✅Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek
Szkolenie: Zarządzanie produktem
Wprowadzanie nowych produktów na rynek
Szkolenie dla product i brand managerów
Szkolenie Warszawa, sala szkoleniowa
Trener: Michał Dziekoński
Program szkolenia: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/innowacje-szkolenie/
Korzyści i rozwój umiejętności:
- Nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów
- Poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek
- Zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania produktów itp.)
- Poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem
- Zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia
Dzień 1 - Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami
1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach:
2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT
- Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
- Etap 1 symulacji - STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
- Etap 2 symulacji - consumer insights i polityka cenowa (pricing)
- Etap 3 symulacji - narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
- Etap 4 symulacji - prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników, wręczenie nagród dla najlepszego zespołu oraz wnioski
i interakcyjny sposób przyswoić etapy wprowadzania nowej oferty na rynek
3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku - praktyczne podsumowanie + narzędzia.
Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case-studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku
Dzień 2 - Zarządzanie portfelem produktów i plan rozwoju produktów
- Profil kompetencji product managerów.
- Ocena portfela produktowego w praktyce
- Plan rozwoju produktów.
- Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy
- Wdrażanie strategii produktowej oraz marketing-mix.
Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce i na świecie.
Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów - do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.