tech.3camp | GameDev | 11 czerwca 2019 | 18:00 | O4 Coworking
11 Czerwca 2019, 18:00-21:00 (Wtorek)
Zapraszamy na 56. tech.3camp.
Tematem spotkania będzie GameDev.
Jak zawsze po prelekcjach zapraszamy na piwo i pizzę.
Agenda:
18:00 - 18:30 - Andrzej Fałkowski - MVVM w Unity - Studium Przypadku
Wzorzec architektoniczny MVVM (Model-View-ViewModel) to wzorzec opierający się na specyficznym oddzieleniu modelu danych i widoku z użyciem dodatkowej warstwy pośredniej - warstwy modelu widoku. Jak ta sałatka słowna przekłada się praktyczną implementację? Jak wygląda jego zastosowanie w dość specyficznej grupie aplikacji, jaką niewątpliwie są gry? Jak wygląda praca w takim wzorcu z użyciem istniejącego silnika gier (Unity)? Jak wypada on na tle alternatywnych rozwiązań? Jakie zagrożenia i wyzwania czyhają na biednego programistę narażonego na ekspozycję na ten wzorzec? Jako programista C#/Unity od ponad dwóch lat pracujący z tym wzorcem postaram się odpowiedzieć na te pytania.
18:30 - 19:00 - Mikołaj Dereszewski - Architektura Scriptable Based w silniku Unity
Niech pierwszy rzuci kamień programista gier, który nigdy nie użył Singletona. Wygodne podejście nie zawsze jest najlepszym i może na późniejszym etapie produkcji powodować konieczność wielokrotnego łatania kodu. Podczas tej prezentacji dowiecie się, czym jest architektura Scriptable Based, jakie ma wady i zalety oraz jak ją zaimplementować w silniku Unity.
19:00 - 19:30 - Mariusz Gąsiewski, Google - Testowanie A/B gier mobilnych i aplikacji z wykorzystaniem Firebase
Jak robić testowanie A/B z wykorzystaniem Firebase? Co się da testować a czego się nie da? Jakie formy testów gier/aplikacji się najlepiej sprawdzają? Przykłady testów A/B gier i aplikacji. Na końcu prezentacji Mariusz wspomni nieco o GameCampie (www.gamecamp.io) i o Google for Startups.
19:30 - 20:00 - Łukasz Miądowicz - Hyper-casuals & takeaways
A must-attend session for anyone involved or wanting to learn more about the raising hyper-casual genre & data including: F2P market size, top publishers, biggest titles, KPIs, latest M&A activity & take-aways from Tap Tap Games powered by Huuuge. Take aways include overview of hyper-casual genre , important KPIs to focus on, how to monetize these games, what is important in terms of game design etc.
PRELEGENCI
Andrzej Fałkowski
Inżynier informatyk, maniak gier komputerowych i programista C#/Unity z pięcioletnim stażem komercyjnym. Obecnie starszy programista w Playsoft. Na przestrzeni lat przyłożył rękę do kilkunastu projektów, od dopieszczonych produkcji do totalnych kaszan. Przeciwnik chwytnych haseł. Wyznawca nauki przez praktykę. Pragmatyk
Mikołaj Dereszewski
Programista Unity z Trójmiasta od dziecka zafascynowany tworzeniem gier, z doświadczeniem w produkcjach mobilnych. Po godzinach wykładowca C# w studenckiej grupie .NET PG, prelegent na meetupach 3CityVR oraz organizator corocznego gdańskiego Hackerspace Game Jamu.
Mariusz Gąsiewski
Mariusz Gąsiewski has been with Google since 2007. He is now responsible for growth of mobile gaming ecosystem in Poland. He is leading mobile gaming initiatives at Google for Startups Campus in Warsaw. During most of his career was helping some of Google's biggest clients in Central and Eastern Europe in preparation and implementation of mobile measurement strategies. He is a frequent speaker at gaming and mobile conferences and a founder of GameCamp, one of the biggest mobile gaming communities in Europe.
Łukasz Miądowicz
Łukasz Miądowicz (Huuuge Games) graduated Applied Physics & Quantum Mechanics at Gdańsk University of Technology. Entrepreneur & founder of startups: ARound (Augmented Reality, EEG), Blast Lab (Internet of Things). Co-founder of Gdańsk Entrepreneurial Network driving startup ecosystem in Trójmiasto. Mentor at Intel Challenge & hub:raum Deutsche Telekom incubator. Previously at Huuuge responsible for Business Development & Partnerships then moved to Product Manager role at AirHelp, Scalac, STX Next building mobile, web & Machine Learning products for travel & fin-tech. Recently joined back Huuuge as Huuuge Ambassador responsible for indie developers relation & business development for Tap Tap Games.
Sponsorem cyklu tech.3camp jest Firma Intel
Sponsorzy wspierający:
LPP Finastra Alior Bank GetResponse Codilime Vector
Miejsce
al. Grunwaldzka 472B, Gdańsk