SZKOLENIE ONLINE: Agile w zakupach

location icon
SZKOLENIE ONLINE
calendar icon
Od 21 kwi 9:00 do 22 kwi 15:00
ticket icon
Od 1 722,00 zł

ZWINNE ZARZĄDZANIE PROCESAMI ZAKUPOWYMI

Funkcjonujemy w świecie VUCA (volaility, uncertainity, complexity, ambiguity) - w świecie zmiennym, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym.

W takim otoczeniu tradycyjne metody zarządzania procesami zakupowymi przestają się sprawdzać. Zwinne zarządzanie jest odpowiedzią na to jak zmienia się świat biznesu.

Agile to podejście, które wygrywa z tradycyjnymi metodami zarządzania wszędzie tam, gdzie:

  • pojawia się skomplikowana, wielowątkowa zmiana, której efektów nie można w szczegółach zaplanować na początku procesu zarządzania projektem,
  • priorytetem jest zadowolenie klientów z wdrażanych rozwiązań,
  • gdy celem organizacji jest minimalizacja kosztów inwestycji i maksymalizacja tworzonej wartości dodanej.

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się kim jest zwinny lider zakupowy, jak działa, jak powinien budować zwinną organizację i jakie dobre praktyki warto czerpać ze zwinnych metodologii.

Korzyści

  • poznasz kluczowe zasady zarządzania zakupami w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym VUCA
  • dowiesz się jakich nowym kompetencji potrzebuje zakupowiec w kryzysie
  • dostrzeżesz na czym polega zwinne podejście do zakupów.

Uczestnicy

Na szkolenie zapraszamy:

  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
  • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierowników Zaopatrzenia
  • Kierowników Organizacji i Logistyki
  • Kierowników Produkcji chcący poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów
  • Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
  • Kierowników Operacji Logistycznych
  • Konsultantów ds. Zakupów

Program

DZIEŃ 1 / 21 KWIETNIA 2020

8.30 - 9.00 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

9.00 Rozpoczęcie szkolenia

Zwinność to Agile - czyli podejście, narzędzia i dobre praktyki do zastosowania w zakupach od zaraz

  • Świat VUCA - jak zmienił się świat i dlaczego tradycyjne metody zarządzania przestają się sprawdzać i jak osiągnąć sukces w świecie "zmian do kwadratu"?
  • Agile Mindset - bo Agile zaczyna się w głowie
  • Zwinność nie tylko dla działów IT - o prawdach i mitach zwinnego zarządzania zakupami
  • Agile jako gra zespołowa - inspiracja
  • Waterfall kontra Agile - porównanie dwóch kluczowych metodologii zarządzania. Kiedy stosować metody waterfallowe, kiedy Agile'owe, a kiedy mieszane - dobre praktyki

Klientocentryczność i nastawienie na wartość dodaną - jak organizować zakupy, by biznes był zachwycony i by się zbytnio nie zmęczyć?

  • Doświadczenie projektu klientocentrycznego - symulacja
  • Agile Manifesto - czyli 4 kluczowe klientocentryczne zasady zwinnego zarządzania pracą w zakupach
  • Obserwacja i empatia w metodologii zwinnej
  • "Wyjdź zza biurka" - proaktywność, wywiad klientocentryczny i zwinna komunikacja
  • Budowanie customer experience, czyli klientocentryczny proces twórczy - trening stosowania zwinnych narzędzi UX

Zwinny zakupowiec - kim jest i jak działa, jakie narzędzia stosuje zakupowiec XXI wieku?

  • Zwinny lider zakupów - kluczowe kompetencje lidera przyszłości
  • Nawyki i narzędzia Agile lidera - teoria i praktyka
  • GPS zwinnego lidera zakupowego
  • Dobre praktyki budowania zwinnej kultury organizacyjnej

Zwinne zespoły zakupowe

  • Gen współpracy - jak budować samosterujące się zwinne zespoły zakupowe
  • Dobre praktyki Agile teamów zakupowych - jak zorganizować pracę i spowodować, by spotkania były krótkie, twórcze i efektywne, a praca zrobiona - omówienie narzędzi i trening
  • Lessons learned I feed forward - stałe doskonalenie, testowanie i nauka na doświadczeniach jako kluczowe nawyki zwinnych zespołów zakupowych
  • Komunikacja w zakupach - jak mówić, by ludzie słuchali i jak słuchać, by ludzie mówili
  • Jak doprowadzić do sytuacji
  • win-win w zakupach

15.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 22 KWIETNIA 2020

8.30 - 9.00 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

9.00 rozpoczęcie szkolenia

Design Thinking w zakupach - zwinna metodologia, która pozwala tworzyć rozwiązania zachwycające klientów wewnętrznych i zewnętrznych

  • Proces i narzędzia Design Thinking w praktyce zakupowca, czyli od Empatii do Testowania
  • Empatia w metodzie Design Thinking - definiowanie Persony (case studies)
  • Definiowanie potrzeb - jak definiować potrzeby klienta równoważąc wartość dodaną dla odbiorcy i potrzeby organizacji
  • Co to jest GPS i luka innowacyjna? - trening stosowania narzędzi

Jak uruchomić kreatywność i zwinnie zarządzać innowacjami w zakupach?

  • Umiejętność generowania niestandardowych rozwiązań wychodzących poza schemat, które przynoszą wartość dodaną - symulacja z wykorzystaniem technik Visual Management
  • Iteracja podstawą sukcesu. Postawa "fail fast and cheap" i postawa "build not to last but to learn" (prototypowanie) - metody i trening prototypowania; umiejętność "zarządzania niepowodzeniem": rola iteracji i testowania w procesie Design Thinking; trening zwinnych metod zbierania informacji zwrotnej (feedforward)

SCRUM odkodowany w zakupach - kluczowa metodologia zwinna w pigułce

  • Scrum a Agile - czy to to samo?
  • Historia jednego Scrumu - czyli krótka historia o metodologii zwinnej
  • Proces SCRUM - wprowadzenie

Nie taki SCRUM straszny, jak go malują

  • Role w SCRUM - czyli kto i za co odpowiada Development Team, Scrum Master, Product Owner
  • Narzędzia w SCRUM - omówienie i test znajomości pojęć SCRUM
  • Ćwiczenie "SCRUM Bootcamp" - praktyka zarządzania projektami w SCRUM - studium przypadków

15.00 Zakończenie drugiego dnia szkolenia

Metody

SZKOLENIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Zgłoszenie
już niedostępne 1 722,00 zł -