Wystąpienia publiczne w praktyce (stacjonarnie)
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE
2 dni, godz. 9:00-17:00
Chcesz podnieść poziom wystąpień publicznych i prezentacji?
Zastanawiasz się jak zmotywować pracowników, których paraliżuje stres przed wystąpieniem?
Dostrzegasz, że wystąpienia Twoich pracowników to głównie czytanie slajdów z ekranu?
CO OSIĄGNIESZ DZIĘKI TEMU WARSZTATOWI?
Wyeliminujesz błędy i wpadki prezentacyjne, które mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek Twój i firmy.
Nauczysz się występować przed grupą i radzić sobie w sytuacjach trudnych.
Będziesz wiedzieć jak przygotować wystąpienie i w prosty sposób zaciekawić słuchaczy.
PROGRAM
1. Stres w wystąpieniach publicznych
a. Praca z przekonaniami ograniczającymi (stresogennymi)
b. Przeramowania - czyli sposób na zmianę nastawienia do ekspozycji społecznej
2. Przygotowanie - prawidłowe określenie celu wystąpienia publicznego
a. Najczęściej występujące mentalne błędy w ramach celu i przygotowania
b. Dobór prawidłowych technik w zależności od celu wystąpienie
3. Uniwersalne techniki przy tworzeniu wystąpień publicznych
a. Zasada 3 x P
b. Zasada 3 x Z
c. Krzywa uwagi odbiorców
d. Efekt pierwszeństwa
e. Efekt świeżości
f. Podniesienie pamięci odbiorców
4. Realizacja wystąpień publicznych - kluczowe zasady
a. Treść, forma i mowa ciała
b. Panowanie nad formą i techniki wywierania wpływu na odbiorcach
c. Świadome wykorzystywanie mowy ciała i techniki wywierania wpływu na odbiorcach
5. Trudne sytuacje w trakcje wystąpień publicznych - jak sobie z nimi radzić
a. Pomyłki, przejęzyczenia, wpadki techniczne
b. Trudne pytania od publiczności
c. "Trudni uczestnicy"
6. Rozpoczęcie wystąpienia
a. Jak zacząć - 10 podstawowych punktów
b. Wstęp do prezentacji
c. Efektowne rozpoczęcie i przyciągnięcie uwagi
7. Koncept wystąpienia
a. Najważniejsze schematy, na których można oprzeć przedstawienie merytoryki wystąpienia
8. Zakończenie wystąpień publicznych
a. Najbardziej sprawdzone sposoby na zakończenie
9. 4-MAT - czyli wyższy stopień przygotowania wystąpienia
a. Zasady budowania wystąpienia publicznego w oparciu o metodę 4-MAT
10. Techniki wywierania wpływu podczas wystąpień publicznych
a. Praca pytaniami podczas wystąpień publicznych
b. Stosowanie presupozycji - czyli ukrytych założeń w trakcie prezentacji
c. Stosowanie implikacji - czyli ukrytych sugestii podczas prezentacji
d. Kotwiczenie pożądanych treści w wystąpieniach publicznych
11. Najczęstsze błędy podczas wystąpień publicznych
a. Niekorzystne zachowania
b. Chwasty językowe, protezy językowe oraz inne osłabiacze
12. Co warto wiedzieć o audytorium przed przygotowaniem wystąpienia
TRENER
Roman Iwasieczko - trener, coach ICC, master NLP, HR Biznes Partner. Od 2000 roku trener biznesu, kompetencji interpersonalnych, negocjacyjnych, motywacyjnych i menedżerskich w standardzie HRDBP. W ramach realizowanych projektów zajmuje się rozwojem kadry kierowniczej, tworzeniem zespołów, rekrutacjami i coachingiem. Zarządzał zespołami w międzynarodowych korporacjach oraz w mniejszych polskich firmach. Tworzy i realizuje badania typu AC i DC oraz oceny 360 stopni. Jego motto trenerskie to "Profesjonalizm z poczuciem humoru" - bo nawet najmądrzejsze szkolenia nie mogą być nudne.
O czym warto pamiętać przed warsztatem
- Aby dołączyć do szkolenia należy kliknąć w link, który otrzymasz na maila
- Przygotuj komputer z kamerą i mikrofonem oraz pamiętaj, aby je włączyć 😊
- Zadbaj dostęp i połączenie z internetem
- Znajdź miejsce, w którym nikt nie będzie Ci przeszkadzał i będzie można aktywnie uczestniczyć w szkoleniu (np. swobodnie mówić)
- Wycisz, a najlepiej wyłącz telefon i zostaw go poza zasięgiem wzroku, aby nie odwracał Twojej uwagi - nie musisz patrzeć na zegar - na pewno zauważysz przerwę i koniec warsztatu
- Ten warsztat jest dla Ciebie - w każdej chwili zadawaj pytania, zabieraj głos - im bardziej aktywny udział, tym większe korzyści