Praktyczne aspekty przeprowadzenia due diligence klienta

location icon
MsMermaid Wioślarska 8, Warszawa
calendar icon
Od 17 kwi 10:00 do 17 kwi 10:00
ticket icon
Od 1 562,10 zł

Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udział w szkoleniu, którego celem jest omówienie praktycznych aspektów programu KYC (Know Your Customer) oraz stosowania środków należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, która implementuje do porządku prawnego przepisy IV Dyrektywy AML oraz rekomendacje grupy FATF.

Program KYC/CDD jest elementem polityki bezpieczeństwa w obszarze zapobiegania praniu pieniędzy jak również wszelkiego rodzaju fałszerstw i oszustw. Program określa standardy postępowania instytucji w zakresie due deligence, w tym kwestie związane z identyfikacją klientów (tzn. dążenie instytucji obowiązanej do ustalenia prawdziwej tożsamości klienta), ustaleniem charakteru nawiązywanej relacji oraz monitoringiem transakcji.

Głównym celem programu KYC/CDD jest zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przestępstwom finansowym, czy też kradzieży tożsamości. Dzięki starannie prowadzonej polityce KYC instytucje mogą mieć pewność, że znają tożsamość swoich klientów, a ich produktu i usługi przeprowadzane są w sposób bezpieczny.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Szkolenie jest uzupełnieniem programu Certyfikowany AML Oficer,
  • Po ukończeniu szkolenia otrzymacie Państwo Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę,
  • Zakres szkolenia został zaakceptowany przez radę programową Stowarzyszenia Compliance Polska,

Główne zagadnienia omawiane podczas szkolenia:

  • Najważniejsze zmiany w ustawie po implementacji IV Dyrektywy AML
  • Cel i zakres czynności sprawdzających
  • Przebieg czynności sprawdzających, w tym źródła wiedzy o kliencie i jego transakcjach
  • Zasady nawiązywania relacji, w tym relacji non-face-to-face
  • Wady programu KYC
  • Grupy podwyższonego ryzyka
  • Zasady stosowania środków należytej staranności
  • Klasyfikacja klienta z uwzględnieniem czynników ryzyka
  • Relacje z osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (PEP)
  • Praktyczne zmiany w zakresie ustalenia beneficjenta rzeczywistego

Program KYC oraz środki należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Praktyczne aspekty przeprowadzenia due diligence klienta - czyli jak bezpiecznie nawiązać relację z klientem
1. Najważniejsze zmiany przepisów AML w obszarze KYC/CDD

2. KYC - procedura bezpieczeństwa

  • proces akceptacji i okresowy przegląd relacji z klientami,
  • gromadzenie i weryfikacja wymaganych dokumentów oraz informacji o kliencie
  • relacje z klientami non-face-to-face
  • źródła wiedzy o klientach i transakcjach
  • zapobieganie ryzyku sankcji

3. Ocena klienta i czynniki ryzyka

  1. ocena początkowa i bieżąca klienta - jak podejść do tematu?
  2. czynniki wpływające na ryzyko
  3. monitorowanie i testowanie
  4. okresowy przegląd matrycy ryzyka

4. Zasady należytej staranności wobec klienta

  1. zastosowanie środków należytej staranności - podejście oparte na ryzyku
  2. wzmocnione i uproszczone środki należytej staranności
  3. monitoring relacji z klientem, w tym analiza transakcji zrealizowanych w ramach stosunków gospodarczych
  4. przesłanki wpływające na wypowiadanie stosunków gospodarczych

5. Wyzwania w zakresie identyfikacji beneficjenta rzeczywistego

  1. obowiązek weryfikacji tożsamości beneficjenta rzeczywistego
  2. dlaczego ważne jest ustalenie beneficjenta rzeczywistego

6. Relacje z osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (PEP)

  1. jak poprawnie ustalić status PEP klienta i beneficjenta rzeczywistego
  2. badanie transakcji PEP'a - jak praktycznie podejść do tematu?

Metody:

Kto powinien wziąć udział w szkoleniu?

  • Przedstawiciele Banków, Spółek Ubezpieczeniowych, Domów Maklerskich i Towarzystw Inwestycyjnych, SKOK-ów, w szczególności Dyrektorzy, Kierownicy oraz Specjaliści jednostek:
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy,
  • przeciwdziałania przestępstwom i nadużyciom,
  • compliance,
  • prawnych,
  • nadzoru i kontroli,
  • bezpieczeństwa,
  • oceny ryzyka,
  • analiz i audytu wewnętrznego.
  • Notariusze, Biegli Rewidenci, Doradcy Podatkowi, Prawnicy, Adwokaci, Radcy Prawni, Prokurenci, Audytorzy.
  • W szczególności zapraszamy osoby, które ukończyły szkolenie Certyfikowany AML Oficer lub Certyfikowany Compliance Oficer.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w formie:

  • wykładów wprowadzających do tematyki szkolenia, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz narzędzi audiowizualnych,
  • case study,
  • ćwiczeń w grupach,
  • dyskusji dotyczącej poruszanych zagadnień.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Praktyczne aspekty przeprowadzenia due diligence klienta
już niedostępne 1 562,10 zł -