Przegląd Narzędzi Zarządzania Projektami Rozwojowymi
25 Listopada 2017, 09:30-15:30 (Sobota)

Spotkanie dotyczyć będzie prezentacji szeregu narzędzi i rozwiązań, dedykowanych wzmocnieniu Efektywności Biznesowej Projektów Rozwojowych. Wszystkie narzędzia są wypracowane przez doświadczonych trenerów/menedżerów w oparciu o założenia Standardu Partnerstwa Biznesowego w Rozwoju Ludzi (Standard HRD BP - www.hrdbp.pl), opracowanego przez Stowarzyszenie PSTD (Polish Society for Training and Development)
AGENDA
9.30 - 10.00
Wprowadzenie w założenia Standardu HRD BP i listę narzędzi dedykowanych wzmocnieniu Efektywności Biznesowej Szkoleń
10.00 - 11.00 Komunikacja z uczestnikami, jako POMOST pomiędzy potrzebami organizacji, wizją zmian, jej założeniami i parametrami a efektami biznesowymi wdrożenia zmiany.
Wizja zmiany i rzeczywista zmiana to dwa filary konstrukcji mostu, którego przejście przez firmę/organizację jest konieczne, by na drodze realizacji projektu rozwojowego zapewnić efektywność biznesową całego przedsięwzięcia. Konstrukcja mostu to jednak nie tylko same filary. Najistotniejsze dla konstrukcji mostu jest ich połączenie, aby można było przejść na drugą stronę. Dopiero to połączenie zapewnia pełną funkcjonalność budowli. Jak taki pomost zbudować, aby był atrakcyjny dla wędrowców (uczestników projektu rozwojowego) i satysfakcjonujący dla budowniczych (menedżer, trener, HR business partner)? Z czego taki pomost zbudować, aby był trwały, bezpieczny i zapewniał wymaganą funkcjonalność (metody, narzędzia komunikacji)? Podczas prezentacji przedstawimy nasz projekt takiego komunikacyjnego mostu, składającego się z filarów i konstrukcji pomostu je łączącego, zapewniającego bezpieczeństwo, stabilność i biznesową efektywność.
Dariusz Pierzak - menedżer, trener, mentor, konsultant. Finansista - z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Posiada wykształcenie wyższe w zakresie finansów. Ukończył studia MBA oraz liczne kursy, szkolenia, studia podyplomowe. Posiada międzynarodowy certyfikat CIMA z zakresu rachunkowości zarządczej. Ponad 15 lat pracował w biznesie. Kompleksowo zarządzał finansami firm o różnym profilu działalności (banki, automotive, handel, produkcja, przemysł ciężki) i zróżnicowanej skali działania i wielkości. Przeprowadzał procesy restrukturyzacji, łączenia firm. Od kilku lat prowadzi własną firmę szkoląc firmy, organizacje i doradzając im. Prowadzi mentoriale. Zajmuje się tematyką finansów osobistych i finansów firmowych, pozyskiwaniem kapitału na rozwój, rozwojem systemów controllingu i rachunkowości zarządczej. Obszarem jego działania są głównie firmy sektora MŚP. Jest zwolennikiem poglądu, iż rozwój kompetencji w zakresie rozumienia finansów, zarządzania nimi i podejmowania decyzji, które zwiększą wartość firmy, ale też wartość osobistą jest kluczowy we współczesnym świecie. Finanse to nie domena dyrektorów finansowych, banków. Finanse nie są trudne i nudne. Finanse to immanentny, a zarazem pasjonujący element otaczającej nas rzeczywistości i dlatego tak ważna jest znajomość rządzących nimi zasad, reguł oraz narzędzi zarządzania nimi. Staje się to szczególnie istotne w obecnych czasach dużej zmienności rynków finansowych oraz pojawiających się kryzysów.
Aleksandra Lindner - trener biznesu, akredytowany coach ICF. Posiada 15 lat doświadczenia zawodowego, z czego ponad 9 lat pracy dla międzynarodowych korporacji, początkowo jako przedstawiciel, specjalista, później - junior business manager i business manager, a finalnie - jako trener i coach. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich i menedżerskich, takich jak: komunikacja, asertywność, zarządzanie stresem, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, przywództwo i budowanie autorytetu, zarządzanie zespołem, metody coachingowe i mentoringowe. Prowadzi coachingi zespołu oraz indywidualne sesje coachingowe i treningi. Pracowała m.in. dla: ING, Magneti Marelli, TRW Steering Systems, Roca, Can Pack, IBM, Bosch, BOS Automotive, Dayco, Delphi, ECI, Magna, Nexteer, Hutchinson, Alstom, Megatech, 3S, Aures, Plastic Omnium, Shiloh, Faurecia, Electropoli, Adient (dawniej: Johnson Controls), Engie (dawniej: GDF Suez), Hempel Special Metals, Protonet oraz dla wielu firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja, której dorównać siłą jest w stanie jedynie narciarstwo.
11.15 - 11.45 Czego chcemy, a czego potrzebujemy - o rzetelnej analizie potrzeb szkoleniowych.
Trenerzy, Menadżerowie, Właściciele firm - od tych osób zależy trafna analiza potrzeb szkoleniowych i biznesowych. Osoby te często znajdują się między młotem a kowadłem. Z jednej strony uczestnicy szkoleń lub podwładni, którzy są przekonani o swoich umiejętnościach i oczekują od firmy lepszych narzędzi do wykonywania swojej pracy, większych nakładów na reklamę lub usprawnienia procesów wewnętrznych. Z drugiej strony kadra menadżerska widząca pole do poprawy w zakresie kompetencji lub motywacji. Jak odnaleźć się w tym potrzasku i już na początku zbudować solidny fundament pod proces rozwojowy przynoszący efekty biznesowe? Metodologia zapewniająca trafną analizę zostanie pokazana w ramach narzędzia badania potrzeb szkoleniowych
Alan Kusz - trener, HR Biznes Partner. Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie na studiach podyplomowych Akademia Trenera Biznesu oraz Akademia Menedżera Sprzedaży. Ukończył również studia w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku HR Business Partner . Członek Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu oraz Stowarzyszenia HR Business Partner. Uczestniczył w zaawansowanej szkole Trenerów Biznesu wrocławskiego Moderatora. Od początku kariery związany ze sprzedażą w różnych branżach (techniczna, finansowa, retail), gdzie przeszedł ścieżkę kariery od doradcy klienta przez manedżera po trenera. Współpracował z takimi firmami jak: Aviva, NC+, Alior Bank, DataContact Avans, MyCenter, AGD Market, JATA Dealer FIAT PROFFESIONAL, BałtykGaz. Autor Modelu Rozwoju Efektywności Biznesowej (REB), prelegent na konferencjach biznesowych ("Partnerstwo Biznesowe działów szkoleń" oraz "Standardy Obsługi Klienta jako klucz do efektywnej sprzedaży"). Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży, zarządzania, obsługi klienta, partnerstwa biznesowego działów HR. Tworzył i wdrażał standardy obsługi klienta dla jednej z dużych firmy z branży retail. Współtwórca projektu BEWO - badania efektywności w organizacji, mającego na celu optymalizację wykonywanych przez pracowników zadań. Posiada ponad 1500 godzin szkoleniowych spędzonych na Sali oraz w formie training on the job.
11.45 - 12.15 Strategiczne elementy projektu szkoleniowego: specyfika biznesowa oraz podział ról.
Podczas prezentacji zostaną przedstawione dwa narzędzia: analizy uwarunkowań biznesowych i metoda określenia ról jako gwaranty rzetelnego procesu rozwojowego oraz efektywności biznesowej szkoleń.
1) Narzędzie analizy uwarunkowań biznesowych - czyli w jaki sposób prawidłowo, łatwo i szybko określić wszystkie czynniki wpływu na projekt szkoleniowy a następnie zasygnalizować adekwatne środki zaradcze już na etapie planowania projektu.
2) Narzędzie określenia i optymalizacji ról w projekcie - czyli jakim sposobem uczciwie i adekwatnie do rzeczywistości określić zakres odpowiedzialności dla wszystkich interesariuszy projektu.
Wymiana informacji, aktywne słuchanie oraz odpowiednie zaangażowanie wszystkich osób stanowi klucz do sukcesu każdego projektu rozwojowego, dlatego też powyższe narzędzia odgrywają tak istotną rolę.
Agata Bogusiak - trener, Specjalista ds. Zasobów Ludzkich. Project manager konferencji Quo Vadis Szkolenia. Specjalizuje się w tematach związanymi z umiejętnościami społecznymi. Posiada ponad 5 letnie doświadczenie zawodowe w obszarze ZZL. Zajmuje się różnymi projektami miękkiego ZZL, szczególnie szkoleniowymi i rekrutacyjnymi. Uwielbia pracować z ludźmi, nawiązywać nowe znajomości. Dlatego z powodzeniem realizuje każdy projekt. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, studiowała socjologię oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną. Brała udział w wielu szkoleniach, między innymi: Train the trainer, Biznesowa efektywności szkoleń, PPA SLG THOMAS, Trener umiejętności społecznych I stopnia. W wolnych chwilach ambasadorka zdrowego stylu życia i instruktor fitness.
12.15 - 12.45 Modułowa struktura programu szkoleniowego nastawiona na rezultaty biznesowe.
Pojęcie "szycia szkolenia na miarę" ma już swoją tradycję. Praktyka bywa jednak różna i czasem oczekiwania klientów rozmijają się z tym, co faktycznie oferuje firma szkoleniowa. Zaprezentuje podejście, które pozwala znacznie ściślej, precyzyjniej i optymalniej dopasować strukturę programu szkoleniowego zarówno do potrzeb klienta, jak i możliwości wsparcia konkretnych rezultatów biznesowych.
Katarzyna Wolna-Belska - Dyrektor Zarządzający Doskam sp. z.o.o., trener, konsultant HR. Certyfikowany Trener, Doradca i Konsultant rozwoju biznesu. Posiada certyfikaty Master Business Trainer Level Expert, Master in the Art of NLP oraz Management and Marketing International Education Society. Manager z 18 letnim stażem. Posiada dziesięcioletnią praktykę trenerską, blisko 4000 zrealizowanych godzin seminariów i warsztatów oraz ponad 300 godzin doradztwa dla początkujących przedsiębiorców sektora MŚP. Specjalizuje się w programach rozwoju talentów, planowaniu strategicznym, przywództwie i marketingu. Realizowała projekty rozwojowe dla branż m.in.: media, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, przemysł, administracja publiczna. Jest członkiem American Society for Training and Development.
13.15 - 13.45 Plan Działań Wdrożeniowych - narzędzie wspierające wykorzystywanie nabytych kompetencji
Plan Działań Wdrożeniowych to najmocniejsze narzędzie wspierania wpływu szkolenia na konkretne rezultaty biznesowe, ale też i najtrudniejsze do użycia. Jak je wprowadzić by rzeczywiście zadziałało.
Adam Pucek - Trener wewnętrzny, Pełnomocnik ds. ochrony. Od 27 lat zajmuje się bezpieczeństwem i porządkiem publicznym. 21 lat służby w jednostkach Policji i służbach specjalnych. Od 6 lat zawodowo zajmuje się bezpieczeństwem biznesu. W Zakładach Usługowych EZT SA w Sosnowcu pełnię funkcję pełnomocnika ds. ochrony. Odpowiedzialny za obszar ochrony informacji niejawnych, ochronę danych osobowych. Realizuje również zadania z obszaru usług detektywistycznych i zabezpieczeń pirotechnicznych obiektów, imprez. W obszarze bezpieczeństwa biznesu oraz bezpieczeństwa informacji prowadzi szkolenia wewnętrzne skierowane dla pracowników własnej organizacji, jak również szkolenia zewnętrzne z wymienionych obszarów dla podmiotów zewnętrznych.
13.45 - 14.15 Narzędzia ewaluacji poszkoleniowej - potencjał nowych technologii.
Nawet najlepsze szkolenie nie przyniesie pożądanych efektów jeśli już na etapie jego projektowania nie pomyślimy o tym w jaki sposób zweryfikujemy jego efektywność. Odnosząc się do modelu SEB proponuję minizestaw nowoczesnych narzędzi do zbadania efektywności szkolenia:
- Ankieta poszkoleniowa oceny reakcji i jakości z wykorzystaniem formularzy google / ocena na I poziomie KP do sprawdzenia bezpośredniej reakcji uczestników na szkolenie i akceptacji zmiany z nim związanej. Ocena reakcji stanowi podstawę oceny stopnia motywacji i zaangażowania uczestników do aktywnego udziału w zajęciach jak i późniejszym wykorzystaniu nabytych na szkoleniu kompetencji na stanowisku pracy.
- Test wiedzy w wersji pre i post z wykorzystaniem aplikacji KAHOOT / ocena na II poziomie KP do zmierzenia przyrostu kompetencji uczestników podczas zajęć dydaktycznych w rozbiciu na wiedzę, umiejętności i postawę.
- Ankieta Oceny Wdrożenia według podobnych zasad jak PDW z wykorzystaniem formularzy google / ocena na III poziomie KP do oszacowania zmiany zachowań na stanowisku pracy jaka dokonuje się w określonym po szkoleniu czasie.
Powyższe zestaw działań jest prostym i łatwym sposobem na ocenę skuteczności projektu szkoleniowego rozpatrywanego w kontekście inwestycji biznesowej w kapitał ludzki, a wykorzystanie nowoczesnych, ogólnodostępnych narzędzi ułatwia pomiar i efektywności oraz zarządzanie działaniami po szkoleniu.
Dr Iwona Napłoszek - Dyrektor zarządzający w firmie szkoleniowej Exbis, partner w firmie eventowej Iventi Exbis, trener biznesu, pracownik dydaktyczny, praktyk. Absolwentka Wydziału Techniki UŚ, ukończyła podyplomowe studia z zarządzania projektami europejski na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Od 13 lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe z zakresu efektywności osobistej, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, obsługi klienta, negocjacji, budowania zespołu dla między innymi: Bank Zachodni WBK S.A., ING Bank Śląski S.A., Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, PKO BP S.A., Change International Ltd, ARiMR, ZUS, PGE, Deutsche Leasing Polska, Deloitte, TU Allianz Polska S.A, ComArch, Bols Polska, Polskie Sieci Elektroenergetyczne - Wschód, Wielkopolski Bank Spółdzielczy, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ministerstwo Finansów, Cersanit, BillBird S.A. Przeprowadziła kilkaset dni szkoleniowych szkoląc kilka tysięcy osób. Twórca projektów szkoleniowo-rozwojowych, trener outdoorowy, doskonały organizator i koordynator szkoleń. Pedagog z wykształcenia i zamiłowania. Żeglarstwo i rower to jej pasja
14.30 - 15.00 Raport poszkoleniowy - jak zgrabnie przedstawić efekty szkolenia i co z nich wynikło.
Raport poszkoleniowy może być nie tylko formalnością, która zabiera cenny czas. Podczas prezentacji przedstawimy raport w prostej, ale jednocześnie użytecznej formie, która pozwala dokonać szybkiego przeglądu nie tylko działań związanych ze szkoleniem, ale i działań wdrożeniowych wraz z ich oceną - potrzebne informacje krótko, zwięźle i w jednym miejscu.
Aleksandra Rzeźniczek - psycholog, trener. Prowadzi warsztaty rozwijające kompetencje miękkie: zarządzania zespołem,komunikacji interpersonalnej, asertywności, budowania i funkcjonowania zespołów, radzenia sobie ze stresem. Posiada również doświadczenie w obszarach związanych z zarządzaniem w sektorach produkcyjnych, realizowała szkolenia i brała udział we wdrożeniach narzędzi i technik Lean Management. Jest certyfikowanym konsultantem metodologii Success Insights, która pozwala m. in. na poprawienie komunikacji w zespołach i w firmie, lepsze zarządzanie zespołami ludzkimi, samodoskonalenie i rozwijanie swoich mocnych stron. Prowadziła szkolenia m. in. dla: ZUS, BZ WBK, ABB Łódź, PRYMAT, PESA Pojazdy Szynowe, Nutricia Opole, NGK Ceramics, Arcelor Mittal Poland, KGHM ZWR, KGHM HMG, Coty Polska.Zrealizowała ponad tysiąc dni szkoleniowych. Prowadzi warsztaty z komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, funkcjonowania zespołów. Posiada doświadczenie w obszarach związanych z zarządzaniem w sektorach produkcyjnych, realizowała szkolenia i brała udział we wdrożeniach narzędzi i technik Lean Management. Jest certyfikowanym konsultantem metodologii Success Insights, która pozwala m. in. na poprawienie komunikacji w zespołach i w firmie, lepsze zarządzanie zespołami ludzkimi, samodoskonalenie i rozwijanie swoich mocnych stron. Prowadziła szkolenia m. in. dla: ZUS, BZ WBK, ABB Łódź, PRYMAT, PESA Pojazdy Szynowe, Nutricia Opole, NGK Ceramics, Arcelor Mittal Poland, KGHM ZWR, KGHM HMG, Coty Polska.
15.00 - 15.30
Mapa procesu i obrazowanie rezultatów
Podczas prezentacji pokażę mapę, dzięki której będzie można sięporuszać po całym procesie szkoleniowym. Mapa będzie określać odpowiednie punkty kontrolne i co ważne pomoże w przejrzystym i bardzo efektywnym monitorowaniu procesu. Ostatecznie Mapa ma za zadanie skuteczne zamknięcie projektu w formie interaktywnego Raportu podsumowującego wszystkie etapy
Wojciech Gawlik- trener i doradca. Prowadził szkolenia, programy integracyjne oraz usługi doradcze dla: dużych korporacji międzynarodowych (m.in.: Unilever, Nivea czy Fluor), MŚP, studentów, pracowników naukowych czy urzędników. Około 10 lat doświadczeń z dziedziną kreatywności i innowacyjności. Założyciel firmy Mitra. SOQ practitioner, VIEW practitioner, Prezes fundacji EDU-klaster. Jako start-upowiec jest współautorem 2 aplikacji internetowych (Mana Game, Hitdea). Jego makerskie zacięcie zaowocowało stworzeniem autorskich pomocy, które pomagają fajniej uczyć i rozwijać. Fascynuje go budowanie społeczności i czerpanie z nich synergii.
Miejsce
Wojewódzka 21, Katowice