Programowanie Gier 2D dla iOS
23 Kwietnia 2021, 09:30 (Piątek) - 25 Kwietnia 2021, 15:30 (Niedziela)
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLENIU
Dowiedz się jak wykrzesać z frameworków SpriteKit, i GameplayKit maksimum możliwości. W trakcie trzech dni szkolenia zaprojektujesz pełną grę 2D, która będzie aktywnie wykorzystywała dobre wzorce projektowe z GameplayKIT, włączając w to elementy SI wykorzystywane w grach. Gra używać będzie dostępnego w SpriteKit silnika fizycznego.
- 3 dni szkolenia z profesjonalnym trenerem
- Materiały dydaktyczne on-line
- Praktyczne przykłady i zadania
- Wsparcie trenera po szkoleniu
PO UKOŃCZENIU KURSU UCZESTNICY BĘDĄ
- Wiedzieć, jak używać Xcode do pisania kodu Swift w grach mobilnych
- Znać zasady pracy z frameworkiem SpriteKit
- Znać zasady wykorzystania algorytmów i narzędzi z frameworku GameplayKit
OSOBY, DO KTÓRYCH SKIEROWANE JEST TO SZKOLENIE
- Programiści
- Architekci oprogramowania
- Konsultanci ds. technologii
WYMAGANIA WSTĘPNE
- Podstawowe wiadomości dostępne w artykułach "Wstęp do programowania urządzeń Apple" i "App Store dla developera"
- Znajomość podstawowych koncepcji programistycznych (w tym zmienne, logika, klasy, obiekty, napisy)
- Znajomość podstaw języka Swift (lub ukończenie szkolenia Development in Swift 4)
KTO PROWADZI TO SZKOLENIE?
Szkolenie prowadzone jest przez Certyfikowanego Trenera Apple i praktyka z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu aplikacji na urządzenia z systemem iOS.
PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ 1
Podstawy SpriteKit
9:30 - 16:30
- Projektowanie gry
- Grafika w SpriteKit
- Elementy UX w SpriteKit
- Pozycjonowanie elementów SpriteKit
- Sceny i praca z nimi
- SpriteKit a UIKit
- Scena gry
- Obiekty gry i ich identyfikacja
- Animacje w SpriteKit
- Tworzenie elementów programistycznie i z wykorzystaniem edytora
- Tworzenie subklas klas SpriteKit
- Akcje SpriteKit
- Wykonywanie akcji dla obiektów na scenie
- Interakcje użytkownika
- Funkcje obsługi dotyku
- Multitouch
- Symulacja fizyki
- Fizyka w SpriteKit
- Ciała i maski
- Zachowanie elementów
- Interakcje między elementami
8:30 - 16:30
- Efekty
- Efekty świetlne w SpriteKit
- Efekty cząsteczkowe w SpriteKit
- Multimedia
- Dźwięk i multimedia w grze
- Podstawy użycia dźwięku
- Korzystanie z zasobów multimedialnych
- App Slicing
- Formaty multimedialne i graficzne
- Podstawy logiki gry
- Workflow aplikacji
- Wprowadzenie do GameplayKit
- Maszyna stanów gry
8-30 - 15:30
- Podstawy sztucznej inteligencji w grze (GameplayKit)
- Projektowanie logiki gier
- Encje i komponenty
- Agenty, cele i zachowania
- Algorytmy SI w GameplayKit
- Algorytmy grafowe w GameplayKit
- Algorytmy decyzyjne w GameplayKit
TWÓJ TRENER:
dr Błażej Zyglarski - Autoryzowany Trener Apple (Swift)
Od lat pasjonat technologii mobilnych. Autor dziesiątek aplikacji dla systemów iOS, tvOS i watchOS. Wykładowca na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Praktykujący deweloper iOS. Współzałożyciel Asuri Solutions.
CO ZAPEWNIAMY W RAMACH SZKOLENIA?
- Organizację szkolenia oraz zapewnienie profesjonalnego trenera
- Materiały dydaktyczne odpowiednie do określonego poziomu
- Catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Bezpłatne konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
CZEGO POTRZEBUJESZ?
- Komputer z systemem macOS Mojave lub nowszym
- Xcode 10 lub nowsze
- Mile widziane urządzenie typu iPad lub iPhone do testowania gry
Sprawdź to i inne nasze szkolenia.
Więcej szczegółów na stronie www.asuri.pl.
Miejsce
Bydgoska 1, Toru