Co rodzice o procesach uczenia wiedzieć powinni, czyli jak wspierać dzieci i nastolatki?
FUNDACJA PARASOL ZAPRASZA NA WYKŁAD!
Co rodzice o procesach uczenia wiedzieć powinni, czyli jak wspierać dzieci i nastolatki?
Na spotkanie zapraszam rodziców, którzy chcieliby wiedzieć:
- jak uczy się mózg, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się,
- jak na proces uczenia się wpływają kary i nagrody, a więc również stopnie,
- co o ocenianiu mówi prawo oświatowe, ile stopni nauczyciel musi wystawić w ciągu roku szkolnego, jak powinno się wystawiać oceny na półrocze i końcowe,
- jak wspierać dzieci i co zrobić, żeby lubiły się uczyć,
- kiedy nauka jest najbardziej efektywna,
- jak budować motywację wewnętrzną i wzmacniać samodzielność,
- czy warto zachęcać dzieci do gonienia za wysoką średnią, co zyskują, a co tracą, gdy ich celem jest świadectwo z paskiem,
- jak odróżniać prawdziwe ćwiczenia od metodycznych chipsów, jakie zadania umożliwiają naukę, a jakie jedynie zabierają czas,
- jak dzieci powinny spędzać popołudnia i wieczory, żeby w szkole mogły się efektywnie uczyć,
- jak wysoki poziom stresu wpływa na efektywność procesu uczenia się,
- jak wychować stabilnego emocjonalnie człowieka,
- jak pomóc dzieciom i nastolatkom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami,
- jak rozmawiać z dziećmi, żeby pomóc im w budowaniu poczucia własnej wartości.
Spotkanie zacznie się od wykładu, po którym zaplanowana jest dyskusja.
Ostatnia część będzie poświęcona Budzącej Się Szkole. Przedstawię główne idee tej inicjatywy i odpowiem na pytania uczestników.
Serdecznie zapraszam,
Marzena Żylińska
Dr Marzena Żylińska zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, autorka artykułów i książek (Między podręcznikiem a internetem, Neurodydaktyka, Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się, Życie to nie wyścigi, Między kijem a marchewką, A co za to dostanę?, Szkoła na miarę szyta). Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Założyła i prowadzi Fundację Budząca Się Szkoła, której celem jest inicjowanie oddolnych zmian systemu edukacji. Prowadzi wydawnictwo i firmę szkoleniową Edukatorium.
Marzy o szkołach, do których uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe o tyle, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Jeśli chcemy, żeby był lepszy, musimy stworzyć nowy model szkoły.