Buduj lojalność wśród darczyńców, umacniaj organizację - Customer Experience dla NGO
19 Lipca 2019, 09:00-17:00 (Piątek)
Doświadczenie w kontakcie z organizacją pozarządową, jeśli jest spójne z wartościami, jakimi kieruje się odbiorca (darczyńca, wolontariusz, beneficjent itd.) ma olbrzymi wpływ na jego dalsze działania - utrzymanie kontaktu, spełnienie prośby organizacji, przekazanie innym osobom pozytywnej opinii o organizacji itd. Niestety niewiele organizacji dba o całościowe, spójne i pozytywne doświadczenia różnych grup interesariuszy, skupiając się zwykle na głównej działalności, pochłaniającej większość czasu. Dobre zaprojektowanie ścieżki kontaktu z odbiorcami, zadbanie o pozytywne wrażenia w jak największej liczbie punktów styku, umożliwia pewną automatyzację i znaczne uproszczenie działań, które w efekcie będą budowały pozytywny wizerunek organizacji i lojalność jej odbiorców. Aby zadbać o pozytywne doświadczenia podczas całego kontaktu warto wykorzystać projektowanie w oparciu o budowanie ścieżki klienta (Customer Journey), by nie pominąć istotnych momentów kontaktu. dlatego podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak przeprowadzić taki proces krok po kroku, na co zwrócić uwagę w poszczególnych etapach projektowania i jak wdrożyć wypracowane rozwiązania w codzienne życie organizacji. Szkolenie przeprowadzimy na jednym, prostym przykładzie, dla lepszego zrozumienia związków przyczynowo-skutkowych.
Dlaczego temat szkolenia jest ważny dla organizacji pozarządowych?
W działalności Trzeciego Sektora emocje są tym, co najczęściej przesądza o możliwości realizacji celów organizacji. Umiejętne zaprojektowanie pozytywnych doświadczeń różnych grup interesariuszy będzie miało realny wpływ na możliwość lepszego realizowania celów statutowych.
Zaawansowanie: poziom podstawowy
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?- prezes lub członek zarządu
- wolontariusz
- specjalista od komunikacji
- koordynator projektów
Czy warto, by w szkoleniu uczestniczyła więcej niż 1 osoba z organizacji?
Tak
- Dowiedzą się, dlaczego pozytywne doświadczenia w kontakcie z organizacją są kluczowe dla darczyńców, klientów, wolontariuszy itd.
- Dowiedzą się w jaki sposób doświadczenia wpływają na zachowania w/w osób.
- Zdobędą umiejętność przeprowadzania procesu projektowania doświadczeń z wykorzystaniem metodyki Design Thinking i budowaniem Customer Journey.
- Zdobędą umiejętność implementowania zaprojektowanych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Poznają narzędzia przydatne w procesie projektowania doświadczeń i wdrażania opracowanych rozwiązań.
Jakie narzędzia zostaną pokazane podczas szkolenia?
Mapa Interesariuszy, Karta wywiadu, Persona i Mapa Empatii, Customer Journey Map, Service Blueprint, Business Model Canvas
Czego nie będzie obejmować szkolenie (np. z braku czasu lub ze względu na poziom):
Z uwagi na niewielką liczbę godzin szkolenia nie jest możliwe przeprowadzenie ćwiczeń w których uczestnicy przeprowadzą proces dla swoich organizacji.
Na jakie inne szkolenia uzupełniające powinni zwrócić uwagę uczestnicy?
Daj się polubić! Media społecznościowe w służbie NGO (z uwagi na projektowanie strategii komunikacji i wizerunku marki - integralny element doświadczeń odbiorców).
Miejsce
ul. Bracka 25, Warszawa