To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Zapoznaj się z podstawowymi pojęciami w dziedzinie programowania. Poznasz język programowania Java i JVM. Podstawowa składnia języka Java. Instalacja, konfiguracja i użytkowanie IDE. Pierwsze programy w Javie.
Kurs twa łącznie 32h. Wymagana jest obecność na 80% zajęć.
Wiek uczestników 16+
Zajęcia odbywać się będą w dni:
- 15 czerwca 10:00-16:00(sobota)
- 18 czerwca 17:00-21:00 (wtorek)
- 25 czerwca 17:00-21:00(wtorek)
- 27 czerwca 17:00-21:00 (czwartek)
- 29 czerwca 10:00-16:00 (sobota)
- 2 lipca 17:00-21:00 (wtorek)
- 4 lipca 17:21:00(czwartek)
Wiedza i umiejętności osiągnięte przez uczestników zajęć:
- samodzielnie instaluje i konfiguruje Eclipse IDE
- pisze prosty program, kompiluje i uruchamia go
- drukuje dane na konsolę i wczytuje z niej liczby i napisy
- wie co to są zmienne i na czym polega typowanie, zna typy podstawowe i wie kiedy jakie stosować
- zna operatory logiczne i arytmetyczne
- zna i stosuje pętle for, while i do-while
- zna i stosuje zwrotnice if i switch
- ie jaki zasięg mają zmienne w programie
- zna i korzysta w programie z tablic jedno i dwuwymiarowych
- potrafi obsługiwać proste wyjątki w Javie
- zapisuje dane do pliku tekstowego
- wczytuje dane z pliku tekstowego
- potrafi wykorzystać algorytmy: NWD, NWW, Erostatenesa, wyznaczanie silni, podzielności liczb
- samodzielnie rozwiązuje zadania wykorzystując opanowaną wiedzę i umiejętności
- rozumie sposób zapisu danych na komputerze, przelicza liczby między systemami 2,8,10,16
- wykonuje proste operacje na bitach
- rozumie czym się różni algorytm iteracyjny od rekurencyjnego
- rozwiązuje proste zadania algorytmiczne z wykorzystaniem algorytmów rekurencyjnych i iteracyjnych
- wie jak określa się wydajność czasową algorytmów
- stosuje notację O do opisania wydajności napisanego przez siebie algorytmu
- potrafi wykorzystać algorytmy: NWD, NWW, Erostatenesa, wyszukiwanie liczb pierwszych, wyznaczanie silni, ciągu Fibonacciego
- otrafi definiować klasy, ustawiać pola i metody publiczne i prywatne, korzystać ze statycznych pól i metod klasy, definiować konstruktory
- stosuje klasy zagnieżdżone i wewnętrzne
- potrafi korzystać i pisać samodzielnie metody ze zmienną liczbą parametrów
- wykorzystuje w programach metody klasy String
- wie jak porównywać obiekty klas w Javie i czym różni się sprawdzanie referencji od metody eq
- stosuje argumenty wiersza poleceń w programach Javy
- zna podstawowe struktury danych: listę jedno i dwukierunkową, wektor, stos i kolejkę
- potrafi zaimplementować poznane struktury danych dla typu prostego
- wie do czego służy system kontroli wersji GIT
- umie wykorzystać GITHUB do przechowywania kopii swojego kodu
- wie na czym polega dziedziczenie klas i potrafi z niego korzystać
- rozumie jak działa polimorfizm
- wie co to są i jak się definiuje klasy abstrakcyjne
- potrafi stworzyć hierarchię wielopoziomową klas
- wie, że wszystkie obiekty dziedziczą po klasie Object, zna jej metody
- rozumie definicje klas sparametryzowanych i potrafi napisać własną definicję dla jednego parametru
- stosuje najpopularniejsze kolekcje w Javie
- wykorzystuje typy opakowujące typy proste do użycia kolekcji
- wie do czego służą pakiety i jak je wykorzystywać do rozdzielania kodu
- potrafi zdefiniować interfejs oraz wykorzystać go przy implementacji
- zna podstawowe elementy programowania GUI w JavaFX
- potrafi napisać prosty program GUI rysujący 2D, wczytujący dane z formatki
- pracuje z napisami z użyciem klas StringBuffer i StringBuilder
- tworzy projekt LibGdx w Android Studio
- zna podstawowe pojęcia związane z tworzeniem gry 2D w LibGdx
- potrafi stworzyć prostą grę korzystając z LibGdx, Android Studio i Javy na Androida
Warsztaty organizowane są przez Stowarzyszenie Fablab Gdańsk we współpracy z Fundacją Orange.
Patronat medialny: trojmiasto.pl
Miejsce
FabLab Gdańsk powered by Orange
ul. Dolna Brama 8, Gdańsk
Zobacz na mapie
Zobacz na mapie
ul. Dolna Brama 8, Gdańsk
Termin
15 Czerwca 2019, 10:00 (Sobota)