Certyfikowany Specjalista ds. obsługi Zarządu
PRAWO, BIURO ZARZĄDU
Od wielu lat Langas współpracuje ze środowiskiem specjalistów obsługujących organy korporacyjne - Zarządy i Rady Nadzorcze - oraz Departamentami Korporacyjnymi, przekazując wiedzę i umiejętności poszukiwane w tych obszarach. Obecnie poziom specjalizacji oraz rozległość kwalifikacji niezbędnych do efektywnego i profesjonalnego działania w tym obszarze jest bardzo duża, a odpowiedzialność specjalistów - coraz poważniejsza.
Wychodząc naprzeciw potrzebom środowiska, proponujemy jednoznaczne ustalenie zakresu kwalifikacji potrzebnych pracownikom i specjalistom zajmującym się obsługa organów korporacyjnych, a następnie wdrożenie systemu potwierdzania tych kwalifikacji.
Zakres kwalifikacji specjalisty ds. obsługi biura zarządu obejmuje cały zestaw kwalifikacji wymagany na stanowisku asystenta ds. obsługi biura zarządu i rady nadzorczej, a ponadto pracownik na stanowisku specjalisty wie / zna (zakres prawny)
- Zna zasady Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Spółek Handlowych oraz Prawa Pracy, w tym orzecznictwo i praktykę
- Zna zasady udzielania i wycofania pełnomocnictwa i prokury, w tym orzecznictwo i praktykę zarządzania pełnomocnictwami
- Zna zasady prawa umów
- Zna zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
- Zna zasady funkcjonowania Krajowego Rejestru Zadłużonych
- Zna zasady funkcjonowania Krajowego Rejestru Sądowego
- Zna ustawy szczegółowe
- Zna zasady AML i compliance na poziomie podstawowym
- Zna zasady protokołowania i przygotowywania uchwał organów spółki
- Zna zasady prowadzenia księgi udziałów i rejestru akcji
- Zna zasady planowania i nadzorowania archiwizacji dokumentacji
- Zna podstawowe zasady zarządzania mieniem państwowym (w przypadku podmiotów państwowych)
Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do potwierdzenia powyższego profilu kompetencji zawodowych na stanowisku specjalisty ds. obsługi biura zarządu.
Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień.
Po szkoleniu uczestnicy będą mieć możliwość wzięcia udziału w egzaminie (on-line), obiektywnie potwierdzający uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.
Korzyści
- Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
- Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
- Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
- Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie
- Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
- Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
- Będziesz mieć możliwość potwierdzenia swoich kwalifikacji niezależnym certyfikatem (po zdaniu egzaminu walidacyjnego)
Uczestnicy
- Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
- Kierownicy działów organizacyjno-prawnych
- Managerowie w biurach obsługi organów spółki
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
Program
DZIEŃ 1 / 21 WRZEŚNIA 2022
09.30 - Rejestracja, kawa i herbata
10.00 - Rozpoczęcie szkolenia
Nowelizacja KSH - prawo holdingowe
- Grupa spółek, spółka dominująca oraz spółka zależna
- Wiążące polecenie - nowe narzędzie spółki dominującej
- Obowiązki i uprawnienia rady nadzorczej spółki dominującej wobec spółki zależnej
- Sprawozdawczość - nowe regulacje
- Ochrona wspólnika lub akcjonariusza mniejszościowego
Regulaminy w spółce kapitałowej
- Znaczenie regulaminów - ujęcie prawne i organizacyjne
- Czy warto czy też trzeba tworzyć regulaminy?
- Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
- Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
- Jak wyglądają kwestie formalne związane z przygotowaniem i wdrożeniem regulaminów?
- Regulamin a statut/umowa spółki
- W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady nadzorczej?
- Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW - organizacja, przebieg, głosowanie
- Regulaminy a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zarządu w spółkach prawa handlowego
- Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu
- Droga elektroniczna zwołania posiedzeń zarządu, elementy i treść dokumentu elektronicznego zwołania posiedzenia
- Kiedy potrzebny jest protokół - nowelizacja KSH 2021
- Istota protokołu z posiedzenia zarządu, zasady i wymogi formalne
- Sprzeczność interesów członków zarządu
- Zakaz konkurencji członków zarządu
- Ograniczenia członków zarządu wobec spółki
- Zasady wynagradzania członków zarządu
Reprezentacja spółek kapitałowych
- Zasady reprezentacji spółek kapitałowych
- Ograniczenia i wyjątki w reprezentacji
- Umowa z członkiem władz i reprezentacja w umowach z członkami zarządu
- Kiedy potrzebne są podpisy wszystkich członków zarządu?
- Rozporządzenia i zobowiązania - zgoda ZW / WZ
- Ogólne zasady odpowiedzialności członków zarządu
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń rady nadzorczej
- Zasady wynagradzania członków rady nadzorczej
- Zakaz łączenia stanowisk i skład rady nadzorczej
- Zasady działania rady nadzorczej
- Uchwały rady nadzorczej - forma, tryb, organizacja
- Uchwały tajne - wątpliwości prawne po nowelizacji 2020 r.
- Biegły rewident - wybór i współpraca, sprawozdania
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Pozycja wspólników i akcjonariuszy w spółce kapitałowej
- Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Treść uchwały wspólników /akcjonariuszy i umowy spółki/statutu
- Rodzaje zgromadzeń, przerwa, obowiązek zwołania, miejsce zwołania
- Żądanie mniejszości o sądowe upoważnienie do zwołania
- Treść zaproszenia i porządek obrad, nieformalne zwołanie
- Podjęcie uchwały wspólników przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
- Ważność zgromadzenia, prawo głosu i wyłączenie od głosowania
- Powództwo o uchylenie uchwały - terminy i legitymacja
- Powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
- Skuteczność wyroku przy zaskarżaniu uchwał
16.00 - Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 22 WRZEŚNIA 2022
09.00 - Rejestracja, kawa i herbata
09.30 - Rozpoczęcie szkolenia
Sprawny system pełnomocnictw w firmie
- Podstawowe błędy popełniane przy wystawianiu pełnomocnictw
- Na co należy zwrócić uwagę udzielając pełnomocnictwa
- Kto może być pełnomocnikiem
- Udzielanie dalszych pełnomocnictw przez pełnomocników
- Czy pełnomocnictwo jest ważne pomimo odwołania z funkcji osoby udzielającej pełnomocnictwa
Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym
- Sposób gospodarowania mieniem
- Wykonywanie praw z akcji
- Wymogi dla kandydatów na członków organów nadzorczych oraz organów zarządzających
- Ograniczenia - kto nie może pełnić funkcji
Nowelizacja ustawy o KRS
- Od dnia 1.07.2021 - system teleinformatyczny służący do prowadzenia Rejestru
- Zasady składnia wniosków do KRS
- Zmiany w zakresie dotychczasowych akt rejestrowych
- Zbiór dokumentów a dokumenty wytworzone w postaci papierowej
- Akta rejestrowe prowadzone w systemie teleinformatycznym
- Elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
- Przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
- Informacje o obwieszczeniach
Dematerializacja akcji - funkcjonowanie rejestru w praktyce
- Rejestracja akcji w rejestrze akcjonariuszy
- Dokonanie wpisu w rejestrze akcjonariuszy
- Jawność rejestru
- Świadectwo rejestrowe i utrata ważności świadectwa rejestrowego
- Nabycie akcji - sprzedaż, dziedziczenie, itd.
- Okres ochronny praw udziałowych do 03.2026 r.
- Zmiany w zakresie wypłaty dywidendy
RODO w praktyce spółek kapitałowych
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
- Obowiązki zarządu związane z rolą administratora danych osobowych - pracodawcy
- Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą a kiedy nie
- Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
- Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy organów spółki
Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane na gruncie nowych przepisów?
- Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
- Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
- Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
- Postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
- Administracyjne kary pieniężne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach
15.00 - Zakończenie szkolenia
Metody:
- wykłady i dyskusji grupowych,
- analizy wybranych aktów prawnych
- analizy kazusów i orzecznictwa
EGZAMIN
Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.
Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.
Egzamin składa się z 40 pytań jednokrotnego wyboru. Do uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% punktów.
Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem, lub - na życzenie - w wersji papierowej.
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
21—22 wrzesnia 2022R.
Sprawdź inne terminy szkolenia
MIEJSCE SZKOLENIA:
Regent Warsaw Hotel ul, Belwederska 23, Warszawa
CENA:
Zgłoszenie do 31/08/2022: 1 970 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 9%
Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla jednej osoby
udział w egzaminie certyfikującym dla jednej osoby (jednokrotne podejście) oraz certyfikat
materiały
lunche i przerwy kawowe
Cena nie zawiera:
noclegu (możliwość rezerwacji za pośrednictwem organizatora szkolenia)