VIP Customer Service™. Profesjonalna Obsługa Klientów VIP. OneDayTraining©
9 Czerwca 2015, 09:30-16:00 (Wtorek)
VIP Customer Service™
Profesjonalna Obsługa Klientów VIP
Warsztaty szkoleniowe w formule OneDayTraining©
Według raportu Forbes'a nabywcami dóbr luksusowych w Polsce są osoby należące do 3% najlepiej zarabiających, których dochody przekraczają 7,1 tys. miesięcznie. Dodatkowo, dochodzi jeszcze grupa aspirującą o dochodach 3,7 tys. do 7,1 tys. miesięcznie, której członkowie z pomocą dóbr luksusowych pragną być uznawani za przedstawicieli wyższej sfery. Według raportu KPMG ceny dóbr luksusowych w Polsce zaczynają się, od 178 tys. zł dla samochodu, 9,2 tys. za zegarek męski i 960 zł za butelkę koniaku, czyli, na przykład, mercedes E klasa i BMW serii 5.
Jak zatem obsługiwać tak wąską grupę klientów? Według opinii D. Dubois należy stosować dokładnie przeciwną strategię sprzedażową niż w przypadku dóbr dostępnych dla ogółu. Najważniejsza dla klienta dóbr luksusowych jest bowiem świadomość istnienia marki, reprezentującej wysoką jakość i duże koszta produkcji z nią związane, ale także niedostępność dla ogółu. Podejście kosztowności i niedostępności stosuje się, kiedy marka jest głęboko ugruntowana w świadomości klienta. Wtedy wymaga się od klienta pewnego wysiłku w celu zdobycia upragnionego produktu lub usługi.
OneDayTraining©. Dynamiczna formuła szkolenia dla ludzi ceniących swój czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.
Program szkolenia
STANDARDY OBSŁUGI KLIENTA
- Dlaczego klient VIP jest tak ważny?
- Przedstawienie dobrej i złej obsługi klienta
- Procedury i standardy obsługi klientów VIP
SPECYFIKA I CHARAKTER KLIENTA VIP
- Co każdy powinien wiedzieć o kliencie typu VIP?
POTRZEBY PSYCHOLOGICZNE KLIENTÓW VIP
- Źródła informacji o VIP-ach
- Prezentacja badań
- Grupy klientów typu VIP
- Jak zaspokajać potrzeby klientów VIP?
- Czego unikać w kontakcie z klientami VIP?
- Prezes, dyrektor, osoba zamożna
- Najczęstsze błędy popełniane w kontaktach z klientami VIP
KOMUNIKACJA W PROCESIE OBSŁUGI KLIENTA VIP
- Bariery komunikacyjne i ich usuwanie
- Pułapki językowe i ich rozbrajanie
- Sposoby argumentacji
- Jak być partnerem klienta typu VIP?
- Wywoływanie pozytywnego pierwszego wrażenia
- Okazywanie rozmówcy poczucia ważności
- Asertywność jako metoda budowania partnerstwa
SAVOIR VIVRE W ROZMOWACH Z KLIENTAMI VIP
- Powitanie i przedstawianie się swojemu rozmówcy
- Rola ubioru i wyglądu zewnętrznego
- Etykieta rozmów telefonicznych i mailingu
MAPA PROCESU OBSŁUGI KLIENTÓW VIP
- Procedury i standardy obsługi klientów VIP
- Przykłady i dobre praktyki
- Analiza trudnych sytuacji
- Co mogę zrobić więcej dla moich klientów?
- Wprowadzenie zasad i standardów obsługi klienta VIP
KONTAKT Z TRUDNYM KLIENTEM
- Dlaczego klienci VIP bywają "trudni"
- Sposoby postępowania z konkretnymi typami trudnych klientów
- Pojęcie asertywności w kontekście klienta VIP
-
Trening technik asertywnych w kontakcie z trudnym klientem
PODSUMOWANIE/ ZAKOŃCZENIE
Materiały szkoleniowe
- Materiały dydaktyczne/podręcznik dokumentujące przekazaną wiedzę
- Testy i analizy własnych możliwości
- Imienny certyfikat ukończenia szkolenia
Organizacja
- Czas trwania: 1 dzień
- Godziny: 09.30-16.00
- Inwestycja zawiera: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Metody szkoleniowe
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Elementy coachingu i Mindmappingu
- Dyskusje i burze mózgów
- Studia przypadków
- Kwestionariusze i testy zachowań
Dodatkowe informacje
- Menadżer projektu: Anna Andruczyk
[email protected]
Prowadzący
Marek Hajduczenia. Karierę zawodową rozpoczynał na początku lat dziewięćdziesiątych w firmach branży FMCG w tym w Cadbury Poland, gdzie przez wiele lat zajmował się budowaniem relacji z kluczowymi klientami i gdzie zdobył bardzo specjalistyczne doświadczenie handlowe. Następnie w firmie Raben Logistics Sp z o.o. jako dyrektor ds. logistyki oraz jako dyrektor handlowy w firmach Jeronimo Martins, Eurocash oraz Mag zdobył bardzo bogate i unikalne doświadczenia w dziedzinie zarządzania strategicznego, zarządzania dużymi zespołami pracowników, zarządzania projektami, co zaowocowało wyjątkowymi autorskimi programami z zakresu zarządzania sprzedażą, negocjacji, budowania zespołów handlowych, a także wykorzystania technik wywierania wpływu i skutecznej argumentacji. Posiada międzynarodowy certyfikat EBDA (European Business Development Association) w zakresie zarządzania i rozwoju sieci sprzedaży w systemie Retail oraz Zarządzania Organizacją Handlową. Jest członkiem rady programowanej oraz doradcą strategicznym Międzynarodowego Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości. Jest autorem wyjątkowej w skali międzynarodowej metody motywacji i pracy z zespołem handlowym. Doskonałe umiejętności komunikacyjne wykorzystuje z powodzeniem w prowadzeniu szkoleń, a bogate prawie 20 letnie doświadczenie zawodowe w połączeniu z 8 letnią bardzo intensywną praktyką trenerską powodują, iż szkolenia prowadzone przez niego są niezwykle ciekawe i praktyczne. Specjalizuje się w projektach z zakresu sprzedaży, logistyki, zarządzania, wywierania wpływu i negocjacji.
Posiada prawie 20 lat praktycznego doświadczenia zawodowego i bez mała 300 osobiście realizowanych i nadzorowanych projektów doradczych, szkoleniowych i badawczych między innymi dla:
AGORA, ALIOR BANK, AMBRA, BRE LEASING, CANAL+, CANON POLSKA , DELPHI, HOTEL BRISTOL, KOMATSU, NESTLE, PLAY/(P4), AMER SPORT, ASTER, AUCHAN POLSKA, BAKOMA, BNP PARIBAS (FORTIS BANK), BRITISH AMERICAN TOBACCO POLSKA, BRVZ, CANAL+, CARRIER, CARREFOUR, CARLSBERG, PEKAO SA, CHANEL, CITIBANK, POLSAT, DEICHMANN, DIOR, DUKA, EUROZET, FED-EX, HBO, HENKEL, ING COMMERCIAL FINANCE, ING CAR LEASE, ING LEASE, INTERCHAMP, ITI NEOVISION, JAPAN TOBACCO INTERNATIONAL, KOTLIN, SPOŁEM, LOTOS, LEKKERLAND, MEDIA SATURN, MILLENIUM LEASING, MILLENNIUM BANK, MULTIMEDIA, NESPRESSO, NESTLÉ WATERS, NOKIA, OTIS, PHILIP MORRIS POLSKA, POLPHARMA, SCANIA, SCHIEDEL, SEPHORA, SHERATRON, SODEXHO PASS, STORCK, STRABAG, UBISOFT, UCB PHARMA, UPC, VATTENFALL, VIASAT, VISION EXPRESS, VOBIS
Jest członkiem następujących organizacji:
ABSEL (Association for Business Simulation and Experiential Learning) / ACTO (Association of Coach Training Organizations) / ASTD (American Society for Training & Development) / IBDC (International Business Development Center) / IPPP (Instytut Partnerstwa Prywatno Publicznego) / EBDA (European Business Development Association) / WABC Worldwide Association of Business Coaches / SDG Stowarzyszenie Doradców Gospodarczych /
www.asset.pl
Nasze Referencje
----------------------------------------------------------------------------------
"Nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdziły wysoki profesjonalizm, kompetencje i wiedzę trenerów, a interaktywny sposób prowadzenia szkoleń był bardzo pozytywnie oceniony przez pracowników."
Ewa Hołopiak
Kierownik Działu Kadr i Administracji,
Nestlé Waters Polska
----------------------------------------------------------------------------------
"Wysoka jakość usług szkoleniowych świadczonych przez firmę ASSET Business Development, jej profesjonalizm i rzetelność stanowią modelowy przykład najwyższej jakości usług sektora B2B w Polsce"
Ewa Zamojska
Dyrektor Sprzedaży,
CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------
"...mogę polecić firmę Asser Business Development wszystkim pracodawcom, których celem jest sprawne i najwyższej jakości realizowanie swoich projektów szkoleniowych i rozwojowych."
Anna Hyży
HR Manager,
Bakoma Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------
"Bez żadnych wątpliwości stwierdzamy, że firma Asset realizuje zakontraktowane usługi w sposób rzetelny i profesjonalny, w związku z czym DII rekomenduje usługi szkoleniowe świadczone przez Asset Business Development Sp. z.o.o."
Jakub Bartkiewicz
Prezes Zarządu,
Dom Inwestycyjny Investors S.A.
----------------------------------------------------------------------------------
"Polecam firmę Asset Business Development jako profesjonalnego partnera wspierającego swoich klientów w rozwoju kompetencji pracowników oraz świadczącego usługi szkoleniowe na najwyższym poziomie"
Anna Kwiatek
Kierownik Działu Personalnego,
Lekkerland Polska Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------
"Szkolenia zostały bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników. Trenerzy wnieśli ciekawy,bogaty, nowatorski program i sympatyczną atmosferę. Prowadząc szkolenia wykazali się solidnością, profesjonalizmem, wysokim poziomem wiedzy fachowej,doświadczeniem i zaangażowaniem."
Henryk Tomaszek
Prezes Zarządu,
Fabryka Narzędzi
"FANAR" S.A.
----------------------------------------------------------------------------------
"Dzięki wysokim kompetencjom Trenerów firmy Asset oraz osobom koordynującym organizację szkoleń mieliśmy poczucie bezpieczeństwa w zakresie realizacji ustalonych terminów oraz programu. Warto zwrócić uwagę na bardzo dobry kontakt oraz elastyczność realizacji zleconych szkoleń z gwarancją rzetelnego i profesjonalnego ich przeprowadzenia."
Iwona Syroka
Kierownik d/s Personalnych,
Vision Express SP Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------