QAP Day - konferencja on-line
8 Listopada 2018, 10:00-17:00 (Czwartek)
								
	
Quality and Practice Day to pierwsza w Polsce "konferencja on-line" skoncentrowana na praktycznym podejściu do systemów zarządzania i dzieleniu się wiedzą oraz wskazówkami w ważnych dla branży tematach. 
	Termin wydarzenia nie jest przypadkowy. Wierzymy, że w Światowy Dzień Jakości należy przywrócić systemom zarządzania praktyczne podejście i dyskutować o efektach i biznesie , a nie tylko o marzeniach, mglistych ideach i aspektach teoretycznych.
	
	Czego możesz się spodziewać?
	
- 5 ważnych obszarów tematycznych prowadzonych przez 4 prelegentów
 
- Praktyczne wskazówki, atrakcyjna forma prezentacji
 
- Dostęp do wszystkich nagrań z wydarzenia
 
- Dostęp do wybranych szablonów i omawianych narzędzi
 
	
	Jak to działa?
Kupując bilet uzyskujesz dostęp do 5 webinarów podczas, których na żywo, możesz zadawać pytania i komunikować się z innymi uczestnikami wydarzenia. To jednak nie wszystko. Dodatkowo otrzymasz nagrania wideo wszystkich tematów. Wrócisz do nich w dogodnym dla Ciebie czasie z dowolnego miejsca posiadającego dostęp do Internetu. Poza tym, otrzymasz wybrane szablony narzędzi, które możesz wykorzystać w swojej pracy.
	
Program konferencji:
10:00 - 11:00 Efektywne szkolenia, czyli badanie skuteczności i analiza potrzeb na przykładzie szkolenia "auditorów wewnętrznych" (Michał Smagała)
11:10 - 12:40 Efektywność auditów wewnętrznych w przykładach (Michał Kubista)
12:50- 13:50 Wprowadzenie do praktycznego zarządzania procesami (Piotr Fiderkiewicz)
14:00 - 15:20 Doskonalenie Systemu Zarządzania - sposób na realny rozwój biznesu (Magdalena Gawarecka)
15:30 - 17:00 Analiza i szacowanie ryzyka w praktyce (Michał Kubista)
	
	Efektywne szkolenia, czyli badanie skuteczności i analiza potrzeb na przykładzie "auditorów wewnętrznych"
Autor: Michał Smagała, Dyrektor ds. Szkoleń, Marketingu i PR
	 Godzina: 10:00 - 11:00
	 
	Opis:
	 Przestań szkolić pracowników dla certyfikatów i zaświadczeń, zacznij podnosić ich kompetencje i realnie przekładaj ten proces na cele biznesowe.Sprawdź jak na przykładzie szkolenia dla "auditorów wewnętrznych" w kilku krokach możesz zbadać potrzeby szkoleniowe swojego zespołu, - dopasować czas i zakres szkolenia oraz ocenić efekty.
	Zagadnienia:
- Ankieta ewaluacyjna jako słaby miernik efektywności szkolenia
 - Modele HPI i Kirpatrika w praktyce
 - Co to jest meta-poziom i transfer?
 - Jak w trzech krokach stracić budżet na nieefektywne szkolenie i zniechęć pracowników do Systemu Zarządzania
 - Dlaczego wykład dostarcza wiedzę, ale słabo przekłada się na umiejętności
 

	Efektywność auditów wewnętrznych
Autor: Michał Kubista, Manager ds. certyfikacji i rozwoju 
Godzina: 11:10 - 12:40
	 
	Opis:
	 Audity wewnętrzne skoncentrowane na poprawie kluczowych wskaźników biznesu, to nie tylko podręcznikowe założenia. To realne korzyści, których Zarząd i Pełnomocnik powinien wymagać. Sprawdź na co zwrócić uwagę planując audity wewnętrzne, gdzie szukać obszarów do poprawy skuteczności i jak nie przesadzić z "dokumentacją". Dowiedz się jak wykorzystać audity w celu obniżenia wskaźników reklamacji, opóźnień w realizacji zamówień czy oszczędności na odpadach poprodukcyjnych. Wszystko w przykładach.
Zagadnienia:
- Cele auditów - zmora pełnomocników - jak wykorzystać wymaganie normy dla potwierdzenia zgodności lub doskonalenia
 - "Kwestionowanie rzeczywistości" w procesie jako droga do szukania potencjału doskonalenia
 - Skutecznie czy efektywnie - na którą perspektywę zwrócić wagę w audice
 - Rola edukacyjna auditu
 
	

	Wprowadzenie do praktycznego zarządzania procesami
Autor: Piotr Fiderkiewicz, Konsultant, auditor, trener Quality Austria-Polska
Godzina: 12:50- 13:40
	Opis:
	 Wyszukane metody, mierniki statystyczne i nadmiary wiedzy teoretycznej zostawmy teraz na boku. Wykorzystaj swoje doświadczenie, skuteczne narzędzia i zdrowy rozsądek do przeglądu i porządkowania procesów w organizacji mając w głowie efektywność biznesu, a nie tylko wytyczne norm.
Zagadnienia:
- Efekt studni i zasada Ackoffa
 - Co to znaczy "zarządzać procesami", czyli kontrole wejścia-wyjścia i wskaźniki
 - Od czego zacząć przegląd procesów w organizacji?
 - Gdzie szukać efektywności w procesach? Wartość dodana, strumień wartości, adaptacja QFD, pole sił.
 - Czy opisy procesów są potrzebne i jak zrobić to mądrzej?
 - Minimum treści maksimum informacji, czyli stopień szczegółowości i procedury
 

	 Autor: Magdalena Gawarecka, Konsultant, auditor, trener Quality Austria-Polska
	 Godzina: 13:50 - 15:20
	Opis:
	 Zapomnijmy na chwilę o górnolotnych terminach. Doskonalenie, to przede wszystkim poprawa funkcjonowania biznesu i lepsze wyniki m.in. finansowe. Podczas prezentacji przejdziemy przez najbardziej obiecujące do doskonalenia obszary, poznamy możliwe rozwiązania i wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę.
Zagadnienia:
- Jak odnaleźć się w zmieniającym się otoczeniu - kontekst organizacji i działania w wyniku analizy kontekstu
 - Analiza ryzyka i planowanie w oparciu o jej wyniki
 - Wymagania w odniesieniu do wyrobów i usług - niezbędne minimum czy poziom wyjściowy do rozwoju?
 - Analiza danych dotyczących uzyskiwanych wyników - rozwiązania, przykłady
 - Audit wewnętrzny i przegląd zarządzania - narzędzie kierownictwa firmy do eliminowania słabych stron
 

	Analiza i szacowanie ryzyka w praktyce
Autor: Michał Kubista
Godzina: 15:30 - 17:00
	
	 Opis:
	 Analiza i szacowanie ryzyka i szans można wykonać w celu spełnienia wytycznych normy lub wykorzystać energię, czas i zasoby do przygotowania biznesu na "nieoczekiwane". W kilku logicznych krokach przekonaj się jak zabrać się za przegląd i szacowanie ryzyka, wdrożyć niezbędne zmiany, ustalić wskaźniki do monitorowania i oceniać wyniki.
Zagadnienia:
- Analiza Ishikawy oraz PESTEL
 - Jak dobrze przeprowadzić poszerzoną analizę SWOT
 - Jak opracować action plany - na zasadzie zarządzania projektem
 - Działania wpisane w procedury i instrukcje, check listy
 - Jak ustalić właściciela ryzyka oraz narzędzia do monitorowania
 - Dane wejściowe do oceny na przeglądzie zarządzania
 
Google Calendar
Outlook
iCal