EDU HACK - hackathon dla edukacji miejskiej. Stworzenia Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE).

location icon
calendar icon
Od 1 lip 19:00 do 1 lip 19:00

Gmina Miasto Rzeszów zaprasza do udziału w online hackathonie pt. EDU HACK - hackathon dla edukacji miejskiej. Stworzenia Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE).

Tegoroczny hackathon składa się z 3 etapów:
I. Etap poszukiwań - protypowanie pomysłu.
II. Etap inkubacji wybranego pomysłu.
III. Etap ewaluacji.

Nagrody:
W I etapie hackathonu Zespoły zawalczą o zaproszenie do inkubacji wybranego pomysłu w II etapie hackathonu oraz nagrodę pieniężną, jaką jest 40 000,00 zł (brutto).

Uczestnicy najnowszej edycji Hackathonu będą mieli za zadnie stworzenie Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE). Głównym założeniem tego projektu jest opracowanie innowacyjnej i interaktywnej mapy 3D online, ukazującej aktualne informacje dotyczące wszystkich jednostek oświatowych na terenie Gminy Miasta Rzeszów.

Koncepcja Atlasu Rzeszowskiej Edukacji zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i rankingów dotyczących szkół i przedszkoli. Użytkownicy będą mogli również zapoznać się z bieżącą liczbą uczniów oraz potencjalnym zapotrzebowaniem na miejsce, a także z ofertą zajęć dodatkowych poszczególnych szkół i ilością uczestniczących w nich uczniów. Zadaniem aplikacji będzie też przedstawianie danych dotyczących kadry nauczycielskiej, a więc dotyczy to przedmiotów, stopnia awansu zawodowego, liczby uczniów zagranicznych, uczniów zakwaterowanych w internatach i bursach, laureatów konkursów, absolwentów z kwalifikacjami zawodowymi.

Dane udostępnione przez Wydział Edukacji będą dawały możliwość porównania wybranych szkół pod kątem: wyników z egzaminów, zapełnienia, odległości od miejsca zamieszkania, kadry nauczycielskiej, zajęć dodatkowych, itp.

ARE ma gwarantować ciągły wgląd w opcje edukacyjne dla rodziców i uczniów zamieszkałych w Rzeszowie, a także tych, którzy planują tu zamieszkać. W założeniu Atlas ma obejmować tylko szkoły państwowe, tak, więc wszystkie zaprezentowane miejsca w placówkach będą bezpłatne. Dzięki wizualizacji 3D będzie można porównać podstawowe dane pomiędzy wybranymi szkołami.

Wszystkie zbiory danych będą dostępne na portalu otwarte dane https://otwartedane.erzeszow.pl/

Dodatkowo ARE powinien posiadać panel administracyjny, gdzie szkoły będą mogły uzupełniać bieżące dane, a administrator Wydziału Edukacji będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu otwarte dane.

Założeniem hackathonu jest skupienie ludzi z branży: programistów, grafików, inżynierów, projektantów stron internetowych oraz pasjonatów oprogramowania w celu stworzenia użytecznych rozwiązań dla Miasta Rzeszowa.

Skład zespołu:
W skład każdego zespołu powinno wchodzić maksymalnie 3 osoby (istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego Zespołu).

Ocena:
Praca uczestników Hackathonu zostanie oceniona przez Sędziów/Jury we współpracy z Mentorami hackathonu, którzy wybiorą ich zdaniem praktyczne a zarazem najbardziej innowacyjne rozwiązanie wypracowane w I etapie hackathonu i tym samym skieruje pomysł do inkubacji oraz ewaluacji.

Harmonogram hackathonu:

I etap hackathonu: poszukiwań - prototypowanie pomysłu:

  • Do 30 czerwca br. - rekrutacja online do hackathonu.
  • 30czerwca br. godz. 17:00 - spotkanie oficjalne z uczestnikami hackathonu
  • 30 czerwca br. - START HACKATHONU
  • Od 30 czerwca do 8 lipca br. - prace Zespołów nad rozwiązaniami
  • 8 lipca br. - zgłoszenie Zespołów do prezentacji projektów, przesłanie prezentacji
  • 9 lipca br. - zakończenie I etapu poszukiwań - protypowania pomysłu
  • 9 lipca br. o godz. 17:00 - Show Day - prezentacja Zespołów LIVE/ogłoszenie wyników I etapu

II Etap inkubacji/ewaluacji wybranego pomysłu:

  • 12 lipca - 23 sierpnia br. - prace nad projektem przy wsparciu Mentorów oraz Ekspertów
  • 24 sierpnia br. o godz. 17:00 - prezentacja projektu - LIVE
  • 25 sierpnia br. - Miasto Rzeszów stanie się przystankiem do testowania rozwiązania wypracowanego Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE).

W celu otrzymania więcej informacji nt. hackathonu zachęcamy do śledzenia fanpage Urban Lab Rzeszów.

Rejestracja jest bezpłatna: https://app.evenea.pl/event/eduhack/

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Rekrutacja otwarta do 30 czerwca lub do wyczerpania miejsc.

Zarejestruj się już dzisiaj, aby zwiększyć szanse swojego Zespołu na wygraną!

Regulamin hackathonu

Działanie realizowane w ramach projektu "Adaptacja koncepcji Urban Lab w Rzeszowie".
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 - 2020.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Hackathon
już niedostępne -