Nowe Prawo Zamówień Publicznych dla wykonawców
Rewolucja w zakresie prawa zamówień publicznych. Nowe przepisy PZP nadeszła z początkiem 2021 roku. Nowe przepisy miały za zadanie zadanie m.in. zwiększyć transparentność i konkurencyjność przetargów, uprościć procedury oraz urealnić procesy zakupowe realizowane przez zamawiających publicznych.
Nowe rozwiązania wpłynęły w znacznym stopniu na zmianę sposobu postępowania Wykonawców, dając im wiele narzędzi, których musieli nauczyć się używać.
Korzyści
Dowiedz się m.in.:
- jakie są różnice między nową a dotychczasową ustawą PZP z punktu widzenia wykonawcy;
- jakie są nowe procedury wykluczenia z postępowania;
- czym są zamówienia bagatelne i jak z nich skorzystać;
- jakie są nowe obowiązki zamawiających, z których wykonawcy mogą skorzystać ubiegając się o zamówienia;
- jak przebiegają nowe procedury konkurencyjne;
- czym jest oferta najkorzystniejsza ekonomicznie;
- jakie są nowe przesłanki odrzucenia oferty;
- jakie środki ochrony przysługują uczestnikom postępowania w nowej ustawie;
- jakie warunki realizacji zamówienia są negocjowalne;
- jakie są nowe warunki zmiany umowy zamówienia publicznego
- czego wykonawca może oczekiwać od zamawiającego podczas realizacji umowy.
Uczestnicy
- Wykonawcy
- Specjaliści od pozyskiwania zamówień publicznych
- Kierownicy projektów realizowanych w reżimie PZP
- Wykonawcy uczestniczący w rynku zamówień publicznych
Program
5 LIPCA 2022
9.00 logowanie do platformy, sprawdzanie ustawień
9.30 rozpoczęcie zajęć
CEL UCHWALENIA NOWEJ USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, JAK I NA ILE SIĘ ZMIENI SYTUACJA WYKONAWCÓW?
- Podsumowanie zmian istotnych dla Wykonawców w telegraficznym skrócie
- Elementy w zakresie nowej ustawy, na które należy zwrócić szczególną uwagę z perspektywy Wykonawcy
- Analiza przepisów przejściowych
ZMIANY W ZAKRESIE ZASAD POSTĘPOWANIA ORAZ NOWE ZNACZENIA NIEKTÓRYCH TERMINÓW USTAWOWYCH Z PERSPEKTYWY WYKONAWCY
- Zupełnie nowe pojęcia wprowadzane przez nową ustawę PZP
- Zmiany w dotychczasowych definicjach
- Nowe zasady udzielania zamówień publicznych. Czy zasada jakości będzie miała wpływ na Wykonawcę?
- Czym jest SWZ? Czy to tylko zmiana nazwy SIWZ?
- Jakie znaczenie dla Wykonawców będzie miała Analiza Potrzeb i Wymagań?
- Zamówienia publiczne poniżej progów unijnych
- Negocjacje - ich zakres i udział stron w tym postępowaniu.
- Opis Potrzeb i Wymagań, czy to tylko mała APiW czy jednak coś zupełnie innego? Jak Wykonawca powinien podchodzić do tego dokumentu?
- Różnice procedur powyżej i poniżej progów unijnych
- Zmiany trybów udzielania zamówień publicznych
- Zmiany czynności wykonywanych przed udzieleniem zamówienia.
ZAMÓWIENIA BAGATELNE
- Czym są zamówienia bagatelne?
- Jaki wpływ na Wykonawców będzie miało obniżenie progu dostępności do zamówień?
- Przepisy, które się stosuje do zamówień bagatelnych.
- Skąd czerpać wiedzę o zamówieniach bagatelnych?
- Ograniczenie Wykonawców w zakresie zamówień bagatelnych.
PUBLIKACJA OGŁOSZEŃ
- Nowe zasady publikacji ogłoszeń - gdzie szukać aktualnych informacji, jakie są konsekwencje publikacji na Wykonawcy?
- Regulamin postępowania - najważniejsze informacje dla Wykonawców.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
- Zmiany w zakresie OPZ, co Wykonawca musi uwzględnić składając ofertę?
- Regulacje dotyczące OPZ przez stosowanie norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji.
- Inne elementy - oznakowanie (etykiety), referencje techniczne, normy, europejska ocena techniczna, norma europejska, norma międzynarodowa.
- Dodatkowa możliwość opisu przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę.
KWALIFIKACJA PODMIOTOWA
- Rozszerzenie warunków dotyczących Wykonawcy ubiegającego się o zamówienie.
- Kwalifikacja w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
- Kwalifikacja dotycząca sytuacji ekonomicznej i finansowej.
- Ocena zdolności technicznej i zawodowej wykonawcy.
KONTAKT Z ZAMAWIAJĄCYM
- Nowe terminy wyjaśniania treści specyfikacji
- Forma kontaktu w nowych przepisach, pełna elektronizacja komunikacji
- Zmiany w zakresie liczenia terminów
- Duże zmiany w zakresie formy składania ofert
- Warunki, w jakich możliwe są wyjaśnienia ustne
WYKLUCZENIE WYKONAWCY
- Przesłanki obligatoryjnego wykluczenia
- Przesłanki fakultatywnego wykluczenia
- Możliwość odstąpienia od wykluczenia wykonawcy.
- Nowe procedury dotyczące wykluczenia z postępowania, na co zwracać uwagę czytając SWZ?
BADANIE I OCENA OFERT
- Kryteria oceny ofert
- Czym jest oferta najkorzystniejsza ekonomicznie?
- Warunki, kiedy jedynym kryterium może być cena.
- Zagadnienie kryterium kosztu.
ODRZUCENIE OFERTY I WADIUM
- Nowe przesłanki odrzucenia oferty.
- Procedura odrzucenia oferty.
- Omówienie dużych zmian w zakresie wadium.
UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
- Kiedy postępowanie może zostać unieważnione?
- Kiedy można / warto walczyć o unieważnienie postępowania
UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
- Czym są zmiany istotne w umowie?
- Kiedy można zmienić umowę w zakresie zamówienia publicznego?
- Obligatoryjność zaliczek
- Klauzule niedozwolone w umowach - nowy katalog
- Zabezpieczenie należytego wykonania zamówienia
- Rewolucja w zakresie umów z podwykonawcami
- Zmiany wynikające z okoliczności, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.
PRZEBIEG REALZIACJI ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
- nowe zasady monitorowania przebiegu realizacji zamówienia
- zasada współpracy zamawiający - wykonawca w praktyce realizacji: konsekwencje wprowadzenia zasady do PZP
- ograniczenia kar umownych
- raport z realizacji zamówienia - konsekwencje dla Wykonawcy
NOWOŚĆ - POSTĘPOWANIE MEDIACYJNE POMIĘDZY WYKONAWCĄ A ZAMAWIAJĄCYM
- Warunki dopuszczalności mediacji
- Przebieg mediacji
- Konsekwencje postępowania mediacyjnego
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
- Co się zmienia w zakresie środków ochrony prawnej
- Zmiany w zakresie dopuszczalności składania odwołań
- Zmiany kosztów odwołania
- Nowe zasady związane ze skargą do sądu
- Skarga kasacyjna
15.30 Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie "Nowe PZP dla wykonawców" ma wymiar praktyczny, a jego celem jest nie tylko przekazanie Ci konkretnego know-how, ale również wzmocnienie Twoich umiejętności przez zastosowanie różnych metod szkoleniowych:
Prelekcja - poznasz nowe przepisy i zasady ich interpretacji oraz orzecznictwo,
Warsztaty - przećwiczysz nowe procedury przewidziane ustawą,
Dyskusje - poznasz doświadczenia innych menedżerów, szanse, bariery, ryzyka i wyzwania związane ze zmianą,
Analiza - dowiesz się, jakie scenariusze mogą najlepiej sprawdzić się w procesie ubiegania się o zamówienia publiczne i jego realizacji,
Szkolenie będzie prowadzone on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo (głosowo oraz poprzez czat)
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
5 lipca 2022R.
Sprawdź inne terminy szkolenia
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
CENA:
Zgłoszenie do 28/06/2022: 970 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 17%
Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
materiały, wzory pism
certyfikat
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: "Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio"
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca