Loterie promocyjne, programy lojalnościowe. Jak pozyskać i zatrzymać Klientów?
15 Czerwca 2021, 09:15 (Wtorek) - 16 Czerwca 2021, 09:15 (środa)
- Zapraszamy na szkolenie"Loterie promocyjne, programy lojalnościowe. Jak pozyskać i zatrzymać Klientów?"
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- zdobycie wiedzy dotyczącej zasad funkcjonowania nowoczesnych i skutecznych programów lojalnościowych B2B, B2C oraz łączonych B2B-B2C
- zdobycie umiejętności przygotowania poszczególnych etapów programu lojalnościowego według prawidłowych reguł
- umiejętność zaplanowania, budżetowania, wdrożenia, rozliczenia programów lojalnościowych
- umiejętność wyboru właściwej, najbardziej efektywnej mechaniki programu lojalnościowego dla swojej firmy
- umiejętność prawidłowego przekazania nagród uczestnikom programu, zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami podatkowymi
- umiejętność analizy i mierzenia efektów przeprowadzonych programów lojalnościowych
- zapoznanie się z pułapkami prawno podatkowymi, których należy unikać planując wprowadzenie programu lojalnościowego
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1
1. Co to jest lojalność ?
- Definicje
- Efekt lojalności Klienta
- Podstawy behawioralne i psychologiczne
- Jak pozyskać lojalność Klienta
- Podstawy zarządzania relacjami z Klientem
- Podział programów lojalnościowych ze względu na grupę docelową
2. Jaki program lojalnościowy wybrać dla swojej firmy
- Lojalnościowy, punktowy, rabatowy? - czym się kierować przy wyborze formuły programu
- Multi- i monopartnerskie programy B2B / B2C - kiedy warto działać solo, a kiedy tworzyć koalicje
- Zasady projektowania programu oferującego prawdziwą wartość klientom
- Benchmarking - analiza stanu wyjściowego marki i przedsiębiorstwa
- Retencja, churn, fraud - co kryje się pod tymi pojęciami
3. Budujemy program lojalnościowy metodą 8 kroków - część I
- Dobór zespołu wykonawczego, analiza kompetencji i podział zadań
- Wybór najlepszej mechaniki programu
- Zamiana ról, czego możemy nauczyć się od Klientów
- Punktacja w programie, jej znaczenie
4. Budujemy program lojalnościowy metodą 8 kroków - część II
- Odpowiadamy na pytanie: Nagrody czy korzyści? - co bardziej wpłynie na wzmocnienie więzi z Klientem
- Najlepsze wzorce do wykorzystania: promocje jubileuszowe, nagrodowe, produktowe
- Najważniejsze narzędzia operacyjne ułatwiające zarządzanie programami, platformy i moduły B2B
- Kluczowe metody pomiaru efektywności - analizy, raportowanie
5. Właściwa segmentacja to podstawa sukcesu!
- Segmentacja behawioralna, psychograficzna, demograficzna
- Jaka strukturę powinien mieć twój program lojalnościowy
- Zasada Pareto
- Budujemy profil klienta kluczowego (bazy danych)
DZIEŃ 2
1. Dostosowanie nagród, plany, budżety
- Twarde i miękkie nagradzanie - wzorce do zastosowania w firmach uczestników szkolenia
- Katalogi nagród, zagrożenia
- Znaczenie logistyki, znaczenie planowania
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o program sieci H&M
2. Wdrożenie programu lojalnościowego
- Wdrożenie wg przygotowanego planu: zespół, etapy działania, podział zadań i obowiązków
- Finansowanie programu i stały nadzór nad budżetem
- Jak zarobić na programie lojalnościowym
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Trening z planowania, wdrożenia i budżetowania programu lojalnościowego.
3. Promocja i komunikacja w Internecie i mediach tradycyjnych
- Czym możemy się wyróżnić w Internecie
- Wybór kanałów komunikacji - jak je właściwie dostosować
- Social media - ich rola w komunikacji
- Skuteczne strategie komunikacji: prasa, radio, telewizja, reklama wizualna
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Trening z planowania promocji i wdrożenia programu lojalnościowego w Internecie i mediach tradycyjnych
4. Jakie znaczenie w lojalności ma płeć konsumenta?
- Znaczenie pytania z formularza: Kobieta czy Mężczyzna?
- Odmienne reakcje
- Różne potrzeby
- Czym kierują się kobiety a czym mężczyźni dokonując wyborów konsumenckich
- Praktyczne wskazówki jak dokonywać segmentacji
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o znane programy B2C i B2B
5. Ryzyka związane z organizacją programów lojalnościowych
- Ochrona danych osobowych - RODO
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Zapisy Abuzywne w regulaminach programów lojalonościowych
- Kwestie podatkowe związane z organizacją programów i wydaniem nagród
Trener: dr Beata Wentura-Dudek
Od 20 lat zajmuje się obsługą formalno - prawną konkursów, loterii promocyjnych, loterii audioteksowych, programów lojalnościowych. Nadzoruje loterie promocyjne, konkursy, programy marketingowe. Doradza w zakresie prawno-podatkowym firmom, bankom, instytucjom w całej Polsce. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu zasad prawno-podatkowych dotyczących organizacji loterii, konkursów promocyjnych i programów lojalnościowych oraz z zakresu promocji PR, komunikacji marketingowej. Prelegentka wielu konferencji m.in. Pulsu Biznesu i Nowoczesnej Firmy poświęconych tematyce akcji promocyjnych, konkursów, loterii i prawnych aspektów ich przygotowania oraz wdrożenia.