Pozafinansowe Motywowanie Pracowników
Cel edukacyjny
Wzrost umiejętności w poprowadzeniu spotkania motywującego z pracownikiem. Zwiększenie umiejętności w zakresie pozafinansowego motywowania podwładnych. Wzrost umiejętności w zakresie prawidłowego doceniania pracowników
- poznanie skuteczności stosowania niematerialnych narzędzi motywowania;
- opracowanie własnego planu działania zwiększającego zaangażowanie pracowników;
- wykorzystanie technik wywierania wpływu na pracowników;
- przeprowadzanie skutecznych rozmów oceniających i motywujących
Efekty uczenia się
Uczestnik po szkoleniu osiągnął zamierzone efekty uczenia się:
Opisuje metodę podnoszenia efektywności swoich pracowników
Rozróżnia metody motywowania podwładnych
Interpretuje czynniki motywujące oraz zniechęcające do pracy
Odkrywa metody automotywowania
Pokazuje metody motywowania jednostki
Mobilizuje zespół motywując go
Rozróżnia rolę delegowania zadań i uprawnień na pracowników
Wykonuje rozmowę delegującą z pracownikiem
Formułuje komunikat, który wpływa na motywację pracowników
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się
Podsumowanie szkolenia - Wiedza zdobyta w trakcie szkolenia weryfikowana jest dyskusją kończącą zajęcia.
Ramowy program usługi
Wprowadzenie w tematykę szkolenia
- Przedstawienie celów szkolenia i omówienie programu oraz sposobu pracy.
- Rundka zapoznawcza: imię, obszar odpowiedzialności, zespół - iloma osobami zarządzasz.
- Rozpoznanie celów szkoleniowych uczestników - w odniesieniu do celów oraz programuszkolenia uczestnik definiuje swoje indywidualne cele na szkolenie.
- Zakontraktowanie zasad wspólnej pracy.
- Motywujący szef - doświadczenia uczestników z motywującymi i demotywującymi szefami. Kluczowe zachowania szefów wzmacniające lub osłabiające motywację ludzi.
Motywowanie poprzez rozwój kompetencji - "Pomóż ludziom dostawać piątki!"
- Od Debiutanta do Mistrza - zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda:
- Droga rozwoju pracownika i jego potrzeby na poszczególnych etapach rozwoju
- Prowadzenie pracownika ku autonomii
- Jak zarządzać pracownikiem na poszczególnych etapach rozwoju, aby rozwijać jego kompetencje i budować motywację oraz pewność siebie w zadaniu?
- Rozwijanie pracowników w kierunku mistrzostwa
- Źródła motywacji - kotwice motywacyjne Scheina
Źródła motywacji
- Motywacja wewnętrzna i motywacja zewnętrzna
- Poszukiwanie źródeł motywacji wewnętrznej - koncepcja kotwic motywacyjnych Scheina
- Kwestionariusz kotwic motywacyjnych
- Diagnoza kotwic u pracowników i zadania / zachowania szefów wobec pracowników posiadających różne źródła motywacji wewnętrznej
Informacja zwrotna
- Docenianie pracowników - w jaki sposób menedżer może doceniać pracowników (chwalenie działań, rezultatów, postaw, postępów; dawanie autonomii, pytanie o opinie, pomysły, rozwijanie, poświęcanie czasu, zainteresowanie pracownikiem, jako osobą, dawanie poczucia wpływu, etc.).
- Od dyrektywnej do coachingowej informacji zwrotnej - jak udzielać feedbacku w zależności od poziomu rozwoju pracownika?
- Cel i zasady konstruktywnego feedbacku
Trudne sytuacje w motywowaniu.
- Bank trudnych sytuacji zebranych od uczestników - rozmowa ze zdemotywowanym pracownikiem.
- Struktura rozmowy motywującej
- Trening umiejętności - scenki na forum oraz analiza sytuacji pod kątem adekwatnych zachowań menedżerskich
Podsumowanie szkolenia
- Praca indywidualna - Program Rozwoju Osobistego.
- Na koniec warsztatu każdy z uczestników powinien zadeklarować, co zacznie robić już od następnego dnia w kontekście swoich celów rozwojowych, dlatego ważne, żeby uwzględnili to w PRO.
- Odwołujemy się do zasady 70:20:10.
- Zaproszenie do zadania wdrożeniowego - omówienie zasady.
- Rundka podsumowująca.
- Ankiety / certyfikaty.
Gwarancje SOLBERG:
• gwarancja komfortowej grupy, tak by skupić się maksymalnie na każdym uczestniku
• gwarancja warsztatowej formy szkolenia, tak by zwiększyć efektywność szkolenia
• gwarancja indywidualnego podejścia do każdego uczestnika - powiedz nam o swoich oczekiwaniach a dostosujemy szkolenie do Twoich potrzeb
Metodologia prowadzenia szkolenia:
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe.
- symulacje, mini- wykłady- ćwiczenia- prace indywidualne, w parach i grupowe, - dyskusje moderowane przez trenera, - burze mózgów,- case study.
Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych.
Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.
Zasadą pracy na naszych szkoleniach jest wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera ma charakter motywujący, otwierający na rozwój. Małe grupy szkoleniowe pozwalają nam na dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb naszych uczestników.
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ
Celem dokonania zgłoszenia proszę o przesłanie karty zamówienia na adres: biuro@solberg-szkolenia.pl
AKTUALNY HARMONOGRAM SZKOLEŃ OTWARTYCH ZNAJDZIESZ NA: https://solberg-szkolenia.pl/#harmonogram
Zapraszamy do współpracy.
Planujesz przeszkolić więcej osób, z chęcią przygotujemy ofertę szkolenia zamkniętego





Kim jesteśmy?
Grupę Szkoleniowa SOLBERG tworzą ludzie, którzy w branży szkoleniowej pracują od lat. Nasi trenerzy posiadają często ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Jesteśmy dynamiczni, otwarci, kreatywni a naszą wspólną pasją jest organizowanie szkoleń.
Grupa Szkoleniowa SOLBERG to zespół wyselekcjonowanych trenerów, coachów, doradców i wysokiej klasy ekspertów posiadających doskonałe przygotowanie merytoryczne, wybitne zdolności dydaktyczne oraz bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych.
Co ważne, trenerzy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, by inspirować naszych Klientów do osiągania lepszych rezultatów biznesowych. Posiadają również ugruntowane doświadczenie szkoleniowe, w ramach którego wypracowali wiele aktywizujących i niestandardowych metody pracy, docenianych przez uczestników.
Atutem naszej kadry jest również wieloletnie doświadczenie w realizacji usług doradczo- szkoleniowych w zakresie rozwoju organizacji. To kreatywni profesjonaliści potrafiący spojrzeć na funkcjonowanie organizacji, jak i pracowników z wielu perspektyw.

Zapraszamy do współpracy.
ORGANIZATOR:
GRUPA SZKOLENIOWA SOLBERG
tel. (33) 300 31 45
biuro@solberg-szkolenia.pl
www.solberg-szkolenia.pl