Sprzedaż IT i Nowe technologie Zarządzanie Rozwój osobisty Kursy online

Warsztaty-Szkolenie Amazon FBA - Łukasz Koronczok - online

location icon
Online
calendar icon
Od 19 lip 10:00 do 20 lip 15:30
ticket icon
Od 1 798,00 zł

Czym FBA różni się od FBM?

  • Przede wszystkim momentem rozstania się ze swoim towarem przez sprzedawcę. W FBA (Fulfillment by Amazon) sprzedawca najpierw wysyła towar do magazynów Amazon, a dopiero potem otrzymuje na te produkty zamówienia, które Amazon następnie opracowuje i wysyła do klienta.
  • W FBM (Fulfillment by Merchant) sprzedawca najpierw otrzymuje zamówienie na Amazonie, a następnie samodzielnie pakuje i wysyła produkt do klienta.
  • Różnic między obydwoma metodami realizacji zamówień jest więcej.

Czy rzeczywiście przez to FBA będziemy mieli więcej zamówień?

  • Tak z reguły jest. Jak to będzie wyglądało konkretnie u Was, zależy od wielu czynników, np. od tego czy produkt, który oferujesz, w ogóle się sprzedaje, czy też zalega na półkach…

Przystąpić do programu FBA czy nie? A może całkiem z niego zrezygnować?

  • Decyzja o wejściu lub nie w FBA nie jest i nie może być łatwa. Nawet jeśli szybko ją podejmujesz, warto mieć pełną świadomość konsekwencji.
  • W niektórych sytuacjach FBA może być (jedynym) rozwiązaniem, w innych możliwe są (liczne) alternatywy.
  • Więcej zamówień, o wiele szybsza dostawa paczki, znaczek Prime przy produkcie - to tylko niektóre z korzyści sprzedaży produktów w modelu FBA.
  • Blokada towaru, brak pełnej kontroli nad towarem, zobowiązania podatkowe - to tylko niektóre z wad FBA.
  • Mała podpowiedź ode mnie. W ostatecznej analizie plusów i minusów korzystania z Amazon FBA uwzględnij też Twoje plany, cele. Jako przedsiębiorca chyba nie ograniczasz się na działaniach zachowawczych typu: "Byle nie było gorzej". Zakładam, że raczej wolisz: "Co jeszcze mogę zrobić, żeby było lepiej?!".
  • FBA może odgrywać w tym pewną rolę :-)

Weszliśmy już dawno na Amazon, ale tego FBA to nie ogarniamy. Jak to ugryźć?

  • Rozumiem. Znam to bardzo dobrze!
  • Spiszcie sobie punkty, z którymi macie w firmie największe problemy i wątpliwości w związku z FBA. Połóżcie je przy liście modułów mojego szkolenia lub opisie zawartości i porównajcie ze sobą. Jeśli chociaż w jednym punkcie jest zbieżność, to zastanówcie się, czy wolicie nadal próbować i eksperymentować na żywym organizmie, ponosząc prawdziwe koszty, czy też może dacie się poprowadzić przez fachowca…

Teraz bardzo dużo płacimy za FBA. Kiedyś było mniej. Nie możemy znaleźć przyczyny.

  • A sprawdzaliście rozliczenie? Są tam różne pozycje - niektóre bardzo ukryte lub niejasne. Jest też tam opłata w ramach FBA o nazwie "inne"...
  • W module #1 "Jak kalkulować koszty?" dowiecie się wszystkiego na temat tych rozliczeń i raportów oraz ich interpretacji.

Wybraliśmy opcję etykietowania, a Amazon odrzucił nam dostawę. Zrobiliśmy tak, jak nam gdzieś powiedziano - nakleiliśmy FNSKU na karton, a Amazon twierdzi, że każdy produkt ma mieć kod kreskowy. Dlaczego oni nie okleili tego kodami kreskowymi?

  • Z bardzo prostego powodu - Amazon nie wie, co to za produkt. Bez kodu kreskowego nie da się go zeskanować, więc jest to niejako nieznany produkt. Napisy na opakowaniu nie załatwiają sprawy. Nawet przy zamówieniu etykietowania każdy produkt przychodzący do Amazona musi mieć swój własny kod kreskowy.
  • Mówię o tym w szczegółach w module #3 "Jak etykietować produkt przed wysyłką?".

Nie wiem, jak wysłać towar do Amazon.

  • Nic się nie martw. Nie jest to aż tak straszne. Po kilku razach będziesz w stanie załatwić sprawę w kilkanaście minut.
  • W pierwszej kolejności produkt musi być zdefiniowany jako "realizowany przez Amazon". Następnie tworzysz "plan wysyłki" z tymi produktami, które chcesz teraz wysłać do magazynu Amazona. Potem odpowiednio oklejasz produkt i wysyłasz. Po kilku dniach sprawdzasz, czy produkt dotarł. Najpewniejszy znak, że wszystko jest w porządku, to e-mail z informacją o wysyłce danego zamówienia do klienta przez Amazon. Ten e-mail oznacza, że Twój produkt dotarł, jest już rozpakowany, zabukowany i otrzymał zamówienie, które Amazon właśnie zrealizował. Nie popełniłeś żadnego błędu, jeśli klient po otrzymaniu zamówienia nie zgłosi się, twierdząc, że otrzymał inny produkt, niż zamówił…
  • Shipping plan, czyli proces tworzenia nowej dostawy w pełni pokazany jest w module #4.1 "Dostawa towaru - plan wysyłki".

Wysłaliśmy towar na palecie - przez DHL. Po wysłaniu okazało się, że mamy podać jakieś "okienko dostawy". O co chodzi?

  • Każda dostawa do Amazona musi zostać zgłoszona. Najpierw sprzedawca informuje, co chce dostarczyć, a potem przewoźnik informuje, że chce przekazać ten towar. Amazon wyznacza termin w tak zwanym "okienku dostawy", czyli w konkretnej półgodzinie konkretnego dnia. W tym czasie pojazd przewoźnika wraz ze zgłoszonym towarem musi pojawić się przed centrum logistycznym.
  • To zgłaszanie (awizowanie dostawy) powinien zrobić przewoźnik.
  • W module #4.3 "Dostawa towaru - wybór kuriera" bardzo dokładnie omawiam cały ten proces.

Podobno w tym FBA Amazon zwraca klientom pieniądze, nawet jak towar nie wrócił. Jak to jest?

  • Tak się zdarza. Amazon, jak wiadomo, jest firmą, która stawia klienta w centrum uwagi i na wiele (często zbyt wiele) mu pozwala. Przy zwrotach Amazon jest bardzo hojny: akceptuje zwroty i oddaje pieniądze (czasami zanim zwrot dotrze do magazynu FBA).
  • Całą sprawę wyjaśniam dokładnie w module #6 "Zwroty i wycofanie towaru".

Czy jak będę sprzedawał przez FBA w Niemczech, to muszę mieć VAT? Różnie o tym gadają.

  • Tak, w tej sytuacji rejestracja do podatku VAT w Niemczech jest konieczna. Zresztą nawet bez aktywacji FBA należy mieć niemiecki numer VAT, np. jeśli przekroczy się limit sprzedaży lub jeśli magazynuje się towar w Niemczech.
  • Wszelkie potrzebne informacje na ten temat otrzymasz w module #7 "Obowiązki prawne i podatkowe".

Chcę sprzedawać w całej Europie. Jedni chwalą ten PanEu inni nie. Wchodzić w to?

  • Korzyści jest kilka, podobnie wad. Generalnie jeśli wszystko dobrze ustawisz, przestaniesz tracić na ukrytych kosztach za wysyłkę przez FBA z innych krajów niż kraj dostarczenia zamówienia. W wielu przypadkach ten koszt przewyższa marżę produktu…
  • Ten temat podjąłem w module #9 "Program PanEu".

Czy szkolenie obejmuje też aktualne wydarzenia jak np. Brexit czy wejście Amazon do Polski?

  • Oczywiście. Dokładnie dowiesz się jak korzystać z FBA w Wielkiej Brytanii i w nowym Amazon Polska

Mój konkurent ma przy swoich ofertach jakieś promocje z procentami. Czytałem, że to się ustawia w promocjach. Gdzie?

  • W kilku miejscach. To, o czym mówisz, może być voucherem (kuponem rabatowym), może być promocją, może być ofertą dnia lub błyskawiczną. Należałoby się temu bliżej przyjrzeć.
  • Zobaczysz, co o tym mówię w części szkolenia poświęconej wyłącznie tej sprawie, czyli w module #10 "Jak uczestniczyć w promocjach?".

Co ja będę miał po tym szkoleniu?

  • Przede wszystkim możliwie najlepsze przygotowanie do handlu przez FBA.
  • Będziesz też bardziej świadomie sprzedawał na Amazon, podejmując dobre decyzje dla Ciebie i firmy. Zmniejszysz swoje koszty i straty, możesz znacznie zwiększyć sprzedaż.

Nie wiem, czy na tych warsztatach dowiem się tego, czego potrzebuję.

  • Ja z kolei nie wiem, czego potrzebujesz :-)
  • FBA jest ciekawym, fascynującym tematem w historii i rozwoju handlu. Tak do tego podchodzę od 2009 roku. Stale można poznać coś nowego i wykorzystać ten model handlu do osiągania nowych celów. Dla porządku należy też dodać, że FBA jest kosztownym tworem, który - podobnie jak cała sprzedaż na Amazonie - znacząco uzależnia sprzedawcę od tej platformy. Zachęcam więc do oszacowania, co jest Twoim celem, jakie masz potrzeby. Jeśli chcesz cokolwiek robić z FBA, te warsztaty będzie pomocny.

Jak szybko mogę spodziewać się polepszenia sytuacji na Amazonie?

  • Kiedy Amazon zacznie lepiej traktować sprzedawców, tego niestety nie wiem :-)
  • Jeśli pytasz, kiedy polepszy się Twoja sytuacja po przejściu tego szkolenia, to mogę powiedzieć, że szybko… Jak tylko zastosujesz niektóre punkty warsztatów, sytuacja może zacząć się polepszać. Szczególnie łatwo przyjdą oszczędności, zmniejszenie kosztów. Zwiększenie sprzedaży może też nastąpić błyskawicznie - to zależy od Twojej aktualnej sytuacji.

Chcę dowiedzieć się jeszcze czegoś więcej o sprzedaży na Amazonie. Masz coś jeszcze?

  • Cieszę się, że interesuje Cię ten temat. Tak, oczywiście mam coś więcej do zaoferowania. W końcu zajmuję się tym od wielu lat - zacząłem "wieki" przed tym, zanim Amazon pojawił się w Polsce i stał się popularny.
  • Działa Baza Wiedzy o Amazon
  • Są warsztaty, szkolenia o sprzedaży na Amazon - tak samo z resztą szkolenia i konsultacje. W razie pilnej potrzeby dostępne są nawet dyżury eksperckie "Szybka Pomoc Amazon".
  • Zajrzyj tutaj: https://sprzedawcy.netanaliza.com/katalog


Czy dostanę materiały do szkolenia?

  • Oczywiście! Do każdego modułu jest pięknie przygotowana prezentacja w PDF - ze wszystkimi ważnymi punktami z danego tematu.

Kiedy dostanę dostęp do szkolenia i w jaki sposób?

  • Wkrótce po zakończeniu transakcji otrzymasz emailem dostęp do platformy online z warsztatami. Gdybyś zgubił dane dostępowe, poproś o nie, a my zajmiemy się sprawą.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
Bilet zniżkowy - z rabatem 50%
W cenie biletu:
- warsztaty online Amazon FBA z Łukaszem Koronczokiem
- praktyczne zajęcia na własnym koncie Seller Central
- możliwość zadawania indywidualnych pytań (bez uczestników z innych firm)
- materiały szkoleniowe w pdf i wideo (do dalszej, samodzielnej pracy po warsztatach Amazon)
- na życzenie certyfikat

Oczywiście otrzymasz fakturę VAT.
Wyjątkowa OKAZJA -50% !!!

Bilet zniżkowy - z rabatem 50%
W cenie biletu:
- warsztaty online Amazon FBA z Łukaszem Koronczokiem
- praktyczne zajęcia na własnym koncie Seller Central
- możliwość zadawania indywidualnych pytań (bez uczestników z innych firm)
- materiały szkoleniowe w pdf i wideo (do dalszej, samodzielnej pracy po warsztatach Amazon)
- na życzenie certyfikat

Oczywiście otrzymasz fakturę VAT.

dostępnych: 10

już niedostępne 899,00 zł -
Bilet standardowy - pełna cena
W cenie biletu:
- całodniowe warsztaty Sprzedaż na Amazon z Łukaszem Koronczokiem
- praktyczne zajęcia na własnym koncie Seller Central
- możliwość zadawania indywidualnych pytań (bez uczestników z innych firm)
- materiały szkoleniowe w pdf i wideo (do dalszej, samodzielnej pracy po warsztatach Amazon)
- na życzenie certyfikat

Oczywiście otrzymasz fakturę VAT.
Standard

Bilet standardowy - pełna cena
W cenie biletu:
- całodniowe warsztaty Sprzedaż na Amazon z Łukaszem Koronczokiem
- praktyczne zajęcia na własnym koncie Seller Central
- możliwość zadawania indywidualnych pytań (bez uczestników z innych firm)
- materiały szkoleniowe w pdf i wideo (do dalszej, samodzielnej pracy po warsztatach Amazon)
- na życzenie certyfikat

Oczywiście otrzymasz fakturę VAT.

dostępnych: 19

już niedostępne 1 798,00 zł -