ETYKIETA W KOMUNIKACJI OFICJALNEJ I MIĘDZYKULTUROWEJ & ETYKIETA W BIZNESIE I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY - szkolenie dwudniowe
Szkolenie "Etykieta w komunikacji oficjalnej i międzykulturowej oraz etykieta w biznesie i protokół dyplomatyczny" to dwudniowe, intensywne szkolenie skierowane do menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, nawiązują relacje oficjalne z przedstawicielami instytucji lub firm zagranicznych, mają styczność z ważnymi klientami i realizują projekty we współpracy z innymi instytucjami, także zagranicznymi, pracują w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym. Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych, zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi i instytucjami oraz budowanie relacji towarzyskich i oficjalnych w zgodzie zasadami etykiety. Szkolenie zawiera w sobie najważniejsze elementy oficjalnej etykiety biznesowej potrzebne do swobodnego działania managera przy nawiązywaniu kontaktów biznesowych, oficjalnych i międzynarodowych.
Szkolenie trwa 14 godzin wykładowych, po 7 każdego dnia od godziny 9.00 do 15.30 z dwiema przerwami kawowymi (po 15 minut) i jedną obiadową (30 minut).
Szkoleniu towarzyszy prezentacja multimedialna, która zostanie wysłana w pdf do wszystkich uczestników szkolenia. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnego z zasadami VCC (Vocational Competence Certificate). Firma Paweł Grotowski Universal Training jest laureatem konkursu Orły Kształcenia 2019 i 2020.
Szkolenie prowadzi Paweł Grotowski MBA, były pracownik MSZ, KPRM, UKIE i Komisji Europejskiej, doświadczony trener z zakresu etykiety, komunikacji i protokołu dyplomatycznego. W ciągu ostatnich 12 lat zrealizował ponad 200 szkoleń dla instytucji państwowych, samorządowych, firm polskich i zagranicznych. Paweł Grotowski współpracuje na stałe z Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Krajową Izbą Gospodarczą, Krajową Szkołą Administracji Publicznej, Ernst & Young, Collegium Humanum oraz Okręgową Izbą Radców Prawnych w Warszawie. Oprócz szkoleń prowadzi zajęcia akademickie dla słuchaczy MBA oraz konsultacje z zakresu etykiety w biznesie i protokołu dyplomatycznego podczas organizacji dużych uroczystości z udziałem przedstawicieli instytucji rządowych, ambasad, organizacji międzynarodowych, branżowych i biznesowych. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.universaltraining.pl
PROGRAM
Dzień pierwszy
Część I - ETYKIETA W KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ I OFICJALNEJ
9.00 - rozpoczęcie I części szkolenia
● historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
● najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
● zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
● jak dostosować swój komunikat do odbiorcy?
● wszystko, co robimy jest komunikacją...
● komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
● feedback czyli informacja zwrotna
● zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
● zasady sporządzania korespondencji służbowej
● zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
● nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
10.30 - przerwa kawowa
● etykieta wideo rozmowy I wideo konferencji - NOWOŚĆ
● tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
● elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
● zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
● zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
● powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
● przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
● właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
● elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
● zasady udziału w spotkaniach i naradach
● wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
● sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
12.30 - przerwa obiadowa
Część II - ETYKIETA W KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ
13.30 - rozpoczęcie II części szkolenia
● pochodzenie różnic międzykulturowych
● proksemika czyli dystanse społeczne
● kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
● rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
● kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
● kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
● kultura terminowa vs. nieterminowa
● kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
● zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 4 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.
DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Półwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja.
15.30 - zakończenie pierwszego dnia szkolenia
***
Dzień drugi
Część III - WYBRANE ELEMENTY PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO
9.00 - rozpoczęcie III części szkolenia
● historyczne i pisane źródła protokołu dyplomatycznego
● najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego
● precedencja w relacjach międzynarodowych
● predecencja stanowisk publicznych w RP
● precedencja w praktyce: przy stole, na spotkaniu, w samochodzie
● organizacja spotkań krajowych i wizyt zagranicznych zgodnie z zasadami protokołu dyplomatycznego
● rola i rodzaje upominków oraz sposoby ich przekazywania
● flaga Rzeczypospolitej Polskiej i protokół flagowy
10.30 - przerwa kawowa
10.45 - rozpoczęcie IV części szkolenia
Część IV - ETYKIETA STROJU JAKO ELEMENT BUDOWY WIZERUNKU
● dress code czyli odpowiedni strój do okazji
● charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
● charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
● charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
● minisłownik etykiety stroju, zegarki i inne dodatki
● najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić
● jak dopasować stój do sylwetki, postury i twarzy
● sprezzatura - skąd się wzięła i jak z niej korzystać
● charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)
● elegancja w dawnych czasach: frak, żakiet, surdut
12.30 - przerwa obiadowa
13.30 - rozpoczęcie V części szkolenia
Część V - ETYKIETA STOŁU, ORGANIZACJA PRZYJĘĆ I KULTURA WINA
● społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
● najważniejsze zasady zachowania się przy stole
● pochodzenie, znaczenie i rola sztućców
● zasady poprawnego nakrycia do stołu
● przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane
● zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach
● zasady organizacji przyjęć: ustalenie menu, nakrycie do stołu i rozsadzenie gości
● organizacja przyjęcia oficjalnego na przykładzie obiadu wydanego na cześć głowy państwa
● znaczenie kulturowe wina i jego rola podczas przyjęć i spotkań towarzyskich
● zasady klasyfikacji, wyboru, podawania i spożywania wina, apelacja wina
● jak dopasować wino do posiłku i jak zaprezentować gościom
● jak uniknąć faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia
15.30 Zakończenie szkolenia. Rozdanie certyfikatów.