Incoterms 2020® - Jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach zaprasza na szkolenie online: Incoterms 2020® - Jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów
Termin: 19.04.2023, godz. 8.30-15.00
Miejsce: Microsoft Teams
Szkolenie skierowane jest do menedżerów, specjalistów, handlowców oraz wszystkich zainteresowanych tematyką handlu zagranicznego.
Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił dokonać wyboru prawidłowej reguły Incoterms® z uwzględnieniem specyfiki towaru i gałęzi transportu w kontraktach eksportowych i importowych. Pozwoli to na uniknięcie wielu kosztownych błędów i bezkonfliktową realizację transakcji handlowej.
Metodologia: Wykład online "na żywo", wzbogacony prezentacją Incoterms. W trakcie szkolenia, około jedna godzina zostanie poświęcona na wymianę poglądów w formie dyskusji, ewentualne formułowanie problemów, pytania i odpowiedzi - wszystko na platformie Microsoft Teams.
Prowadzący: Pan Jarosław Hermanowski - ekspert w zakresie INCOTERMS i kontraktacji eksportowej. Jedyny w Polsce trener akredytowany przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu. Niezależny konsultant, trener i wykładowca, specjalizujący się w zagadnieniach kontraktów w handlu zagranicznym. Członek Polskiego Komitetu Narodowego Międzynarodowej Izby Handlowej. Autor licznych publikacji
z zakresu handlu zagranicznego m.in. oficjalnego tłumaczenia publikacji Incoterms® 2010 oraz Incoterms® 2020.
Materiały szkoleniowe: autorskie materiały szkoleniowe, w tym prezentacja.
Program szkolenia:
1.Wprowadzenie:
a.Krótka historia Incoterms;
b.Incoterms 2020 a umowa sprzedaży (pojęcia: dostawa, własność, ryzyko);
2.NOWOŚCI i RÓŻNICE w Incoterms® 2020:
c.Nowy obszerny Wstęp, który kładzie większy nacisk na dokonanie właściwego wyboru;
d.Uaktualnione Noty Wyjaśniające przed każdą regułą;
e.Dodany nowy "horyzontalny" układ artykułów;
f.Zmiana kolejności artykułów nadająca dostawie i ryzyku wyższą rangę (odpowiednio: A2/B2 zamiast A4/B4 i A3/B3 zamiast A5/B5);
g.Konosamenty z adnotacją "on board" w FCA;
h.Różne poziomy ochrony ubezpieczeniowej w CIP (ICC A) i CIF (ICC C);
i.Zmiana inicjałów DAT na DPU i zmiana kolejności DAP i DPU;
j.Przewóz własnymi środkami transportu w FCA, DAP, DPU i DDP;
k.Koszty i ich usytuowanie (A9/B9 zamiast A6/B6);
l.Włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakres obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 i A9/B9).
3.Analiza i omówienie 11 reguł Incoterms® 2020 oraz zmian w poszczególnych regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów i ryzyka między sprzedającym i kupującym;
4.Analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł Incoterms® 2020:
m.brak informacji o wersji Incoterms;
n.negatywne konsekwencje związane z brakiem określenia punktu dostawy;
o.błędne stosowanie reguł FOB, CFR i CIF w transporcie kontenerowym;
p.możliwe konsekwencje finansowe wskutek błędnej interpretacji reguł C.
5.Incoterms® 2020 w kontraktach handlowych:
q.Czy stosować w kontraktach reguły Incoterms® 2020?;
r.Którą regułę wybrać?;
s.Jak czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym?.
6.Dokumenty i informacje wymagane od stron kontraktu w Incoterms® 2020;
7.Incoterms® 2020 a umowa spedycji i umowa przewozu;
8.Ubezpieczenie towaru w drodze w Incoterms® 2020;
9.Warsztaty (rozwiązywanie case'ów w grupach).
10.Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi).
Zgłoszenia przyjmujemy do 12.04.2023r.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu szkolenia bądź jego odwołania, z przyczyn niezależnych.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie formularza online dokonanie wpłaty.
Link do szkolenia zostanie przesłany na dzień przed szkoleniem.
Koszt udziału w szkoleniu online wynosi:
dla firm członkowskich: 540 zł + 23%VAT
dla firm niezrzeszonych: 600 zł + 23%VAT
Cena dotyczy udziału 1 osoby i obejmuje: udział w szkoleniu prowadzonym "na żywo" z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf oraz certyfikat w wersji pdf.
ZGŁOSZENIA ONLINE.
W przypadku niepoprawnego wypełnienia formularza online, Organizator może odmówić udziału w szkoleniu!
KONTAKT
Zespół ds. edukacji, doradztwa i projektów
32/ 351 11 86