To wydarzenie już się zakończyło:( Sprawdź inne ciekawe wydarzenia:

Negocjacje w biznesie - Poznaj najskuteczniejsze techniki negocjacji biznesowych

22 Listopada, 09:00 - 18:00 od 219,00 zł
 

Negocjacje w biznesie - Poznaj najskuteczniejsze techniki negocjacji biznesowych!

29 Listopada, 09:00 - 18:00 od 219,00 zł
NOVOTEL WROCŁAW CITY, 53-011 Wrocław

Negocjacje w biznesie - Poznaj najskuteczniejsze techniki negocjacji biznesowych

6 Grudnia, 09:00 - 18:00 od 219,00 zł
 

WYWIERANIE WPŁYWU W SPRZEDAŻY- BRIAN TRACY - Warszawa

Wtorek, 09:00 - 19:00 od 390,00 zł
Hotel Riviera ****, 05-124 Olszewnica Nowa/pod Warszawą

Warsztaty: Umowy na obsługę IT - bilety

Warsztaty poprowadzą radcy prawni Roman Bieda i dr Zbigniew Okoń, posiadający wieloletnie doświadczenie praktyczne w obsłudze projektów IT, w tym sporządzaniu umów dotyczących usług IT.

W trakcie warsztatów nacisk położony zostanie na praktyczne zagadnienia związane z umowami IT, a poszczególne omawiane zagadnienia ilustrowane będą przykładami z orzecznictwa sądów, przypadków z praktyki oraz przykładowymi postanowieniami umów serwisowych, outsourcingowych i licencyjnych.

Uczestnicząc w warsztatach otrzymują Państwo zaświadczenie o punktach szkoleniowych do przedstawienia w Krajowej Radzie Radców Prawnych.


Warsztaty polecane są osobom zawodowo związanym z kontraktami IT, w tym:

  • kadrze zarządzającej IT, dyrektorom IT oraz managerom IT
  • managerom odpowiedzialnym w firmach IT za negocjacje i realizację umów outsourcingowych, serwisowych (utrzymaniowych)
  • managerom odpowiedzialnym za rozwój systemów informatycznych
  • koordynatorom umów serwisowych (utrzymaniowych) i outsourcingowych
  • prawnikom firm IT oraz planującym korzystać z usług IT

Dzień 1 | 28 marca 2017 | wtorek

Prowadzący: Mecenas Roman Bieda

09:30 - 10:00 rejestracja Uczestników, poranna kawa

10:00 - 11:15 Umowa utrzymaniowa (serwisowa)

  • Charakter prawny umowy
  • Zasady świadczenia usług serwisu / utrzymania (SLA, KPI itp.)
  • Regulacje dotyczące zarządzania incydentami(zgłaszanie, klasyfikacjausuwania incydentów itp.)
  • Zasady rozliczania wynagrodzenia
  • Zarządzanie personelem i "podwykonawcami"
  • Zarządzanie umową (koordynatorzy itp.)
  • Okres obowiązywania i zasady wypowiedzenia umowy
  • Prawa autorskie (aktualizacje, modyfikacje oprogramowania, dokumentacja)
  • Programy komputerowe - zasady modyfikowania i korzystania z modyfikacji
  • Przeniesienie majątkowych praw autorskich
  • Umowa licencji (zasady udzielania licencji, okres obowiązywania, zakres, terytorium, ryzyka związane z wypowiedzeniem licencji)
  • Odpowiedzialność Stron (zasady odpowiedzialności, kary umowne, limity odpowiedzialności)
  • Ćwiczenia - analiza klauzul umowy

11:15 - 11:30 przerwa na kawę

11:30 - 12:45 Umowa pełnego outsourcingu IT

  • Modele outsourcingu
  • Etapy realizacji umowy pełnego outsourcingu
  • Zasady"przenoszenia" zasobów na outsourcera (sprzęt, oprogramowanie, umowy serwisowe itp.)
  • Charakter prawny i konstrukcja umowy pełnego outsourcingu
  • Zasady świadczenia usług outsourcingowych (SLA, katalogi usług itp.)
  • Zmiany umowy outsourcingowej(zmiana wolumenu i zakresu usług, zmiana katalogu usług, branchmarkingitp.)
  • Wypowiedzenie oraz wyjście z umowy (exit plan)

12:45 - 13:30 lunch

13:30 - 14:45 Umowy dotyczące rozwoju oprogramowania

  • Umowy ramowe - zasady powierzania prac dotyczących rozwoju oprogramowania
  • Charakter zamówień na rozwój oprogramowania (usługi/dzieło)
  • Prawa autorskie do rozszerzeń i modyfikacji oprogramowania
  • Zasady rozwiązania umowy oraz odstąpienia (wypowiedzenia) od poszczególnych zamówień

14:45 - 15:00 przerwa na kawę

15:00 - 16:15 Ochrona danych osobowych w związku z świadczeniem usług utrzymaniowych/outsourcingowych

  • Reforma prawa UE - Ogólne rozporządzenie o ochronie danych
  • Przetwarzanie danych osobowych w związku z świadczeniem usług IT
  • Administrator danych / przetwarzający
  • Konstrukcja umowyo powierzenie przetwarzania. Analiza postanowień umowy.

Dzień 2 | 29 marca 2017 | środa

Prowadzący: dr Zbigniew Okoń

09:30 - 10:00 poranna kawa

10:00 - 11:15 Kontrakty chmurowe - wprowadzenie

  • Typowe modele cloud computing: IaaS, PaaS, SaaS
  • Usługi chmurowe a podobne usługi IT (kolokacja, hosting)
  • Rodzaje chmury: chmura prywatna, publiczna, mieszana
  • Kto jest kim w kontraktach chmurowych: usługobiorca, użytkownik, dostawca usług
  • Resellerzy usług chmurowych z wartością dodaną i integratorzy rozwiązań

11:15 - 11:30 przerwa na kawę

11:30 - 12:45 Własność intelektualna w kontraktach chmurowych

  • SaaS/IaaS/PaaS - usługa czy licencja
  • Dopuszczalność migracji do chmury eksploatowanego oprogramowania - ograniczenia dotyczące terytorialnego zakresu licencji, wirtualizacji, mocy obliczeniowej
  • Odpowiedzialność za naruszenia praw własności intelektualnej przy usługach chmurowych

12:45 - 13:30 lunch

13:30 - 14:45 Dane osobowe i tajemnice zawodowe w kontraktach chmurowych

  • Prawo i jurysdykcja właściwa dla przetwarzania danych osobowych w cloud computing (państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego, państwa trzecie)
  • Dopuszczalność transferu danych osobowych do państwa trzeciego w związku z usługami cloud computing, skutki wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie Schrems (C-362/14)
  • Postanowienia umowne związane z zabezpieczeniem danych osobowych
  • Dalsze powierzenie (podpowierzenie) danych osobowych do przetwarzania w kontraktach chmurowych
  • Reforma prawa UE - skutki wejścia w życie ogólnego rozporządzenia o danych osobowych dla usług chmurowych i projekt rozporządzenia ePrivacy
  • Tajemnice zawodowe (bankowa, ubezpieczeniowa, telekomunikacyjna) w usługach chmurowych - główne problemy prawne (dopuszczalność przechowywania danych w chmurze, ograniczenia outsourcingu łańcuchowego) i wytyczne regulatorów

14:45 - 15:00 przerwa na kawę

15:00 - 16:15 Kontrakty chmurowe - kluczowe postanowienia umowne

  • Dostosowanie kluczowych dostawców usług chmurowych do wymogów prawa europejskiego - przegląd klauzul spotykanych w praktyce
  • Wybór prawa i jurysdykcji - konsekwencje praktyczne dla możliwości dochodzenia roszczeń od dostawcy usług chmurowych
  • Wsparcie dla usługobiorcy i jakość świadczonych usług (SLA)
  • Odpowiedzialność za szkodę związaną z naruszeniem zasad dotyczących danych osobowych, tajemnic zawodowych innego naruszenia bezpieczeństwa danych
  • Ograniczenia odpowiedzialności
  • Kontrola nad działalnością dostawcy usługi
  • Ryzyko vendor lock-in i zapewnienie exit plan
  • Wypowiedzenie umowy oraz możliwość zmiany dostawcy usług

15:00 - 16:15 zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Zobacz również:

szkolenia szkolenia w Warszawie wydarzenia Warszawa Roman Bieda Zbigniew Okoń

Skontaktuj się z organizatorem

Organizatorem wydarzenia "Warsztaty: Umowy na obsługę IT" jest Nowoczesna Firma SA

Warszawa

Organizujesz wydarzenie?

Dołącz do tysięcy polskich organizatorów korzystających z Evenea do sprzedaży biletów i rejestracji uczestników.

Dowiedz się więcej