SZKOLENIE ONLINE: Praktyczne aspekty przeprowadzania due diligence klienta: KYC - KNOW YOUR CUSTOMER

location icon
SZKOLENIE ONLINE
calendar icon
Od 7 kwi 9:00 do 7 kwi 14:00
ticket icon
Od 1 193,10 zł

Program KYC/CDD jest elementem polityki bezpieczeństwa i procesów w obszarze AML jak również wszelkiego rodzaju fałszerstw i oszustw. Określa standardy w zakresie due diligence, w tym kwestie związane z identyfikacją klientów, ustaleniem charakteru nawiązywanej relacji oraz monitoringiem transakcji.

Głównym celem programu KYC/CDD jest zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przestępstwom finansowym oraz kradzieży tożsamości.
Dzięki starannie prowadzonej polityce KYC, instytucje i firmy mogą mieć pewność, że znają tożsamość swoich klientów, a ich usługi przeprowadzane są w sposób bezpieczny.

KYC / CDD to zestaw procedur ważnych dla każdej firmy i instytucji, dla której dokładna weryfikacja klienta jest kluczowym elementem prowadzonych procesów biznesowych, a wiec zarówno instytucji finansowych jak i np. sklepów internetowych.

Korzyści

  • poznasz najważniejsze zmiany w ustawie po implementacji IV Dyrektywy AML,
  • dowiesz się jaki jest cel i zakres czynności sprawdzających,
  • poznasz przebieg czynności sprawdzających, w tym źródła wiedzy o kliencie i jego transakcjach,
  • dostrzeżesz jakie są wady programu KYC.

Uczestnicy

  • przedstawiciele banków, spółek ubezpieczeniowych, domów maklerskich i towarzystw inwestycyjnych, SKOK-ów,
  • notariusze, biegli rewidenci, doradcy podatkowi,
  • prawnicy, adwokaci, radcy prawni, prokurenci,
  • audytorzy.

Program

7 KWIETNIA 2020 (9.00 - 14.00)

8.30 - 9.00 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

9.00 - 11.00 Sesja I.

11.00-12.00 Przerwa

12.00 - 14.00 Sesja II.

WPROWADZENIE

  • Najważniejsze zmiany w obszarze przepisów AML w obszarze KYC/CDD

KYC - PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA

  • on-boarding klienta - jak poznać klienta i jego potrzeby
  • proces akceptacji i okresowy przegląd relacji z klientami,
  • gromadzenie i weryfikacja wymaganych dokumentów oraz informacji o kliencie
  • relacje z klientami non-face-to-face
  • źródła wiedzy o klientach i transakcjach
  • zapobieganie ryzyku sankcji

OCENA KLIENTA I CZYNNIKI RYZYKA

  • ocena początkowa i bieżąca klienta - jak podejść do tematu?
  • czynniki wpływające na ryzyko
  • monitorowanie i testowanie
  • okresowy przegląd matrycy ryzyka

ZASADY NALEŻYTEJ STARANNOŚCI WOBEC KLIENTA

  • zastosowanie środków należytej staranności - podejście oparte na ryzyku
  • wzmocnione i uproszczone środki należytej staranności
  • monitoring relacji z klientem, w tym analiza transakcji zrealizowanych w ramach stosunków gospodarczych
  • przesłanki wpływające na wypowiadanie stosunków gospodarczych

WYZWANIA W ZAKRESIE IDENTYFIKACJI BENEFICJENTA RZECZYWISTEGO

  • obowiązek weryfikacji tożsamości beneficjenta rzeczywistego
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych - wpływ na działalność instytucji obowiązanych

RELACJE Z OSOBAMI ZAJMUJĄCYMI EKSPONOWANE STANOWISKA POLITYCZNE (PEP)

  • jak poprawnie ustalić status PEP klienta i beneficjenta rzeczywistego
  • źródło majątku i źródło pochodzenia wartości majątkowych klienta
  • badanie transakcji PEP'a - jak praktycznie podejść do tematu ?

ODPOWIEDZI NA PYTANIA PRZEKAZANE UCZESTNIKÓW

  • Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o przesłanie ich przed rozpoczęciem szkolenia.
  • Jeżeli pytania pojawią się podczas szkolenia, będziemy na nie odpowiadać na bieżąco oraz pod koniec szkolenia

Metody:

SZKOLENIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Zgłoszenie
już niedostępne 1 193,10 zł -