Szkolenie Badania UX - planowanie i prowadzenie badań z użytkownikami
6 Grudnia 2017, 09:00 (środa) - 7 Grudnia 2017, 17:00 (Czwartek)

16h warsztatów + 1 godzina indywidualnego mentoringu + książka gratis!
Szkolenie Badania UX uczy planowania i prowadzenia badań poprzez praktyczne ćwiczenia oraz trening kompetencji badawczych. Uczestnicy poznają zarówno standardowe metody badania doświadczeń użytkowników, jak i mniej znane techniki. Wszystkie materiały ćwiczeniowe są oparte na realnych przykładach projektów badawczych z życia trenera. W ciągu dwóch dni uczestnicy poznają metody badawcze, uczą się dobierania właściwych metod do specyfiki projektu oraz realizują badania w trakcie samego szkolenia. Dzięki zanurzeniu w doświadczeniu mają możliwość nie tylko nabyć nowe umiejętności, ale także zebrać informację zwrotną potrzebną do rozwoju swoich kompetencji.
35% wiedza, 50% trening, 15% wdrożenie
Szkolenie jest prowadzone w kameralnej grupie od 8 do 12 osób. Połowa czasu spędzonego na szkoleniu to praktyczne wykorzystanie nowej wiedzy i trening umiejętności badawczych: uczestnicy wcielają się w role moderatora, obserwatora, uczestnika lub superwizora, co pozwala poznać badania na wielu płaszczyznach. Program jest realizowany przez różnorodne, angażujące techniki pracy: gry, warsztaty projektowe, case studies, nagrania wideo, dyskusje, pracę w zespołach czy prezentacje uczestników.
Istotnym elementem szkolenia jest też wzajemna wymiana doświadczeń i pomysłów na wdrażanie nowej wiedzy w swoich organizacjach. Dodatkowym wsparciem wdrożenia jest możliwość skonsultowania swoich badań z trenerem, w trakcie godzinnego mentoringu już po zakończeniu szkolenia (poprzez email lub rozmowę na Hangout).
GRATIS - TYLKO W TEJ EDYCJI!
Każdy z uczestników otrzymuje egzemplarz bestsellera "Badania jako podstawa projektowania user experience" z autografem autorki.
Dla kogo szkolenie?
Dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z badaniami UX przy rozwoju produktów cyfrowych (stron www, aplikacji mobilnych i software'owych): w szczególności projektantów, kierowników projektu, product ownerów, analityków biznesowych, grafików, a nawet programistów czy testerów. Dla osób, które rozumieją, że badania z użytkownikami są ważne, ale nie wiedzą jak zacząć. Dla osób, które mają już doświadczenie badawcze, ale chciałyby zweryfikować i pogłębić wiedzę, potrenować swoje umiejętności i uzyskać wartościowy feedback.
Program szkolenia:
- Proces badawczy
- Rola badań w procesie tworzenia produktu
- Aktorzy i etapy procesu badawczego
- Bariery i utrudnienia w procesie badawczym - jak sobie z nimi radzić?
- Analiza case studies projektów badawczych
- Metody badawcze UX
- Rola badań jakościowych i ilościowych w procesie projektowym
- Przegląd metod badawczych na różnych etapach tworzenia produku
- Techniki generatywne i warsztatowe w badaniach
- Metody badań ewaluacyjnych
- Omówienie korzyści i ograniczeń metod badawczych
- Planowanie badań jakościowych
- Definiowanie problemów badawczych i pytań badawczych
- Umiejętność doboru metody badawczej do problemów badawczych
- Tworzenie scenariusza badawczego
- Klasyfikacja pytań w wywiadach indywidualnych
- Prowadzenie badań jakościowych
- Trening umiejętności moderowania i obserwacji badań jakościowych (testy użyteczności i warsztaty)
- Przegląd narzędzi badawczych, formatki i checklisty badacza
- Wnioskowanie i szerzenie wyników badań w organizacji
- Wybrane metody analizy i interpretacja wyników
- Zagrożenia na etapie analizy wyników badań
- Angażowanie zespołu w proces badawczy
- Wybrane techniki szerzenia wyników badań w organizacji
Agenda szkolenia:
6 grudzień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00
7 grudzień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00
Efekty szkolenia:
Uczestnicy szkolenia będą znali:- kolejne etapy procesu badawczego,
- różnicę między badaniami jakościowymi a ilościowymi,
- jakościowe metody badania potrzeb, takie jak warsztaty co-creation, wywiady kontekstowe, sonda kulturowa, world cafe,
- jakościowe metody badań ewaluacyjnych: zadaniowe testy użyteczności z protokołem głośnego myślenia, RITE,
- zasady formułowania problemów i pytań badawczych,
- typologię pytań w wywiadach i typologię zadań w testach użyteczności,
- sposoby i techniki angażowania zespołu w proces badawczy.
- zaplanować badania UX na różnych etapach w procesie rozwoju produktu,
- dobrać metody badawcze do problemów badawczych i ograniczeń projektowych,
- opracować plan badawczy,
- opracować scenariusz wywiadu lub testu użyteczności,
- zidentyfikować błędy moderatora badań,
- zapobiegać typowym błędom analizy w badaniach lub minimalizować ich wpływ,
- zidentyfikować i niwelować bariery ograniczające rolę badań w organizacji,
- dzielić się z wnioskami z badań z zespołem i organizacją.
Trener - Iga Mościchowska

Uczestnicy o szkoleniach (cytaty z ankiet ewaluacyjnych):
Warsztaty extra! Pozytywne nastawienie Igi motywuje i dodaje energii. To nie tylko okazja do zdobycia dodatkowej wiedzy, ale przede wszystkim możliwość wymiany doświadczeń, pracy w większej grupie oraz możliwość pracy z ciekawymi ludźmi. Polecam warsztaty z Igą! Przyjazna atmosfera i pyszna kawa ;)
Dużo wiedzy przekazanej w taki sposób, że wychodzisz ze szkolenia i wszystko pamiętasz.
Trener posiada ogromną wiedzę, jasno przekazuje informacje, jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania i świetnie rysuje!
Dobra energia, indywidualne podejście, niesamowita dawka inspiracji. Trenowanie metod na sobie.
Dla praktyków, którzy wiedzą dużo, ale chcą wiedzieć jeszcze więcej.
Konkretne, przydatne, wypełnione wiedzą i przykładami, energiczne, intensywne.
Zobacz relację uczestniczki szkolenia User Experience Design
Zgłoszenie udziału w szkoleniu jest równoznaczne z akceptacją
Regulaminu uczestnictwa w szkoleniu otwartym WitFlow.
Miejsce
Plac Solny 15, Wrocław