Nauka i Edukacja Rodzina i relacje międzyludzkie

Zadania w kulturze uczenia się. Dr Marzena Żylińska

location icon
Webinarium
calendar icon
Od 21 sie 18:00 do 21 sie 19:00

Dla kogo: 

* Nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych

* Nauczycieli Montessori - którzy przygotowują projekty i zadania 

* Dyrektorów szkół i przedszkoli, którym zależy na wprowadzeniu "kultury uczenia się" w ich placówkach

* Wszystkich zainteresowanych

Opis:

Przejście od kultury nauczania do kultury uczenia się wymaga zmiany wszystkich elementów szkolnej układanki. Jeśli uczniowie przestają być biernymi odbiorcami wiedzy, to zmienia się nie tylko ich rola, ale również rola nauczycieli. Jeśli uczą się w sposób aktywny, to potrzebna jest inna organizacja przestrzeni szkolnej, inna metodyka, a także inne materiały i zadania. W kulturze nauczania dominują zadania receptywne i reproduktywne, które wymagają prostej reprodukcji i które mają zazwyczaj jedną dobrą odpowiedź. Z metodycznego punktu widzenia, to nie są ćwiczenia, bo nie pozwalają na rozwój. W czasie webinarium uczestnicy dowiedzą się, jak oceniać wartość metodyczną zadań, jak odróżniać te, które wymagają głębokiego przetwarzania i pozostawiają trwały ślad w strukturach pamięci, od tych, które jedynie zabierają czas. Zaprezentuję i omówię również przykłady zadań (różne przedmioty i różne poziomy) typowych dla kultury uczenia się. To zadania, które każdy może zrobić "po swojemu" i na takim poziomie, na jakim aktualnie jest. To zadania oparte na przesłaniu Marii Montessori "Pomóż mi zrobić to samemu!" Maria Montessori, kierując się intuicją, rozumiała, że wiedzy nie można nikomu przekazać, strukturę swojej wiedzy każdy człowiek, a więc i każde dziecko musi stworzyć sam. A to wymaga aktywności uczącej się jednostki.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Normalny
już niedostępne 39,00 zł -