Warszawa - Programowanie i robotyka w edukacji wczesnoszkolnej
19 Kwietnia 2018, 15:00-19:00 (Czwartek)

Informatyka i nowe technologie przenikają wszystkie dziedziny naszego życia. Zadaniem szkoły jest przygotowanie przyszłych pokoleń do życia w tym nowym świecie...
EduSense i Anna Świć - Kodowanie na Dywanie, zaprasza nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej na certyfikowane warsztaty podnoszące kompetencje cyfrowe nauczycieli pn. "Programowanie i robotyka w edukacji wczesnoszkolnej".
Warsztaty przygotowują nauczycieli do realizacji zagadnień z programowania niezależnie od treści realizowanych zajęć (edukacja matematyczna, przyrodnicza, językowa, artystyczna, itp.).
Na warsztatach przerobimy z nauczycielami kilka zadań z nowej książki Anny Świć "Kodowanie na dywanie. Różne kompetencje, różne edukacje", która ukaże się już w maju! Zadania poświęcone będą zabawom offlinowym, m.in. na macie. W drugiej części warsztatów zajmiemy się programowaniem z wykorzystaniem robota edukacyjnego Ozobot (onffline i online).
Zapraszamy na:
Certyfikowane Szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe nauczycieli.
"Programowanie i robotyka w edukacji wczesnoszkolnej".
Kodowanie na dywanie - offline
Prowadzący: Anna Świć - Kodowanie Na Dywanie
Tematyka:
Zabawy rozwijające logiczne, algorytmiczne myślenie,
Gry nie tylko matematyczne,
Mata edukacyjna i kolorowe kubeczki - propozycje aktywności,
Programowanie w świetle nowej podstawy programowej,
Włączanie elementów kodowania do zajęć edukacyjnych z zakresu różnych edukacji
Ozobot offline i online
Prowadzący: Rafał Mitkowski I Mateusz Koman- EduSense
Tematyka:
Na warsztatach przedstawimy, jak wykorzystać roboty do realizowania treści wynikających z podstawy programowej. Jak włączyć treści programistyczne w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji. Kompleksowo uwzględnimy obudowę metodyczną.
Podczas zajęć z robotem edukacyjnym Ozobot pokażemy, że programowanie w klasach 1-3 może być łatwe tak, jak rysowanie. Nie wymaga ono specjalnych przygotowań czy zmiany przestrzeni klasowej. Zrealizujemy kilka przykładowych scenariuszy zajęć np.: "Dni tygodnia", "Kosmiczna podróż", w których integralną częścią zajęć będzie programowanie robotów.
Programowanie online - Ozoblockly i programowanie w zakresie szkoły podstawowej
Na warsztatach przedstawimy jak można zrealizować treści wynikające z podstawy programowej wykorzystując Ozoblockly.pl. Jest to darmowa platforma umożliwiająca wizualny sposób programowania. Ozoblockly.pl oferuje cztery poziomy zaawansowania, od nowicjusza do mistrza. Dzięki temu nadaje się zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych. Intuicyjna interfejs pozwoli nam bez problemu zakodować sposób poruszania się i efekty świetlne Ozobota za pomocą tabletu lub ekranu monitora (bez żadnych kabli).
Podczas szkolenia:
- dowiesz się jak wykorzystać roboty do realizowania treści wynikających z podstawy programowej w szkole podstawowej,
- sprawdzisz jak włączyć treści programistyczne w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji (programowanie przez rysowanie)
- kompleksowo uwzględnimy obudowę metodyczną dotyczącą programowania offline (scenariusze lekcji)
- pokażemy, że programowanie może być łatwe tak, jak rysowanie (nie wymaga ono specjalnych przygotowań czy zmiany przestrzeni klasowej.
- wspólnie zrealizujemy kilka przykładowych scenariuszy zajęć w "Zima", "Droga do szkoły", w których integralną częścią zajęć będzie programowanie robotów
- porozmawiamy o nauce logicznego i algorytmicznego myślenia oraz rozwoju kreatywności i abstrakcyjnego spojrzenia na świat
- poznasz darmową platformę Ozoblockly.pl, która umożliwia wizualny sposób programowania
- dowiesz się jak tworzyć programy z bloczków, wykorzystując min warunki, pętle, elementy logiki
- pracę każdego uczestnika szkolenia z ozobotem,
- materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika,
- każdy z uczestników szkolenia otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
Miejsce
ul. Spartańska 4, Warszawa