Prawo i Podatki

Certyfikowany specjalista ds. dokumentacji Biura Zarządu

location icon
szkolenie online
calendar icon
Od 25 sty 9:45 do 26 sty 15:30

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Znajomość regulacji prawnych i sprawdzonych praktyk rynkowych połączona z umiejętnością zarządzania obiegiem dokumentów jest gwarancją sprawnego zarządzania Biurem Zarządu i Rady Nadzorczej oraz zabezpieczenia interesów spółki.

Zapraszamy na warsztaty rozwijające wiedzę w obszarze tworzenia i aktualizowania kluczowej dokumentacji spółki oraz dobrych praktyk implementowania wysokich standardów w zakresie dokumentacyjnej obsługi organów.

Po szkoleniu uczestnicy będą mieć możliwość wzięcia udziału w egzaminie certyfikacyjnym (on-line), obiektywnie potwierdzający uzyskane kwalifikacje.

Absolwenci, którzy zdadzą egzamin, uzyskają ceniony na rynku certyfikat.

Korzyści

  • Jak i kiedy wprowadzać zmiany w dokumentacji spółki
  • Jak prawidłowo przeprowadzać aktualizację danych rejestrowych spółki w KRS
  • Jakie są obligatoryjne elementy umowy, statutu spółki, a jakie zapisy można wprowadzać fakultatywnie
  • Kiedy, komu i na jakich zasadach można wydawać dokumenty spółki
  • W jaki sposób przygotowywać pełnomocnictwa w spółce
  • Jak wprowadzać zmiany i aktualizować regulaminy w spółce
  • W jaki sposób przechowywać protokoły z posiedzeń i komu można je udostępniać
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo treści dokumentów kontraktowych
  • W jaki sposób archiwizować dokumentację

Uczestnicy

  • Kierownicy Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • koordynatorzy ds. organizacyjno-prawnych,
  • specjaliści ds. korporacyjnych,
  • asystenci Zarządów i Rad Nadzorczych

Program

DZIEŃ 1 / 25 STYCZNIA 2023 R.

9.45 - logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00 - rozpoczęcie szkolenia


Regulaminy organizacyjne i regulamin zarządu oraz rady nadzorczej

  • Wymogi formalne, prawne i obligatoryjne w tworzeniu regulaminów organizacyjnych spółki
  • Jakie elementy opisujące działanie wewnętrzne spółki powinien zawierać regulamin?
  • Wprowadzanie zmian do regulaminów spółki
  • Przygotowanie i uchwalanie regulaminów zarządu i rady nadzorczej - jakie zapisy warto wprowadzać, aby usprawnić/przyspieszyć pracę?
  • W jaki sposób zatwierdzana jest treść i zmiany w regulaminach?

Regulamin i statut walnych zgromadzeń akcjonariuszy/zgromadzeń wspólników

  • Regulamin WZ/ZW - konieczność czy przydatność?
  • Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
  • Regulamin a statut/umowa spółki
  • Jakie zapisy upraszczają pracę spółki?
  • Jakie zapisy w regulaminie/statucie ułatwiają proces przebiegu/zwołania?

Sprawy wymagające uchwał, tryby podejmowania, uchybienia, ważność

  • Jakich spraw mogą dotyczyć uchwały podejmowane przez zarząd, radę nadzorczą, zgromadzenie wspólników, walne zgromadzenia?
  • Uchwały podejmowane w sytuacjach wykraczających poza zwykłe czynności?
  • Jakie są tryby podejmowania uchwał?
  • Co grozi w przypadku braku uchwały w wymaganej sprawie?

Tworzenie uchwał od a do z

  • Jak napisać projekt uchwały i jak go przedstawić podczas posiedzeń?
  • Kiedy uchwała jest uważana za przyjętą?

Dobre praktyki protokołowania, tworzenia i obiegu protokołów

  • Jak tworzyć protokół z obrad Zarządu lub Rady Nadzorczej?
  • Co musi zawierać protokół?
  • Jak dokładnie protokołować posiedzenie/zebranie?
  • Tworzenie projektu protokołu
  • Protokołowanie nadzwyczajnych posiedzeń/zebrań
  • Prowadzenie Księgi Protokołów Zgromadzenia wspólników, Księgi Protokołów posiedzeń Zarządu/Rady Nadzorczej

15.30 Zakończenie 1-dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 26 STYCZNIA 2023 R.

09.45 - logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00 - rozpoczęcie szkolenia

Kluczowe aspekty statutu, umowy spółki

  • Akt założycielski; oświadczenie woli założyciela spółki z o.o./akcyjnej
  • Umowa spółki z o.o./statut spółki akcyjnej
  • Obligatoryjne elementy dokumentów założycielskich, umowy/ statutu
  • Jakie zapisy w umowie, statucie ułatwiają pracę z dokumentacją spółki?
  • Znaczenie umowy/statutu w hierarchii dokumentacji korporacyjnej
  • Umowa/statut, a Kodeks Spółek Handlowych
  • Case study: "Mapa" dokumentacji korporacyjnej - przegląd kluczowych dokumentów "wewnętrznych" spółki
  • Case study: Odpowiedzialność za dokumentacje korporacyjną, w tym za tajemnice przedsiębiorstwa

Obsługa dokumentacji rejestrowej

  • Kluczowe dane zawarte w KRS
  • Wprowadzanie zmian dotyczących spółki i ich rejestracja w sądzie
  • Elektroniczny katalog dokumentów spółki,
  • Sankcje w przypadku braku złożenia wymaganych dokumentów
  • Case study: Zasada jawności, a informacje w umowie spółki - jak rozwiązać problem: konieczność regulacji a ochrona tajemnicy

"Obieg" wewnętrzny dokumentacji korporacyjnej

  • Nadzór nad dokumentacja korporacyjną
  • Dostęp instytucji zewnętrznych do poufnych dokumentów spółki
  • Dostęp pracownika do poufnych dokumentów spółki
  • Dokumentacja objęta klauzulą niejawności - zapewnienie standardów ochrony wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych
  • Zasady prowadzenia kancelarii tajnej, a tajemnica spółki

Dokumentacja związana z pełnomocnictwami

  • Prawidłowa reprezentacja spółki
  • Kto podpisuje dokumenty spółki?
  • Reprezentacja spółek, rola członków Zarządu w reprezentacji spółki
  • Kto może i na jakiej zasadzie reprezentować?
  • W jaki sposób skonstruować pełnomocnictwo w zależności od czynności jaką powierza się pełnomocnikowi
  • Case study: Przykłady pełnomocnictw; błędy w pełnomocnictwach

Dokumentacja kontraktowa

  • Zapytanie ofertowe - stosowanie i odpowiedzi na zapytania
  • Sprawdzenie kontrahenta
  • Rodzaje umów i ich zastosowanie
  • Zapisy w dokumentacji kontraktowej zabezpieczające interesy firmy
  • Formy elektroniczne umów
  • Case study: przykłady umów i klauzul zabezpieczających

Archiwizowanie dokumentów spółki

  • Czynności związane z archiwum oraz warunki techniczne przechowywania; Opisywanie materiałów archiwalnych
  • Digitalizacja dokumentów na elektroniczne nośniki danych
  • Jakie dokumenty powinny ulegać niszczeniu? Ważność dokumentów spółki do celów dowodowych; Okres przechowywania dokumentacji
  • Niszczenie przedawnionych dokumentów a działanie na szkodę spółki
  • Archiwizowanie i zabezpieczanie dokumentów zawierających informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa, kancelaria tajna

15.30 Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie on-line

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

EGZAMIN

Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.

Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.

Egzamin składa się z 40 pytań jednokrotnego wyboru. Dla uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi.

Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem, lub - na życzenie - w wersji papierowej.

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

25—26 stycznia 2023R.

Sprawdź inne terminy szkolenia

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON-LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 04/01/2023: 1 570 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 11%

Cena zawiera:
udział w szkoleniu
materiały szkoleniowe, certyfikat
udział w egzaminie certyfikacyjnym


Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting

1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: "Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio"

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczaj

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Normalny
Wyprzedane 1 439,10 zł Wyprzedane
  Przedsprzedaż
Wyprzedane 1 931,10 zł Wyprzedane