Narzędziownik Mentora - praca z przekonaniami i wartościami klienta
Zapraszam na warsztat online - "Narzędziownik Mentora - praca z przekonaniami i wartościami klienta"
Dla kogo jest ten warsztat:
- Dla mentorów/coachów, którzy chcą rozszerzyć swój warsztat prący z klientem
- Dla tych, którzy wiedzą (lub chcą wiedzieć) jak ważną rolę odgrywają przekonania, które ograniczają rozwój i chcą też umieć je zmieniać.
- Dla osób, które chcą nie tylko wiedzieć ale też przetestować praktycznie omawiane narzędzia
- Dla mentorów/coachów, którzy chcą się spotkać, porozmawiać i wymienić refleksjami z innymi otwartymi osobami
Jak skorzystasz z warsztatu:
- Poznasz model Diltsa - bardzo użyteczne narzędzie w pracy mentora/coacha
- Dowiesz się więcej o roli przekonań i wartości oraz dlaczego są tak istotne w pracy z klientem i w modelu Diltsa
- Przyjrzysz się blokującej roli przekonań na praktycznej podstawie najczęstszych, ograniczających przekonań jakie mają mentorzy na początku swojej drogi
- Poznasz i przećwiczysz narzędzia, które pozwolą Ci "rozbijać skorupę" przekonań zarówno u Mentee jak u siebie
W prowadzeniu procesów mentoringowych (coachingowych) warto jest znać i stosować różnorodne narzędzia. Te narzędzia (ćwiczenia), to sprawdzone metody, które pozwalają efektywnie przyjrzeć się oraz poszukać rozwiązań dla wyzwań, jakie właśnie staja przed mentee i mentorem w trakcie procesu.
Takich narzędzi jest wiele, a ciągle powstają też kolejne, dlatego warto co pewien czas rozszerzać swój "Narzędziownik"
Na tym warsztacie - szkoleniu, omówię i przećwiczę z uczestnikami kilka narządzi, które uważam za kluczowe. Z mojego doświadczenia - przydają się one w każdym procesie. Zgodnie z zasadą "mentor/coach nie stosuje z klientem narzędzi, których sam nie wypróbował na sobie", narzędzia te przećwiczymy. Stąd warsztatowa forma spotkania i ograniczona liczba uczestników.
3 części warsztatu:
1. Piramida Diltsa - jako efektywny model docierania do głębokich celów klienta i poszerzania perspektywy patrzenia na problem. Zaznaczenie kluczowego miejsca jakie zajmują przekonania i wartości w tym modelu.
2. Praca z ograniczającymi przekonaniami klienta
Będziemy rozmawiać o:
- O ograniczających przekonaniach jako jednej z głównych barier rozwoju klienta
- Jak dostrzec i dobrze sformułować przekonanie?
- Jak sprawdzić, czy to przekonanie jest, czy nie jest szkodliwe?
- Jak zmienić przekonanie ograniczające na wspierające?
- Żywe przykłady przekonań - przekonania, które najczęściej blokują mentorów na początku ich drogi?
3. Określanie i uświadamianie wartości klienta
- Poznasz metody uświadamiania klientowi wartości, które kierują jego decyzjami
- Dowiesz się, dlaczego z długiej listy wartości warto wybrać kilka
- Zrozumiesz, w jaki sposób wartości wpływają na inne obszary funkcjonowania osoby
Ze względu na warsztatowy charakter pracy, ilość miejsc jest ograniczona.
Prowadzący: Andrzej Cieplak
Posiada ponad 30-letnie doświadczenie biznesowe. Od kilkunastu lat działa jako colach, mentor (ponad 900 sesji indywidualnych) i trener w biznesie (ponad 1000 godz. szkoleniowych). Autor 2 książek z obszaru rozwoju osobistego i współautor podręcznika "Kompetencje społeczne"
- Akredytowany Mentor i Coach EMCC na poziomie Senior Practitioner,
- Certified Coach CoachWise™
- TEAM & GROUP CERTIFIED COACH™
- Certified coaching and mentoring trainer KINGMAKERS™ Academy
- Certyfikowany konsultant diagnozy kompetencji DISC D3 (EFFECTIVENESS)
- Certyfikowany consultant badania inteligencji emocjonalnej - Trait Emotional Intelligence Questionnaire (Thomas International Ltd.)
- Koordynator merytoryczny czterech edycji Akademii Mentora LKB w Lublinie
- Mentor w wielu programach mentoringowych