Archiwizacja i bezpieczeństwo dokumentacji przedsiębiorstw
PRAWO, ZARZĄD
Jednym z wielu obowiązków związanych z prowadzeniem firm jest przestrzeganie formalno-prawnych wytycznych dotyczących archiwizowania i dbałości o bezpieczeństwo oraz ochronę dokumentacji.
- Jak zorganizować system różnorodnej dokumentacji, która w wyniku działań władz i organów zarządzających firmą jest przetwarzana i przechowywana?
- Jakie czynności podejmować, aby dokumentacja była bezpieczna?
- Jakie jest ryzyko gospodarcze związane z prowadzeniem, transferem i archiwizacją dokumentacji?
Szkolenie służy wielostronnemu przygotowaniu pracowników firmy do prawidłowego pod względem prawnym i organizacyjnym przetwarzania i przechowywania dokumentów.
Korzyści:
Dowiesz się m.in.:
- Jakie są wymogi formalno-prawne związane z prowadzeniem dokumentacji firmy, których bezwzględnie należy przestrzegać?
- Jak tworzyć, wdrażać i zmieniać instrukcję kancelaryjną i instrukcję archiwalną?
- Jakich standardów i wytycznych należy przestrzegać w zakresie archiwizowania dokumentów? - regulacje ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Jaka jest odpowiedzialność pracownicza, cywilna i karna za dokumentację?
Uczestnicy
- Kierownicy działów organizacyjnych i prawnych
- Dyrektorzy administracyjni
- Specjaliści i pracownicy działów administracyjnych i organizacyjnych
- Specjaliści i pracownicy archiwum
- Office managerowie
Program:
23 STYCZNIA 2023R.
9.00 - logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 - rozpoczęcie szkolenia
Dokumentacja przedsiębiorstwa - powstawanie, podpisywanie, instrukcja kancelaryjna, obieg
- Podpisywanie dokumentów, poświadczanie dokumentów, pełnomocnictwa do podpisywania dokumentów
- Tworzenie instrukcji kancelaryjnej oraz instrukcji archiwalnych - tworzenie, wdrażanie, zmiany, rodzaje
- Przyjmowanie dokumentów - rejestracja, poświadczanie odbioru, itd.
- Prawidłowy obieg dokumentacji przedsiębiorstwa - jak zapewnić bezpieczeństwo w: obiegu dokumentacji papierowej, obiegu dokumentacji elektronicznej, obiegu dokumentów księgowych
- Pieczątki w obrocie gospodarczym i w firmie
- Archiwista jako koordynator czynności kancelaryjnych
Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Państwowy i niepaństwowy zasób archiwalny
- Zakończenie działalności instytucji - co z dokumentami?
- Kształtowanie i udostępnianie państwowego zasobu archiwalnego
- Termin przekazywania dokumentów do archiwów państwowych
- Zgoda na niszczenie dokumentów
- Pozostawianie archiwaliów następcom prawnym
Archiwizacja dokumentacji firmy - jakie procedury prawne należy spełnić?
- W jaki sposób oznaczać sprawy i dokumenty?
- Tryby postępowania z dokumentami papierowymi i elektronicznymi
- Archiwum zakładowe - w jaki sposób je tworzyć i jak powinno funkcjonować?
- Usługi firm zewnętrznych w zakresie archiwizacji - zapisy w umowach, realizacja
- Jakie są procedury prawne brakowania dokumentacji niearchiwalnej?
- Archiwizacja i bezpieczeństwo dokumentacji w związku z funduszami unijnymi
- Jakie są okresy przechowywania dokumentów w archiwum?
- Rola archiwisty
Niszczenie dokumentów - procedury postępowania
- W jaki sposób dokumenty powinny być niszczone?
- Jakie dokumenty powinny ulegać niszczeniu a jakie nie?
- Korzystanie z usług firm zewnętrznych w zakresie niszczenia dokumentów - istotne elementy umów, kwestie odpowiedzialności
Przetwarzanie i przechowywanie dokumentów zawierających dane osobowe
- Czym są dane osobowe?
- Zabiory danych osobowych - gromadzenie, przechowywanie, udostępnianie
- Nowa rola i zadania ABI
- Dokumentacja pracownicza: kwestionariusze osobowe CV, umowy o pracę, zaświadczenia o zatrudnieniu i płacy, wypowiedzenie umowy o pracę, rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia, świadectwa pracy itp. - w jaki sposób przechowywać? Kto może mieć dostęp i jakie są sankcje w przypadku ujawnienia osobom nieupoważnionym?
- W jaki sposób chronić dane osobowe? - wymogi dyktowane ustawowo
- Przetwarzanie i archiwizacja dokumentacji związanej z danymi osobowymi- jakiego rodzaju mogą to być dane? W jaki sposób powinny być chronione?
- Warunki techniczne przetwarzania danych osobowych
- Niezbędna dokumentacja w aspekcie ochrony danych osobowych
Odpowiedzialność pracownicza, cywilna i karna za dokumentację
- Odpowiedzialność pracodawcy za wytwarzanie dokumentacji w wersji pisemnej i elektronicznej
- Odpowiedzialność pracowników za wytwarzaną dokumentację
- Udostępnianie informacji o dokumentów
- Ochrona informacji niejawnej
- Odpowiedzialność prawna za udostępnianie dokumentacji archiwalnej
- Zróżnicowanie odpowiedzialności w odniesieniu do poszczególnych typów dokumentów oraz do treści w nich zawartych
- Rola kierownika jednostki organizacyjnej w zakresie realizacji zadań związanych z organizacją ochrony dokumentów
15.30 - Zakończenie szkolenia
Metody
SZKOLENIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
23 stycznia 2023R.
Sprawdź inne terminy szkoleniaMIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 02/01/2023: 970 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 17%
Cena zawiera:
•uczestnictwo w jednodniowym szkoleniu dla jednej osoby
•materiały szkoleniowe, certyfikat
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie Clickmeeting
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: "Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio"
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca