Programowanie aplikacji iOS w Swift 5
17 Października 2020, 09:30 (Sobota) - 18 Października 2020, 15:30 (Niedziela)
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLENIU
Chcesz rozpocząć przygodę z programowaniem aplikacji na urządzenia z systemem iOS? To szkolenie jest dla Ciebie! Nauczymy Cię podstaw języka Swift oraz projektowania aplikacji na urządzenia firmy Apple. Intensywne 2 dni pozwolą Ci poznać narzędzia i koncepcje niezbędne do rozpoczęcia kariery programisty Swift. Praca z profesjonalnymi trenerami pozwoli Ci rozwiązać wszelkie problemy i rozwiać wątpliwości, a dzięki napisanym wspólnie aplikacjom wzbogacisz swoje portfolio.
- 2 dni szkolenia z profesjonalnym trenerem
- Materiały dydaktyczne on-line
- Praktyczne przykłady i zadania
- Wsparcie trenera po szkoleniu
PO UKOŃCZENIU KURSU "PROGRAMOWANIE APLIKACJI IOS W SWIFT 5" UCZESTNICY BĘDĄ
- Znać podstawy języka Swift oraz podstawowe konstrukcje API systemu iOS
- Znać podstawy CoreData i pracy z danymi
- Znać podstawy zapisywania danych Swift
- Znać podstawy UIKit
- Znać podstawy SwiftUI
OSOBY, DO KTÓRYCH SKIEROWANE JEST TO SZKOLENIE
- Osoby początkujące
- Programiści, znający inne języki programowania
- Architekci oprogramowania
- Konsultanci ds. technologii
WYMAGANIA WSTĘPNE
Mile widziana znajomość podstawowych koncepcji programistycznych (w tym zmienne, logika, klasy, obiekty, napisy).
KTO PROWADZI TO SZKOLENIE?
Szkolenie prowadzone jest przez Certyfikowanego Trenera Apple, praktyka z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu aplikacji na urządzenia z systemem iOS.
PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ 1
9:30 - 17:30
- Podstawy programowania w języku Swift
- Typy stałe i zmienne
- Funkcje, zakresy, bloki kodu
- Przekazywanie wartości
- Klasy i obiekty
- Narzędzia programistyczne Xcode
- Symulatory sprzętu Apple
- Konfiguracja i instalacja środowiska programistycznego
- Tworzenie projektu
- Korzystanie z urządzeń fizycznych
- Interfejsy użytkownika
- Rodzaje kontrolek UIKIt
- Grafika w UIKit
- Podstawy pozycjonowania kontrolek UKit z wykorzystaniem AutoLayout
- Funkcje obsługi dotyku (UIGestureRecognizers, akcje)
- Tworzenie deklaratywnego Interfejsu użytkownika w SwiftUI i integrowanie go z UIKit
8:30 - 16:30
- Protokoły i Delegaty
- Wyświetlanie kolecji danych
- UITableView
- Wzorce projektowe związane z modelem MVC
- Obiekt UITableView
- Delegaty i źródła danych
- System plików iOS i zapisywanie danych w plikach
- Komunikacja sieciowa
- JSON i jego parsowanie
- Protokoły Codable i Decodable
- Obsługa wywołań sieciowych
- Nowoczesne frameworki sieciowe w iOS
TWÓJ TRENER:
dr Błażej Zyglarski- Autoryzowany Trener Apple (Swift)
Od lat pasjonat technologii mobilnych. Autor dziesiątek aplikacji dla systemów iOS, tvOS i watchOS. Wykładowca na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Praktykujący deweloper iOS. Współzałożyciel Asuri Solutions.
CO ZAPEWNIAMY W RAMACH SZKOLENIA?
- Organizację szkolenia oraz zapewnienie profesjonalnego trenera
- Materiały dydaktyczne odpowiednie do określonego poziomu
- Catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Bezpłatne konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
CZEGO POTRZEBUJESZ?
- Komputer Macbook
- System operacyjny macOS High Sierra lub Mojave
- Xcode 10 (dostępna wersja beta)
- Mile widziany iPhone z systemem iOS 12 (dostępna jest wersja beta)
- Konto Apple ID
Miejsce
Bydgoska 1, Toru