Prawo i Podatki

Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji 2023

location icon
Szkolenie on-line
calendar icon
Od 8 lut 9:15 do 8 lut 15:30

PRAWO, ZAKUPY

Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie. Dlaczego? Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.

Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasi eksperci - prawnicy z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych - pokażą najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Korzyści

  • Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
  • Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
  • Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
  • Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
  • Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
  • Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
  • Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
  • Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
  • Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
  • Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
    w zakresie procesu zakupów

Program

8 LUTEGO 2023 R.

09.15 - Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 -
Rozpoczęcie szkolenia

KLUCZOWE ASPEKTY PRAWNE W ZAKUPACH, KONSTRUOWANIE UMOWY, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, RENEGOCJACJE WARUNKÓW UMÓW

Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta

  • Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
  • Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
  • Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • Jaki sformułować pełnomocnictwo?
  • Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
  • Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?

KONSTRUOWANIE UMOWY ZAKUPOWEJ, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, INTERPRETACJA ZAPISÓW PROPONOWANYCH PRZEZ KONTRAHENTA

Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?

  • Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
  • Oferta - treść, zapisy, skutki
  • Ogólne warunki zakupów/sprzedaży - co wiąże?
  • Określanie obowiązków i uprawnień stron
  • Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
  • Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • Załączniki w umowach

USTAWA O PRZECIWDZIAŁANIU NADMIERNYM OPÓŹNIENIOM W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH

Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH

Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Wartość przedmiotu umowy
  • Wpływ warunków handlowych na cenę
  • Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji

SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH

Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
  • Zabezpieczenie wykonania umowy - zasady ogólne
  • Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
  • Szczególne formy "rozliczenia" umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
  • Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych

WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ

Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania

  • Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
  • Kary i odszkodowania w umowach
  • Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
  • Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
  • Nowa definicja pojęcia "wady fizycznej"
  • Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
  • Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży

KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH

Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?

  • Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy - ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
  • Klauzule bezpieczeństwa - ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności

15.30 - Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

8 lutego 2023R.

Sprawdź inne terminy szkolenia

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON - LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 18/01/2023: 1 170 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 20%

Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla 1 osoby
materiały dydaktyczne
certyfikat

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Normalny
Wyprzedane 1 808,10 zł Wyprzedane
  Przedsprzedaż
Wyprzedane 1 439,10 zł Wyprzedane