arek Reikowski [NFM - Offline]

17:30 - 19:00 | Panel discussion - Darren Korb, Broislav Slavov, Austin Wintory, Jon Everist and Arek Reikowski | Chamber Hall 2nd floor

Moderation: Krzysztof Bińczak - Game Music Festival

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
17:30 - 19:00 | Panel discussion - Darren Korb, Broislav Slavov, Austin Wintory, Jon Everist and Arek Reikowski | Online

Moderation: Krzysztof Bińczak - Game Music Festival
Panel discussion - Darren Korb, Borislav Slavov, Austin Wintory, Jon Everist and Arek Reikowski [Online}

17:30 - 19:00 | Panel discussion - Darren Korb, Broislav Slavov, Austin Wintory, Jon Everist and Arek Reikowski | Online

Moderation: Krzysztof Bińczak - Game Music Festival

już niedostępne -