Automatyzacja marketingu w E-commerce
Poznaj możliwości jakie daje automatyzacja marketingu w e-commerce
W ciągu jednego dnia szkoleniowego uzyskasz wiedzę i narzędzia niezbędne do samodzielnego zaplanowania efektywnego wdrożenia rozwiązania klasy marketing automation w swoim sklepie internetowym.
Części teoretyczne szkolenia zapewnią Ci lepsze zrozumienie całego procesu wdrożenia, roli danych, oraz możliwości jakie daje automatyzacja.Podczas części praktycznej zobaczysz natomiast:
- jak w rzeczywistości wygląda tworzenie automatyzacji na przykładzie systemu user.com,
- co i jak możesz zautomatyzować (stworzymy automatyzacje do ratowania porzuconych procesów zakupowych, automatyzacje komunikacji on-site i rekomendacji produktowych)
- o czym należy pamiętać i na co uważać w trakcie wdrażania narzędzia do automatyzacji i w codziennej pracy z nią.
Do kogo skierowane jest to szkolenie?
- Jesteś ecommerce managerem i inwestujesz w sprowadzanie ruchu do sklepu internetowego? A może korzystasz już z systemu marketing automation ale nie jesteś zadowolony z rezultatów albo poziomu wdrożenia?
- Jesteś pracownikiem sklepu internetowego, który planuje wdrożyć system Marketing Automation?
- A może pracownikiem agencji reklamowej, która obsługuje sklepy internetowe pod kątem promocji ?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dla kogo nie jest to szkolenie?
Dopiero myślisz o założeniu sklepu? A może Twój sklep dopiero co powstał i jeszcze nie ma na nim zbyt dużego ruchu?
Zapraszamy Cię na inne nasze szkolenia i webinary w przyszłości. Chętnie dzielimy się wiedzą.
Program szkolenia:
Techniczne aspekty wdrożenia systemu Marketing Automation w Twoim sklepie internetowym
- Struktura danych w sklepie internetowym (eventy, eventy produktowe, atrybuty)
- Wdrożenie poprzez dedykowaną integrację
- Wdrożenie z wykorzystaniem Google Tag Managera
- Feedy produktowe
- Domeny wysyłkowe
- Importy użytkowników
Demo narzędzia klasy Marketing Automation na przykładzie User.com
- Zbieranie danych
- Segmentacja użytkowników i klientów
- Dostępne kanały komunikacji
- Tworzenie automatyzacji
Komunikacja on-site
- Pop-upy, Top-bary i inne (zapisy do Newslettera, Exit-pop-upy) najlepsze praktyki i techniczne aspekty
- Social Proofy - czym są i w jaki sposób wdrażać je w Twoim sklepie
- LiveChat (konfiguracja, dobre praktyki, kiedy w sklepie internetowym warto zadbać o komunikację Livechat)
Komunikacja Email
- Techniczne kwestie związane z dostarczalnością (DKIM, DMARC, współdzielone vs indywidualne zestawy
- Masowa komunikacja mailowa (Newsletter, wysyłki reklamowe)
- Najlepsze praktyki budowania bazy email marketingowej
- Segmentacja bazy mailingowej
- Higieny bazy to-do lista dla sklepu internetowego
- Kreacja mailingu najlepsze praktyki dotyczące treści, tytułu oraz różne podejścia do tworzenia mailingu na co należy zwrócić uwagę
Automatyczna komunikacja email
- Kampanie typu Welcome (Drip emails)
- Ratowanie porzuconego koszyka i ratowanie porzuconej strony (różne podejścia)
- Kampanie post purchase
- Techniki dotyczące upsellingu i cross-sellingu
- Celebrowanie rocznic
- Kampanie bring-back i anty-churn
- Badanie satysfakcji
Komunikacja WebPush
- Czym są WebPushe i jak je skonfigurować
- Techniczne elementy związane z komunikacją
Rekomendacje Produktowe i dynamiczne treści w komunikacji Email
- Rodzaje rekomendacji
- Jak skonfigurować ramki produktowe na stronie
- Dynamiczne treści drukowane wewnątrz kreacji techniczne aspekty - if-owanie, globalne zmienne, przekazywanie zmiennych między różnymi obiektami
Kupony rabatowe i oferowanie kodów
- Rodzaje kuponów rabatowych
- Techniczne aspekty związane z wdrażaniem kuponów
- Dobre praktyki
Wdrażanie programu lojalnościowego w sklepie internetowym
- Przykłady programów lojalnościowych
- Za co klient może otrzymywać punkty
- Jakie zestawy korzyści możesz oferować klientowi
Organizowanie procesu wdrożenia technologii Marketing Automation w sklepie internetowym
Aby otrzymać fakturę, napisz do nas na [email protected].
O prowadzącym
Mike Korba- Chief Commercial Officer - Co-founder w User.com, Ekspert Marketing Automation, szkoleniowiec w sprawnymarketing.pl, pasjonat i teoretyk Internetu, praktyk e-marketingu, wykładowca na kierunku marketing internetowy w krakowskiej AGH - przedmiot "Growth Hacking". W branży marketingowej pracuje od ponad 19 lat. Zna zarówno perspektywę pracy w agencji reklamowej (7 lat jako szef działu digital) oraz specyfikę pracy w dziale marketingu. Przedsiębiorca internetowy, rozumie, co to znaczy "robić marketing przy ograniczonych zasobach". Mówca na wielu konferencjach m.in.: Websummit, SaaStock, Infoshare.