Szkolenie Badania UX - intensywny trening planowania i prowadzenia badań - bilety

24h praktycznych warsztatów + 1 godzina indywidualnego mentoringu

Szkolenie Badania UX uczy planowania i prowadzenia badań poprzez praktyczne ćwiczenia oraz trening kompetencji badawczych. Uczestnicy poznają zarówno standardowe metody badania doświadczeń użytkowników, jak i mniej znane techniki, stosowane na różnych etapach tworzenia produktów cyfrowych. Wszystkie materiały ćwiczeniowe są oparte na realnych przykładach projektów badawczych z życia trenera. Szkolenie jest podzielone na 2 części, w których można uczestniczyć razem lub osobno. Pierwsza część to dwudniowe szkolenie z planowania, prowadzenia i analizowania badań potrzeb, na wczesnych etapach rozwoju produktu. Ostatni dzień poświęcony będzie samym testom użyteczności, jako metodzie ewaluacyjnej produktu. Dzięki zanurzeniu w doświadczeniu uczestnicy mają możliwość nie tylko nabyć nowe umiejętności, ale także zebrać informację zwrotną potrzebną do rozwoju swoich kompetencji.

Szkolenie Badania UX ed. II

Badania UX - relacja z II edycji szkolenia (fot. Iga Mościchowska)


30% wiedza, 60% trening, 10% wdrożenie

Szkolenie jest prowadzone w kameralnej grupie od 8 do 12 osób. Ponad połowa czasu spędzonego na szkoleniu to praktyczne wykorzystanie nowej wiedzy i trening umiejętności badawczych: uczestnicy wcielają się w role moderatora, obserwatora, uczestnika lub superwizora, co pozwala poznać badania na wielu płaszczyznach. Program jest realizowany przez różnorodne, angażujące techniki pracy: gry, warsztaty projektowe, case studies, nagrania wideo, dyskusje, pracę w zespołach czy prezentacje uczestników.

Wśród materiałów poszkoleniowych uczestnicy otrzymają nie tylko prezentacje, ale także przykładowe scenariusze badawcze, pozwolenia, formatki czy listy kontrolne.

Istotnym elementem szkolenia jest też wzajemna wymiana doświadczeń i pomysłów na wdrażanie nowej wiedzy w swoich organizacjach. Dodatkowym wsparciem wdrożenia jest możliwość skonsultowania swoich badań z trenerem, w trakcie godzinnego mentoringu już po zakończeniu szkolenia (poprzez email lub rozmowę na Hangout).

Szkolenie Badania UX edycja 1Badania UX - relacja z I edycji szkolenia (fot. Iga Mościchowska)

Dla kogo szkolenie?

Dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z badaniami UX przy rozwoju produktów cyfrowych (stron www, aplikacji mobilnych i software'owych): w szczególności projektantów, kierowników projektu, product ownerów, analityków biznesowych, grafików, a nawet programistów czy testerów. Dla osób, które rozumieją, że badania z użytkownikami są ważne, ale nie wiedzą jak zacząć. Dla osób, które mają już doświadczenie badawcze, ale chciałyby zweryfikować i pogłębić wiedzę, potrenować swoje umiejętności i uzyskać wartościowy feedback.


Badania Potrzeb - dzień 1 i 2:

  1. Proces badawczy
      • Rola badań w procesie tworzenia produktu
      • Aktorzy i etapy procesu badawczego 
      • Bariery i utrudnienia w procesie badawczym - jak sobie z nimi radzić?
      • Analiza case studies projektów badawczych
  2. Metody badawcze UX
      • Rola badań jakościowych i ilościowych w procesie projektowym
      • Przegląd metod badawczych na różnych etapach tworzenia produktu
      • Techniki generatywne i warsztatowe w badaniach
      • Omówienie korzyści i ograniczeń metod badawczych
  3. Planowanie badań na wczesnym etapie rozwoju produktu
      • Definiowanie problemów badawczych i pytań badawczych
      • Umiejętność doboru metody badawczej do problemów badawczych 
      • Tworzenie scenariusza badawczego
      • Struktura wywiadów indywidualnych
      • Formułowanie dobrych pytań w wywiadach indywidualnych
  4. Prowadzenie badań jakościowych
      • Trening umiejętności moderowania i obserwacji badań jakościowych 
(wywiady i warsztaty)
      • Przegląd narzędzi badawczych, formatki i checklisty badacza
  5. Wnioskowanie i szerzenie wyników badań w organizacji
      • Wybrane metody analizy i interpretacja wyników
      • Zagrożenia na etapie analizy wyników badań
      • Angażowanie zespołu w proces badawczy
      • Skuteczne formy szerzenia wyników badań w organizacji

Badania Ewaluacyjne - dzień 3:

  1. Metody ewaluacji UX
    • Testy użyteczności a demo produktu
    • Wybrane metody ewaluacyjne produktów
  2.  Planowanie badań ewaluacyjnych
    • Definiowanie problemów badawczych i pytań badawczych
    • Umiejętność doboru metody do problemów badawczych 
    • Struktura testu użyteczności
    • Formułowanie zadań testowych do scenariusza
  3. Prowadzenie testów użyteczności
    • Trening umiejętności moderowania i obserwacji testów zadaniowych
    • Rola obserwatora i techniki notowania obserwacji z testów 
  4. Analiza i wnioskowanie
    • Najczęstsze problemy w wyciąganiu wniosków z testów UX
    • Nadawanie wagi problemom użyteczności
    • Narzędzia i metody grupowej analizy wniosków z testów


Agenda szkolenia:

Dzień 1: 26 wrzesień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00

Dzień 2: 27 wrzesień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00

Dzień 3: 28 wrzesień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00


GRATIS - przy zakupieniu biletów na oba szkolenia (dzień 1, 2 i 3)! 

Osoby, kupujące bilet na 3 dni szkolenia, dodatkowo otrzymają egzemplarz bestsellera "Badania jako podstawa projektowania user experience" z autografem autorki.

Badania jako podstawa projektowania user experience


Efekty szkolenia:

Uczestnicy szkolenia będą znali:

  • kolejne etapy procesu badawczego,
  • różnicę między badaniami jakościowymi a ilościowymi,
  • jakościowe metody badania potrzeb, takie jak warsztaty co-creation, wywiady kontekstowe, sonda kulturowa, world cafe,
  • różne techniki stosowane w badaniach generatywnych (kolaż, Lego Serious Play, mapowanie procesów, przyborniki, karty)
  • jakościowe metody badań ewaluacyjnych: zadaniowe testy użyteczności z protokołem głośnego myślenia, RITE,
  • zasady formułowania problemów i pytań badawczych,
  • typologię pytań w wywiadach i typologię zadań w testach użyteczności,
  • sposoby i techniki angażowania zespołu w proces badawczy.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
  • zaplanować badania UX na różnych etapach w procesie rozwoju produktu,
  • dobrać metody badawcze do problemów badawczych i ograniczeń projektowych,
  • opracować plan badawczy,
  • opracować scenariusz wywiadu lub testu użyteczności,
  • formułować pytania, które nie będą sugerujące,
  • zidentyfikować błędy moderatora badań,
  • zapobiegać typowym błędom analizy w badaniach lub minimalizować ich wpływ,
  • zidentyfikować i niwelować bariery ograniczające rolę badań w organizacji,
  • dzielić się z wnioskami z badań z zespołem i organizacją.

Trener - Iga Mościchowska

Mentorka i konsultantka UX z 10-letnim doświadczeniem w projektowaniu interakcji i badaniach z użytkownikami. Wspiera firmy w rozwoju kompetencji UX ich zespołów poprzez konsultacje, szkolenia i mentoring. Współautorka bestsellerowej książki "Badania jako podstawa projektowania user experience", wydanej przez wydawnictwo PWN oraz cyklicznego raportu na temat branży UX w Polsce. Opiekun merytoryczny i autorka programu studiów podyplomowych User Experience & Product Design na AGH w Krakowie. Mentor UX/UI programu akceleracyjnego Google Launchpad. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Trenerów Biznesu Grupy SET. Założyła i współtworzyła przez sześć lat studio projektowo-badawcze WitFlow, gdzie zarządzała zespołem projektantów i realizowała projekty dla takich klientów jak: eBay Classifieds, WSiP, Tauron, KGHM Polska Miedź S.A., NC+, FrontSpin, Opera Software, Vattenfall, Egmont, Axit, NiNA. Od lat szkoli zespoły IT w dziedzinie UX (m.in. eurobank, Nowa Era, Interia.pl, Samsung, COI, IBM, Onet, HP, Red Sky, Capgemini). Inicjatorka i jedna z autorek bloga uxbite.com, na którym napisała ponad 50 artykułów o UX.

Uczestnicy o szkoleniach (cytaty z ankiet ewaluacyjnych):

Fantastycznie poprowadzone warsztaty - wesoło i po ludzku przedstawiona teoria, nauka przez wykonywanie zadań, szczerość i otwartość w odpowiadaniu na masę zadawanych przez uczestników pytań. Zdecydowanie widać, że Iga czerpie przyjemność z nauczania innych.W efekcie człowiek zdobywa tyle wiedzy, że czacha dymi.Nie pozostaje mi nic innego, jak bardzo polecić innym wzięcie udziału w następnych warsztatach poprowadzonych przez Igę.

Warsztaty extra! Pozytywne nastawienie Igi motywuje i dodaje energii. To nie tylko okazja do zdobycia dodatkowej wiedzy, ale przede wszystkim możliwość wymiany doświadczeń, pracy w większej grupie oraz możliwość pracy z ciekawymi ludźmi. Polecam warsztaty z Igą! Przyjazna atmosfera i pyszna kawa ;)

Dużo wiedzy przekazanej w taki sposób, że wychodzisz ze szkolenia i wszystko pamiętasz.

Trener posiada ogromną wiedzę, jasno przekazuje informacje, jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania i świetnie rysuje!

Dobra energia, indywidualne podejście, niesamowita dawka inspiracji. Trenowanie metod na sobie.

Dla praktyków, którzy wiedzą dużo, ale chcą wiedzieć jeszcze więcej.

Było świetnie! Prowadząca i szkolenie pierwsza klasa, a współuczestnicy miód! Dzięki <3

Zobacz relację uczestniczki szkolenia User Experience Design


Zgłoszenie udziału w szkoleniu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu uczestnictwa w szkoleniu otwartym WitFlow.

1 968,00 zł

Kup bilet
  • Szybka i bezpieczna płatność elektroniczna za bilety
  • E-ticket w ciągu kilkunastu minut na Twojej skrzynce
  • Łatwy zakup, bez konieczności zakładania konta

Zobacz również:

szkolenia szkolenia w Wrocławiu wydarzenia Wrocław Iga Mościchowska warsztaty

Skontaktuj się z organizatorem

Organizatorem wydarzenia "Szkolenie Badania UX - intensywny trening planowania i prowadzenia badań" jest WitFlow

  Rodzaj Dostępne do Cena Liczba
  Szkolenie Badania UX (3 dni) + książka gratis!

dostępnych: 0

Wyprzedane 2 583,00 zł Wyprzedane
  Szkolenie Badania UX: badanie potrzeb (dzień 1 i 2)

dostępnych: 2

22 Września 2018, 23:00 1 968,00 zł
  Szkolenie Badania UX: ewaluacja (dzień 3)

dostępnych: 0

Wyprzedane 1 107,00 zł Wyprzedane

Ceny biletów zawierają podatek VAT. Do ceny biletu może zostać doliczona opłata transakcyjna.

Polecamy także:

ESP Sport & Zdrowie

23 Lutego - 24 Lutego od 20,00 zł
AmberExpo, Gdańsk

Konferencja Fitness PEI V

23 Marca, 08:00 139,00 zł
PGE Narodowy, Warszawa

FIWE FITNESS BUSINESS TRADE SHOW 2018

Jutro, 10:00 od 34,99 zł
EXPO XXI, Warszawa

III MIĘDZYNARODOWY KONGRES DIAMENTY SPRZEDAŻY - Warszawa

17 Października, 09:00 - 18:00 od 490,00 zł
HOTEL Puławska Residence, 02-801 Warszawa

Organizujesz wydarzenie?

Dołącz do tysięcy polskich organizatorów korzystających z Evenea do sprzedaży biletów i rejestracji uczestników.

Dowiedz się więcej